Fia Wtcc

GP2, F3, WSbR, Champ Car, A1GP, WRC, DTM, NASCAR, MotoGP...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Erwb
Posty: 751
Rejestracja: wt 08 sty, 2008 17:39

Post autor: Erwb » ndz 22 mar, 2009 22:06

independent's to klasyfikacja kierowców niezależnych którzy nie nalezą do zespołów typu seat tylko maja własne i tacy zawodnicy maja oddzielna klasyfikacje

Awatar użytkownika
Zeid
Posty: 441
Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 18:06
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Gdańsk

Post autor: Zeid » pn 23 mar, 2009 08:13

Punkty do klasyfikacji ogólnej przyznawane są za miejsca 1-8 i Coronel raz dojechał na 8 miejscu. W klasyfikacji kierowców niezależnych (bez wsparcia koncernów samochodowych typu SEAT, BMW czy Chevrolet) punkty są przyznawane oddzielnie w kolejności w jakiej dojechali do mety. Czyli jeżeli Porteiro dojeżdża 7 a np Coronel 8 to dostają punkty do klasyfikacji ogólnej za 7 i 8 miejsce i do Independent Trophy za miejsca 1 i 2 (przyjmując, że żaden kierowca niezależny nie był przed Porteiro) ;)

Awatar użytkownika
Frankozola
Posty: 222
Rejestracja: sob 12 sty, 2008 08:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Frankozola » pn 23 mar, 2009 19:47

teraz juz jasnee ;) dzieki :D

Awatar użytkownika
gomez
Posty: 1314
Rejestracja: śr 04 paź, 2006 13:10
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: gomez » pn 23 mar, 2009 21:09

Ojjj jak mi szkoda było Farfusa i Priaulxa. Co najmniej w jednym wyścigu powinni być 1-st. Jeszcze większą paranoją będą balasty w następnej rundzie. Nie wiem jak wyszły obliczenia bo zaraz po drugim wyścigu poszedłem spać, ale coś BMW było średnio szybsze niż 0,3 sekundy niż Seaty.
Szumi dokoła las....

Awatar użytkownika
Frankozola
Posty: 222
Rejestracja: sob 12 sty, 2008 08:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Frankozola » wt 24 mar, 2009 09:18

sądziłem że Farfus wygra w R1 bo robił co mógł i jemu kibicowałem aczkolwiek byłem za seatem ;)

Awatar użytkownika
Zeid
Posty: 441
Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 18:06
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Gdańsk

Post autor: Zeid » wt 24 mar, 2009 17:02

Mi najbardziej szkoda Mullera, ale tego z BMW ;)

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pn 22 cze, 2009 00:45

Dopiero teraz przyjąłem całą dzisiejszą dawkę WTCC. Pierwszy wyścig oglądałem "na żywo" a drugi sobie nagrałem, bo kolidował z F1. Muszę przyznać, że dopiero zaczynam moją przygodę z tym sportem (był to może 3 - 4 weekend wyścigowy który widziałem...), jednak bardzo przyjemnie się to ogląda.

To co się stało na starcie pierwszego wyścigu to po prostu... no... no...
Obrazek

Nie wiedziałem czy mam się śmiać czy płakać... inną sprawą jest to, że i tak obciach mniejszy niż przy nie-tak-bardzo-safety-car z Pau ;-)

Drugi wyścig też był całkiem całkiem... Sporo walki na torze. Postawa Priaulx`a była doprawdy imponująca... Niesamowicie podobał mi się atak Tarquini`ego. Innymi słowy następne wyścigi również planuję oglądać :mrgreen:

btw.

Ciekawe jaka będzie nowa Łada :twisted:

KRISF1
Posty: 1120
Rejestracja: wt 26 lut, 2008 17:20

Post autor: KRISF1 » śr 24 cze, 2009 17:25

http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=12384
No i kalendarz potwierdzony mam nadzieje że wybiora Monze, ciesze sie że wybrali nowy-stary tor Zolder bo nawet jest fajny (przynajmniej w GTL-u czy rFactor :P )

Tak wogole to lepiej jak by by osobny temat na każdy sezon

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » sob 18 lip, 2009 14:24

doriano pisze:Ciekawe jaka będzie nowa Łada
ot i jest

http://fiawtcc.com/html/gallery/img/gal ... OM7699.jpg
http://fiawtcc.com/html/gallery/img/gal ... M37340.jpg

[ Dodano: Sob 18 Lip, 09 14:21 ]
ktoś mi wytłumaczy o co chodzi z volvo? przeglądam zdjęcia z treningu na brands z dzisiaj i ot co

http://fiawtcc.com/html/gallery/img/gal ... OM6031.jpg

żadnego newsa nie znalazlem i jedynie w liscie startowej przy 2 volvo "* not eligible to score points"

oni startują tylko w brands czy do końca sezonu?

