Sezon 2014

Forum dotyczące bieżących informacji ze świata F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Sezon 2014

Post autor: karolVTEC » pt 27 wrz, 2013 19:57

Dziś się sporo podziało. Wiadomo, że Pirelli będzie dostawcą w przyszłym roku, lecz nie wiadomo, na jak długo zostanie, gdyż ma zostać rozpisany nowy przetarg. No i najciekawsza wiadomość to przyszłoroczny kalendarz i aż 22 wyścigi. Oto on:
1. 16 marca: Australia
2. 23 marca: Malezja
3. 6 kwietnia: Bahrajn
4. 20 kwietnia: Chiny
5. 27 kwietnia: Korea (*)
6. 11 maja: Hiszpania
7. 25 maja: Monako
8. 1 czerwca: New Jersey (*)
9. 8 czerwca: Kanada
10. 22 czerwca: Austria
11. 6 lipca: Wielka Brytania
12. 20 lipca: Niemcy
13. 27 lipca: Węgry
14. 24 sierpnia: Belgia
15. 7 września: Włochy
16. 21 września: Singapur
17. 5 października: Rosja
18. 12 października: Japonia
19. 26 października: Abu Zabi
20. 9 listopada: USA (Austin)
21. 16 listopada: Meksyk (*)
22. 30 listopada: Brazylia

*- w przypadku zatwierdzenie toru przez FIA


A z wiadomości "sezonu ogórkowego", Sauber może być zespołem skrajności, gdyż, jak wiadomo, ma tam jeździć ten młodzik z Rosji (co do którego nie jestem przekonany) i ponoć romansują z dziadkiem Barrichello :D Duet... ciekawy by był ;) Pytanie ile pozostało w Rubensie prędkości. Swoją drogą, skoro ten trend na zatrudnianie emerytów się przyjmie, to niebawem będziemy mieli w McLarenie Alaina Prosta :D
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
kibic112
Posty: 10
Rejestracja: ndz 02 paź, 2011 18:38

Post autor: kibic112 » pt 27 wrz, 2013 20:21

Gdzie się typuje kierowców F1 na stronie www.formuła1.pl?

Latre123
Posty: 56
Rejestracja: pn 20 kwie, 2009 13:15

Post autor: Latre123 » pt 27 wrz, 2013 20:29

A co do sezonu ogórkowego to podobno z Mclaren romansuje Hulkenberg, który miałby trafić w miejsce Pereza :smile:

Co do kalendarzu to ciekawe ile z tych 22 wyścigów faktycznie się odbędzie.

adam5005
Posty: 37
Rejestracja: czw 10 maja, 2012 14:29
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Post autor: adam5005 » pt 27 wrz, 2013 20:37

2 grand prix w usa to przesada zrobili by zamiast tego jakiś wyścig w europie.
Najlepiej w polsce :-D
nowe życie

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1883
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pt 27 wrz, 2013 20:39

Ja już w SB trochę wyraziłem się o tym ku czemu zmierza F1 więc dzieci w bolidach mnie nie dziwią za to bardzo zdziwiłyby mnie dziadki :razz: Według mnie Barrichello to dziwaczna plotka, której sens nawet trudno pojąć. Nie mówiąc o niemałym źródle kasy, która tylko mogłaby załatwić mu starty. No chyba że Rubens z jakimiś znajomkami kupi Saubera.
Tak naprawdę to dziwi mnie bardzo że Sauber jeszcze nie został sprzedany. Dziwią mnie też zaskakująco dobre stosunkowo wyniki. Myślałem że będzie stałym tempem staczać się na koniec starej stawki.
Jeśli chodzi o opony to ciekawe jak się sprawa rozwinie. Jest wiele głosów także wśród kierowców, które mówią a absurdalności obecnej sytuacji. No i przede wszystkim chyba nie ma zespołu, poza RBR, któremu byłoby to na rękę. Zwłaszcza wśród czołówki. Więc tu akurat liczę na zmiany. Czyli mam nadzieję że każą Pirelli robić normalne opony.
Jeśli chodzi o zabójczą ilość wyścigów to widać że Ecclestone potrafi wyciskać grosz z F1. W tym niewątpliwie jest znakomity. Tylko że może się to okazać dość zdradliwe. Myślę że trudno liczyć na wyrównaną stawkę w przyszłym roku. Ktoś powinien odskoczyć i w takiej sytuacji wyścigi mogą być dość nudne. No i chyba taka gęstość wyścigów może utrudnić działania w fabryce.
A tak poza tym to ja ciągle liczę na Kubicę. Rok 2014 to najlepszy moment żeby wrócić. Przecież tak czy owak każdemu zespołowi ciężko będzie liczyć że od razu wskoczy z dobrym bolidem. Z pewnością przez cały rok będą trwać prace ulepszająco-rozwijające a do tej roboty Kubica byłby jak znalazł. Jeśli ma wrócić w 2015 to tym bardziej powinien zacząć powrót od 2014. Nawet jeśli nie mógłby zaliczyć wszystkich wyścigów (choćby z powodu hipotetycznych, ostatecznych operacji na ręce).
Myślałem że Kubica stworzy duet z Raikkonenem, który byłby stale i pewnie walczyć o punkty a Robert byłby w zanadrzu zależnie od okoliczności. Taki układ byłby najlepszy. Coś podobnego możliwe byłoby może jeszcze w McLarenie jeśliby skoczył w miejsce Pereza.
No nic, czekamy na informacje. Wydaje mi się że jeśli Kubica nie wróci do F1 2014 to nie wróci nigdy.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
kibic112
Posty: 10
Rejestracja: ndz 02 paź, 2011 18:38

