F3 Euro Series

GP2, F3, WSbR, Champ Car, A1GP, WRC, DTM, NASCAR, MotoGP...

Moderator: Moderatorzy

Kojag
Posty: 64
Rejestracja: pn 05 kwie, 2010 19:32

F3 Euro Series

Post autor: Kojag » wt 08 lut, 2011 19:55

Albo jestem ślepy, albo tego tematu jeszcze nie było, a to dosyć dziwne... Mimo fatalnych informacji z niedzieli, sezon 2011 może być jednym z ciekawszych, dla kibiców sportów motorowych w Polsce. Kuba Giermaziak będzie jeździł w F3 Euro Series w barwach Orlenu. Może być ciekawie, chłopak już dawno powinien dostać taką szansę, ale lepiej późno niż wcale. To świetnie, że Orlen inwestuje w Giermaziaka i wyścigi - bez tego ciężko będzie znaleść w Polsce "kolejnego Kubicę". Kto wie, teraz F3, później może i GP2...

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » wt 08 lut, 2011 22:59

Szczerze to nie widzę szału z tym F3, raczej ślepa uliczka. Gdyby to był WSbR 2,0 to byłbym bardziej optymistyczny.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 09 lut, 2011 10:38

MtK pisze:Szczerze to nie widzę szału z tym F3, raczej ślepa uliczka. Gdyby to był WSbR 2,0 to byłbym bardziej optymistyczny.
Czemu ślepa uliczka? Wielu kierowców z z "bezpośrednich zaplecz F1" znalazło się w nich właśnie dzięki F3.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » śr 09 lut, 2011 11:47

Kuba już startował w czymś na poziomie F3.

Tak czy siak, jest to na pewno krok w przód od prosiaków. Bardzo dobrze, że orlen w niego inwestuje, bo jak chłopak się spisze, to Orlen za niewiele większą kasę może go wystawić w WSbR 3,5 a później GP2.

Nie jest to raczej materiał na drugiego Kubicę - choć ma przebłyski - ale to jest świetny materiał na takiego Heidfelda/Webbera/Buttona ;-)

A jak Cyfra+ zmądrzeje i przestanie marnować na pannę Kowalską, to może też się dorzuci i chłopak zajdzie wysoko.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 09 lut, 2011 13:03

Hideto, zgadzam się niemalże ze wszystkim co napisałeś, włącznie z próba oceny możliwości Kuby, za jednym wyjątkiem... Nie bardzo widzę możliwość by Orlen pchał Kubę aż do GP2. Tam potrzebne są już naprawdę duże pieniądze.

Jeśli dobrze pamiętam, to Bruno Senna kiedyś się żalił, że sezon w GP2 to coś koło 3 mln Euro. Może wynika to z mojego sceptycznego podejścia do Orlenu jako firmy (choć rosnące zaangażowanie w motorsport sprawia, że moje podejście powoli się zmienia), ale szczerze wątpię, by byli skłonni wydawać tyle na pojedynczy projekt.

Zakładając, że mam rację (bo to oczywiście tylko moje donysły w klimatach "widzimisie"), to oczywiście wcale nie ma co Kuby przekreślać. Jeśli będzie dobrze spisywał się w niższych seriach, to może i jakaś większa ilość sponsorów się znajdzie.

Dzięki Robertowi motorsport w Polsce stał się zwyczajnie trendy. Mam nadzieję, że korzyści z takiego stanu rzeczy pojawią się wcześniej niż w przypadku wpływu Małysza na kadrę skoczków. :P Zresztą czyż już się nie pojawiają?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » śr 09 lut, 2011 13:08

Ale kto mówi o wystawieniu swojego bolidu ? za udział w takim F2 cyfra+ płaci koło dużej bańki.

Wątpie by sezon Kuby kosztował również poniżej miliona.

Nie twierdzę, że w szybkim czasie trafi do GP2, ale przecież nie trzeba mu od razu dawać całego teamu, albo fotela w jednym z czołowych.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 09 lut, 2011 13:51

hideto pisze:Ale kto mówi o wystawieniu swojego bolidu ? za udział w takim F2 cyfra+ płaci koło dużej bańki.
No ale właśnie problem polega na tym, że (jeszcze raz zaznaczę - o ile dobrze pamiętam) wymieniona przeze mnie kwota to po prostu koszt przeciętnego miejsca w tej serii. Nie ma tutaj mowy o wystawianiu własnego bolidu czy nawet celowaniu w top.

Osobiście takie koszty wydają mi się jak najbardziej realne. Skoro Formuła BMW to koszt koło 200-300k euro, F2 nieznacznie więcej, to w porównaniu z miejscem w HRT (8 baniek w świątecznej promocji) wszystko zdaje się zgadzać. ;)

edit:

@down:

No niech Ci będzie. ;)
Ostatnio zmieniony śr 09 lut, 2011 14:32 przez doriano, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » śr 09 lut, 2011 14:15

doriano, ale bruno mówił o isport czy jak to sie teraz zwie. w jego czasach to byłł top ;)
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Kojag
Posty: 64
Rejestracja: pn 05 kwie, 2010 19:32

Post autor: Kojag » śr 09 lut, 2011 18:26

MtK pisze:Szczerze to nie widzę szału z tym F3, raczej ślepa uliczka. Gdyby to był WSbR 2,0 to byłbym bardziej optymistyczny.
Gdzie by nie jeździł to "fani polskiego motorportu" zawsze będą niezadowoleni... Przykre to trochę jest...

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » czw 10 lut, 2011 02:02

Kojag, Czemu mam być w pełni zadowolony skoro można było atakować serię podobnej klasy o wyższym prestiżu. Nie no, oczywiście, fajnie że nie będzie już jeździł w Prosiakach, bo to nie miało nic wspólnego z drogą do F1 ale dało się wycisnąć trochę więcej.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » czw 10 lut, 2011 09:39

MtK pisze:fajnie że nie będzie już jeździł w Prosiakach, bo to nie miało nic wspólnego z drogą do F1 ale dało się wycisnąć trochę więcej.
Będzie. Kalendarze PSC i F3 kolidują ze sobą w tym roku chyba tylko raz - Kuba pojedzie wtedy w PSC.

Aktualnie dla Orlenu najważniejsze jest PSC. F3 to tylko taki dodatek-gest względem Kuby.

Kojag
Posty: 64
Rejestracja: pn 05 kwie, 2010 19:32

Post autor: Kojag » pt 18 lut, 2011 01:21

MtK pisze:można było atakować serię podobnej klasy o wyższym prestiżu.
I tu się nie zgodzę, mimo że obsada F3 ES ostatnio nie jest najmocniejsza, to ciągle są to bardzo prestiżowe mistrzostwa... :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne sporty motorowe”