KRISF1
Posty: 1120
Rejestracja: wt 26 lut, 2008 17:20

Post autor: KRISF1 » sob 18 lip, 2009 14:29


Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » wt 24 lis, 2009 22:09

sezon sie skończył a nikt nic nie pisze

BMW tradycyjnie zawaliło. Tą zabawą w R1 z Seatem o Pole Position w R2 przegrali mistrzostwa konstruktorów. Szkoda Andy'ego na starcie wepchniętego w bande przez Gene, bo mial ogromną szanse na powalczenie z Huffym o wygrana, chociaż to co wyprawiał Rob w S2 było niesamowite.

Zanardi troche brzydko pożegnał Lariniego przed przejściem na emeryture w drugim wyścigu, ale i tak to co odwalił ten Makałyczyk (czy jako to tam sie odmienia) wjeżdżając w Engstlera ignorując podwójna żółtą flage przez co Franz wylądował w szpitalu z złamanym obojczykiem i wstrząśnieniem mózgu

Tarquini mistrzem, Yvan Muller do Chevego, który od przyszłego sezonu wystawi 5 samochodów, podczas gdy Seat ograniczy się, jak przypuszczam do 3. BMW też podobno ma też zrezygnować z aż 5 samochodów fabrycznych.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » ndz 07 mar, 2010 19:13

No i jak Wam się podobał pierwszy wyścig sezonu 2010? Zapowiada się, że będzie to rok Chevroleta, ale raczej nic w tym dziwnego, skoro tak naprawdę Chevy jest w WTCC na tę chwilę jedynym poważnym producentem...

Co do samego pierwszego wyścigu: irytujący start za SC, skrót Seat Only, kilka ładnych pojedynków... Nie było źle. Ciekaw jestem jak będzie w drugim wyścigu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » ndz 07 mar, 2010 20:03

doriano pisze:Zapowiada się, że będzie to rok Chevroleta
po drugim wyścigu nie był bym tego taki pewny ;) ..nieco nudny wyścig, ale na suchym torze Seat pokazał klase :) za to BMW się traci... :???:
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
dudek2
Posty: 982
Rejestracja: sob 30 cze, 2007 10:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: dudek2 » ndz 07 mar, 2010 20:06

ale Seat jakoś dziwnie wygląda. Ciekaw jestem jak bedzie ten rok wygladał, bo zawsze ciekawie było. A w Brazylii troche nudno było, ale warto cokolwiek ze sportów motorowych pooglądać przed F1 :)
BUKA NIE ŻYJE!

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pn 08 mar, 2010 09:14

Ten drugi wyścig rzeczywiście trochę nudny... Na początku co prawda sporo się działo, ale później to już tylko można było mieć nadzieję na jakieś szaleństwo w wykonaniu Farfusa... No i Muller na końcu... Było blisko! :lol:

Ciekawe było porównanie dyspozycji Seatów i Chevroletów w pierwszym i drugim wyścigu. Odnoszę wrażenie, że albo te samochody mają zupełnie odmienną "wrodzoną" charakterystykę, albo jakimś cudem wszystkie Chevy były ustawione na deszcz, a wszystkie Seaty na suchy tor. :roll:

Widać przecież było w pierwszym wyścigu, że Seaty cierpiały na potworną podsterowność (ścieżka "Seat Only"). W drugim wyścigu, gdy tor był suchy, uwidoczniły się znowu problemy Chevroletów. Ciągle blokowanie hamulców, i ogólna "toporność" sprawiły, że Seaty były bezkonkurencyjne.

Mam nadzieję, że BMW się obudzi w kolejnych wyścigach... Im ciaśniejsza czołówka tym lepiej. ;-)

Awatar użytkownika
dudek2
Posty: 982
Rejestracja: sob 30 cze, 2007 10:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: dudek2 » pn 08 mar, 2010 11:27

W tym roku może zapowiada się walka między Seatem a Chevroletem, ale do kolejnego wyścigu aż miesiąc, sobie musimy poczekać, aby wiedzieć gdzie jest BMW :P

PS. Łada niech wróci, bo ładnie dopełniała tył stawki :(
BUKA NIE ŻYJE!