Post autor: kibic112 » pt 27 wrz, 2013 21:14

Robert Kubica wróci do F1, ja w to wierzę.

Awatar użytkownika
Angulo
Posty: 173
Rejestracja: pt 29 sie, 2008 17:32
Lokalizacja: Gołkowice (Śląskie)

Post autor: Angulo » pt 27 wrz, 2013 23:47

Dla mnie ten Meksyk i New Jersey sa nierealne.

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » sob 28 wrz, 2013 09:38

Jednak ja się cieszę, bo, choć nie zawsze udanie, ale w historii F1, w jej najlepszych czasach odbywały się 2 wyścigi w USA. Ponadto także Meksyk i Austria pamiętają "złotą erę". Akurat te pozycje, moim zdaniem, są idealne dla fana F1, no i chyba każdy się cieszy z nowych wyścigów, które jednak nie odbywają się u arabów :P
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

6q47
Posty: 29
Rejestracja: śr 25 wrz, 2013 21:58
Lokalizacja: okolice Wyszkowa

Post autor: 6q47 » sob 28 wrz, 2013 16:13

@zu7
Przeciez Dziadek nie organizuje ilosci GP według własnego widzimisię.
Słucha uważnie jednej strony (zespoły) jak i drugiej strony (fani).
Reszta jest tajemnicą :wink:
Co do opon.
Nie sądzę, aby miały podobne parametry do opon z obecnego sezonu.
Dość wcześnie dobijali się o wyrażenie opinii ptrzez ciało odpowiedzialne za obecność dostawcy opon w kolejnym(ch) sezonie(nach).
Czy przypadkiem nie testowali wstępnych parametrów za pomocą bolidu Mercedesa?

Przecież trzeba mieć odpowiednie pozwolenia (zawarcie kontraktu) na rozmowy z producentami silników, co do parametrów typu np. moment obrotowy i oczekiwaniach co do szybkości degradacji opon w jakimś tam procencie określonym przez konstruktorów pracujących w danym zespole.

doa1996
Posty: 222
Rejestracja: ndz 01 kwie, 2012 16:02

Post autor: doa1996 » sob 28 wrz, 2013 17:12

6q47 pisze:@zu7
Przeciez Dziadek nie organizuje ilosci GP według własnego widzimisię.
Słucha uważnie jednej strony (zespoły) jak i drugiej strony (fani).
Reszta jest tajemnicą :wink:
$$$ - oto tajemnica :P
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej są jednak pewne wątpliwości." - Albert Einstein

Latre123
Posty: 56
Rejestracja: pn 20 kwie, 2009 13:15

Post autor: Latre123 » ndz 20 paź, 2013 16:41

Może w ramach sezonu ogórkowego poukładamy składy na jakie liczymy w 2014

RBR: Vettel, Ricciardo
Ferrari: Alonso, Raikkonen
Mercedes: Hamilton, Rosberg
Lotus: Grosjean, Hulkenberg
McLaren: Button, Perez
Force India: Kobayashi, Magnussen
Sauber: Sirotkin, Gutierrez
Torro Rosso: Vergne, da Costa
Williams: Bottas, Maldonado
Caterham: Pic, Kovalainen
Marussia: Bianchi, Vandoorne

doa1996
Posty: 222
Rejestracja: ndz 01 kwie, 2012 16:02

Post autor: doa1996 » ndz 20 paź, 2013 18:10

Według twojej prognozy wielu kierowców wypadnie z obiegu i będzie dużo debiutów/comebacków. Fajnie by było znów widzieć samuraja, ale to chyba pobożne życzenia. Za to powrót Kovalainena jest już trochę bardziej wiarygodny. No i Felipe chyba ma szansę jeszcze trochę pojeździć - raczej nie jest aż taki słaby? Może Sauber by go wziął? Nie powinni ryzykować wystawiania dwóch niedoświadczonych kierowców. W takim wypadku Gutierrez musiałby sobie znaleźć miejsce gdzieś z tyłu stawki, szkoda by było żeby po jednym sezonie wyleciał z F1, bo zaczyna nieźle jeździć. Może za Pica...
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej są jednak pewne wątpliwości." - Albert Einstein

Latre123
Posty: 56
Rejestracja: pn 20 kwie, 2009 13:15

Post autor: Latre123 » czw 31 paź, 2013 15:40

Pewne źródła mówią o tym że Maldonado podpisał kontrakt z Lotusem. Jeżeli się to potwierdzi to Massa do Williamsa, a Hulkenberg albo Force India albo Sauber.