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pn 08 mar, 2010 13:50

dudek2 pisze:W tym roku może zapowiada się walka między Seatem a Chevroletem, ale do kolejnego wyścigu aż miesiąc, sobie musimy poczekać, aby wiedzieć gdzie jest BMW :P
Do kolejnego wyścigu nawet dalej... Runda w Meksyku została odwołana z powodu powodzi. Następny wyścig będzie drugiego maja w Maroku.

źródło (dwa ostatnie akapity)

Kojag
Posty: 64
Rejestracja: pn 05 kwie, 2010 19:32

Post autor: Kojag » wt 06 kwie, 2010 16:26

Są szanse na Polaków w WTCC???

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 06 kwie, 2010 16:31

pewnie że są, za kilka lat giermaziak zrozumie że jest zbyt kiepski na wyższe serie OW i pogodzi się z turystykami ;-)
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » wt 06 kwie, 2010 16:32

Kojag pisze:Są szanse na Polaków w WTCC???
Jeśli dobrze kojarzę, to najbliżej WTCC jeśli chodzi o rozwój kariery jest ten pan:

klik

Nie znaczy to jednak, że jest blisko... (Ani, że nikt nie ma większych szans, bo tego typu serie znam bardzo kiepsko...)

edit:

To co napisał hideto to mocna szydera, ale bynajmniej bez sensu nie jest. ;)

Kojag
Posty: 64
Rejestracja: pn 05 kwie, 2010 19:32

Post autor: Kojag » wt 06 kwie, 2010 19:48

To chyba wcale nie jest aż taka szydera, bo chłopak już pewnie zdaje sobie sprawę, że będzie cięzko i że bliżej mu do DTM i WTCC niż do F1, czy przynajmiej GP2...

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 06 kwie, 2010 19:57

doriano pisze:To co napisał hideto to mocna szydera, ale bynajmniej bez sensu nie jest. ;)
szydera szydera, ale co mam powiedzieć o kierowcy który w wieku 17 czy 18 lat osiągał średnie wyniki w formule renault bodaj 2.5 i żaden zespół nie chciał go zatrudnić na zasadzie kontraktu w f3 (nie mówiąc już wyżej) ?

To samo jest z natalią kowalską, uważa się za gwiazdę a jest kiepściutka... dzisiaj na testach F2 dostała prawie 3 sekundy od lidera... osiągając jeden z najgorszych czasów... tor ma ledwo ponad 3km i złożony jest głównie z prostych więc 3s to jest przepaść...

niestety trzeba się pogodzić z tym, że drugiego kubicy póki co w Polsce nie widać, kierowcy którzy są w F1 bardzo sprawnie przemieszczali się przez niższe serie, a zostanie na dłużej niż rok w seriach wyścigowych poniżej GP2 to w zasadzie wyznacznik dla kierowcy na przyszłość że jest po prostu zbyt kiepski.

Kuba to fajny gość, wymieniłem z nim kilka PW, ale prawda niestety jest bolesna wtcc to moim zdaniem max na który może liczyć.

[ Dodano: Wto 06 Kwi, 10 20:02 ]
na całe szczęście dla niego, zdaje sobie z tego sprawę chłopak, w przeciwieństwie do wyżej wymienionej panny Natalii. A tu dużo świadczy o nim jako o kierowcy.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Kojag
Posty: 64
Rejestracja: pn 05 kwie, 2010 19:32

Post autor: Kojag » wt 06 kwie, 2010 20:11

Ale trzeba pamiętać, że jazda w WTCC czy DTM, to także sukces. Ważne jest to, że gdziekolwiek będzie jeździł, to będziemy mu kibicować. Mam nadzieję, że Polsat i Eurosport dadzą man taką możliwość.