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » pt 01 lis, 2013 13:30

Z tego, co mi wiadomo, to w przyszłym sezonie w Sauberze zobaczymy duet Hulkenberg i Pietrow. Moim zdaniem całkiem mocny skład (co jak co, ale Witek jednak jest trochę niedoceniany).

Ale też chciałbym widzieć Estebana w przyszłym roku, bo zaczął sobie całkiem nieźle radzić. Hmm... może Marussia?
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Ewcia
Posty: 9
Rejestracja: pn 09 gru, 2013 10:13

Post autor: Ewcia » śr 11 gru, 2013 11:29

2 grudnia miał być ogłoszony oficjany sponsor McLaren na sezon 2014 a tu cisza i cisza.... Ciekawe czy nas zaskoczą? :idea:

Awatar użytkownika
Angulo
Posty: 173
Rejestracja: pt 29 sie, 2008 17:32
Lokalizacja: Gołkowice (Śląskie)

Post autor: Angulo » czw 12 gru, 2013 10:00

Ten termin został dawno temu przesunięty.

Ewcia
Posty: 9
Rejestracja: pn 09 gru, 2013 10:13

Post autor: Ewcia » czw 12 gru, 2013 10:55

:oops: No to jakieś niedopatrzenie z mojej strony. Dzięki a na kiedy?

f1setka
Posty: 2
Rejestracja: ndz 26 sty, 2014 14:04

Post autor: f1setka » pt 31 sty, 2014 21:29

:arrow: Gdzie będziemy oglądać GP F1 2014 w polskiej tv? :arrow: :/
f1setka

doa1996
Posty: 222
Rejestracja: ndz 01 kwie, 2012 16:02

Post autor: doa1996 » sob 01 lut, 2014 00:21

Spokojnie, jak będzie wiadomo to ktoś tu na pewno napisze. Na razie pozostaje tylko nadzieja na transmisje po polsku, a jeśli nie... to streamy po angielsku można oglądać.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej są jednak pewne wątpliwości." - Albert Einstein

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1883
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » sob 01 lut, 2014 11:07

hidteo napisał że "niewiele" wiemy :) Może niczego nadzwyczajnego się nie dowiedzieliśmy ale mimo to pokuszę się o trochę przewidywań i spostrzeżeń.
Zacznę od Williamsa. Tu zdaje się tkwić spory potencjał. O ile z testów widać było że ci co byli mocni to wciąż są mocni a ci co byli słabsi wciąż zdają się być słabsi to Williams powinien przeskoczyć z tyłu stawki do czołówki. Samochód wygląda fajnie i podoba mi się wizualnie. Najbardziej ze wszystkich, chociaż jego malowanie jest przejściowe. Liczę na to że w ciągu tych pierwszych 4 wyścigów będzie mieć szansę na podium. Tutaj liczę na Bottasa i przewiduję że Massa będzie słabszy niż Fin :wink:
Drugą rzeczą która wydaje się być jasna że to to że zespoły z silnikami Mercedesa powinny mieć dobry początek sezonu. Wygląda na to że choć Renówki mogą być w porządku to może zaniedbali trochę sprawę ERS. Trochę śmieszy postawa RBR, którzy mimo wszystkich ostrzeżeń dotyczących chłodzenia i innych wyzwań stawianych przez nowe silniki i ERS zaniedbali tą sprawę. RBR jest dobry, mają kupę kasy i napewno sobie z tym poradzą, mimo wszystko myślę jednak że nie będą błyszczeć na początku sezonu. Zresztą oni zwykle lepiej prezentują się w dalszej części. Przewiduję że nie będą z początku walczyć o podia.
Ciekawa w tym kontekście będzie też konfrontacja Vettela z Ricciardo.

Kolejną sprawą o której się bardzo dużo mówiło przed testami to niezawodność. Klucz do sukcesu. Tutaj Mercedes (dostawca silników) spisał się bardzo dobrze. Zdecydowanie widać że chłopaki się przyłożyli. Być może można mówić o tej słynnej niemieckiej solidności, która nie pozostawia nic przypadkowi. W obecnej sytuacji, kiedy jest jeszcze sporo niewiadomych, ta przemyślana konstrukcja daje dużą przewagę nad innymi. W obecnej chwili zespoły z tym silnikiem mogą się już bawić w dopracowywanie szczegółów zamiast martwić podstawowymi założeniami budowy bolidu.
Nie widać właściwe powodu dla którego zespoły z tymi silnikami nie miałyby zdominować początku sezonu. Jakoś nie bardzo wierzę w moc i niezawodność turbo Ferrari, chociaż Ferrari i tak prezentuje się lepiej niż zgadywałbym przed testami.

Niby przed nami jeszcze sporo testów, i to tych najważniejszych i najwięcej mówiących ale wiadomo że po nich będzie już dużo wiadomo :razz: Dlatego zabawa w przewidywanie najfajniejsza jest właśnie teraz. Niby nie powinno się się już teraz wyciągać daleko idących wniosków ale w sumie te testy można odnieść do tego czego spodziewaliśmy przed nimi. Silniki Mercedesa i Renault, które od dawna były za tymi zmianami miały być trochę lepsze od Ferrari. Z testów wynika że tak właśnie może jest jednak w obliczu problemów Renault, Merce zostały w uprzywilejowanej pozycji. Nie wiadomo wprawdzie co pokaże Lotus ale wobec jego kierowców to jakoś nie chce mi się wierzyć że będą w stanie walczyć na szczycie.
Dlatego jednak mimo wszystko nie będę wcale zaskoczony gdy się okaże że pierwsze 4 podia zaliczą tylko kierowcy z bolidów napędzanych mercedesem. Ale to nie musi być nudne. Ciekawa będzie konfrontacja Buttona z Magnussenem a także Hamiltona z Rosbergiem. Bo co do Ferrari to jestem przekonany że Alonso zje Raikkonena :razz:
Teraz po zmianie przepisów bolidy stawiają podobno nowe wyzwania. Jeśli Pirelli nie będą się rozpadać to może wreszcie kierowcy będą mogli pokazać swoje umiejętności. Liczę tu na Lewisa. Nigdy nie byłem jego fanem ale rozumiem że ta idiotyczna epoka Pirelli dołowała tych co ostro jeżdżą. Ciekawi mnie czy Hamilton będzie mógł wreszcie błysnąć i jak w tej sytuacji będzie wyglądać jego konfrontacja z Rosbergiem, który dużo nie gada ale też potrafi zrobić swoje.

Jedna sprawa mnie tylko niepokoi. Czyli to zarządzanie zmagazynowaną energią. Boję się że tu będzie za dużo komputerów, które mogą mieć wpływ na pedał gazu i hamowania. Nie chciałbym żeby to się przekształciło w nowe TC i ABS, kolejny raz redukując rolę kierowców i wagę ich umiejętności.

Ciekawi mnie też jak w obliczu tych wszystkich zmian wypadnie DRS, które chyba zostało? Bo łatwo można zgadywać że teraz, kiedy różnice w osiągach bolidów będą większe, to zamieni się w beznadziejnie nudną mijankę. Która i bez tego zdążyła już wszystkich znudzić. Ale może dzięki temu pozbędą się tego wynalazku.

Takie są moje przewidywania, warto je napisać już teraz by się dowiedzieć ile się sprawdziło :smile: Myślę że może być ciekawie zwłaszcza jeśli Bernie trafi do mamra i wreszcie przestanie narzucać F1 swoje idiotyczne pomysły. Zapewne jednak do mamra nie trafi ale może wreszcie ktoś mu wytłumaczy że czas przejść na emeryturę :twisted:
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

doa1996
Posty: 222
Rejestracja: ndz 01 kwie, 2012 16:02

Post autor: doa1996 » sob 01 lut, 2014 12:58

IMO to Vettel 'zje' kolejnego Australijczyka, a nie Alonso Kimiego. Może z początku, gdy Fin będzie się dostosowywał do Ferrki, ale powinien szybko dogonić Ferdka ;)

Co do ERS i tego całego magazynowania energii, to podobno nie na każdym okrążeniu może jej starczyć, żeby wciskać guzik dopalacza, kiedy się da.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej są jednak pewne wątpliwości." - Albert Einstein

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1883
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pt 21 lut, 2014 11:12

W tym roku będę mocno kibicować Lotusowi. Czuję z nimi pewne pokrewieństwo. Kasy brak, wszystko się sypie ale trzeba jakoś przeć do przodu :twisted: Robić dobrą minę do złej gry, wykrzesać z coś z siebie, kiedy się nic nie chce itd. Tylko ci kierowcy mnie jednak niepokoją. Sami z siebie raczej nie dadzą rady. Ale jeśliby nad nimi stanął ktoś z twardą ręką, trzymającą ich mocno na smyczy, ktoś ogarniający co i kiedy trzeba robić to kto wie.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

ODPOWIEDZ

Wróć do „Formuła 1 - aktualne wydarzenia i komentarze”