A teraz pomyślmy o bardzo odległej przyszłości. Co będzie, kiedy Kubica skończy karierę w F1, a żaden następca się nie pojawi? Polsat zapewne będzie szukał czagoś, co nam F1 zastąpi. Być może będzie to właśnie WTCC z Giermaziakiem? Mi by napewno to odpowiadało.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 06 kwie, 2010 20:15

ja tam nie mam absolutnie nic do wtcc, to też najwyższa klasa turystyczna pod egidą FIA, choć np dtm jest moim zdaniem nieco bardziej zaawansowaną serią wyścigowa, niestety bardziej 'zamkniętą'.

tak czy siak, mi również będzie miło go kiedyś zobaczyć w wtcc, zwłaszcza że na wtcc w polsce szanse są, na F1 nie. Organizujemy już chwalony na całym globie rajd pod egidą WRC, na wtcc też byłaby szansa w poznaniu, oczywiście po przebudowie... ale nie tak kosztownej jak na potrzeby F1.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Kojag
Posty: 64
Rejestracja: pn 05 kwie, 2010 19:32

Post autor: Kojag » wt 06 kwie, 2010 20:21

Gdyby tor był w Płocku, a nie Poznaniu, to Orlen, już by go przebudował.

lukaszlew77
Posty: 691
Rejestracja: czw 02 sie, 2007 14:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukaszlew77 » wt 06 kwie, 2010 20:29

Kojag pisze:Gdyby tor był w Płocku, a nie Poznaniu, to Orlen, już by go przebudował.
Podejrzewam, że nie jesteś z Płocka, więc troszeczkę wyprowadzę cię z błędu. Inwestycje Orlenu w mieście Płock są praktycznie żadne(od sportu począwszy, na infrastrukturze skończywszy). Do tego przez ostatnie 3 bodaj lata organizowany był Rajd Orlen, runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, ale w tym roku Orlen zrezygnował z organizacji imprezy. Śmiem twierdzić, że gdyby tor był w Płocku, to byłby w jeszcze gorszym stanie niż ten w Poznaniu.

Kojag
Posty: 64
Rejestracja: pn 05 kwie, 2010 19:32

Post autor: Kojag » wt 06 kwie, 2010 20:41

Jestem z okolic Płocka. Inwestyceje Orlenu w Płock, są większe niż inwestycje Orlenu w Poznań... :roll:

lukaszlew77
Posty: 691
Rejestracja: czw 02 sie, 2007 14:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukaszlew77 » wt 06 kwie, 2010 20:56

Kojag pisze:Jestem z okolic Płocka. Inwestyceje Orlenu w Płock, są większe niż inwestycje Orlenu w Poznań... :roll:
Jeśli Orlen zainwestowałby 1 PLN w Płock i 0 PLN w Poznań, to i tak inwestycje Orlenu byłyby większe niż w Poznań. A jestem pewny, że nawet jakby był jakiś tor byłby w okolicach Płocka to Orlen nie włożył by w tor nawet złotówki. Nie wiem jak daleko od Płocka mieszkasz oraz jak bardzo zorientowany jesteś co w tym mieście się dzieje, ale zapewniam cię, że jedyne co z Orlen łączy z Płockiem, to rafineria i nic więcej. Trochę dorzucają do obu Wiseł(nie są to jakieś ogromne sumy), ale Orlen nie ma powodów do inwestycji w regionie.

Kojag
Posty: 64
Rejestracja: pn 05 kwie, 2010 19:32

Post autor: Kojag » wt 06 kwie, 2010 22:00

Nie przesadzaj, Orlen inwestuje nawet w Teatr Per Se...
Co Ty jesteś tak wrogo do Orlenu nastawiony? To największy i jedyny duży, polski koncern który inwestuje z sukcesami w sporty motorowe.

lukaszlew77
Posty: 691
Rejestracja: czw 02 sie, 2007 14:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukaszlew77 » śr 07 kwie, 2010 08:49

Ale ja nie jestem wrogo do Orlenu nastawiony. Skomentowałem, jedynie twoje zdanie na temat inwestycji tego koncernu w Płocku. Jest to największy koncern paliwowy w Europie Środkowo-Wschodniej, więc inwestycje w regionie są dla niego średnio opłacalne i rozsądne. Jeszcze X lat temu jak nazywało się to, Petrochemia Płock to było to kojarzone z miastem. Od chwili gdy zowie to się Orlen, całe kierownictwo siedzi w Warszawie to związki z Płockiem zostały takie jak powyżej.

Co do inwestycji w sporty motorowe, to obawiam się tylko chwilowego zainteresowania, na fali sukcesów Kubicy i chęci promocji swojej marki np. w Niemczech.

PS. Lotos też stworzył team w S-WRC. Lotos Dynamic Rallying czy jakoś tak, Kościuszko w nim jeździ.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne sporty motorowe”