Testy 2014

Forum dotyczące bieżących informacji ze świata F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1883
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Testy 2014

Post autor: zu7 » wt 28 sty, 2014 10:48

Czas na ten wątek.
Póki co w każdym razie więcej roboty w garażu niż na torze. Coś chłopaki słabo przygotowane.

Aktualizacja
Hamilton rozbił Mercedesa, który póki co wyglądał najsolidniej, wykręciwszy trochę kółek.
Tak czy owak wygląda na to że przywilej testowania pierwszego dnia jest nieciekawy. Lepiej być tym drugim.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
GhostRider
Posty: 389
Rejestracja: wt 16 wrz, 2008 19:17

Post autor: GhostRider » wt 28 sty, 2014 14:00

Hamilton rozbił bolid Mercedesa. Póki co tylko dwóch kierowców uzyskało czasy. Jean Eric Vergne i właśnie Hamilton.

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1883
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » śr 29 sty, 2014 23:34

Ciekawa przyczyna problemów z jednostką Renault. W RBR i Toro Rosso. Podobno elektryka i silne prądy zasilające baterie generują mocne pola elektromagnetyczne, które zakłócają działanie czujników czy innej elektroniki sterującej. Kluczową sprawą jest właśnie umieszczenie tych wszystkich elementów tak by sobie nie przeszkadzały.
Z drugiej strony małe obycie z obecnymi mocniejszymi systemami ERS oraz większymi natężeniami prądu może prowadzić do takich niespodziewanych skutków ubocznych. Jest nad czym myśleć. Proste kombinacje w stylu: a tu gdzie mamy trochę wolnego miejsca, upchamy sobie baterie i przewody mogą okazać się bardziej skomplikowane.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » czw 30 sty, 2014 03:07

Podobno silnik Renault emituje też za dużo ciepła czego Red Bull nie ogarnia.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
mafico
Posty: 705
Rejestracja: ndz 20 lip, 2008 08:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mafico » czw 30 sty, 2014 09:50

I bardzo dobrze, najlepiej niech te wszystkie paskudne sokowirówki do kosza wyrzucą :)
.

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1883
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » czw 30 sty, 2014 11:22

A ja lubię silniki z turbo. Fajnie się nimi jeździ, podoba mi się ten moment kiedy wchodzisz na odpowiednie obroty, załącza się turbinka i wciska cię w fotel. To fajne uczucie gdy wydaje ci się że brakuje mocy a tu okazuje się że najlepsze przed tobą. Wciskasz pedał gazu i z każdym obrotem silnika czuć coraz więcej mocy. Dopiero gdy pedał masz już prawie w podłodze to czujesz że jej nie przybywa. Nie tak jak w topornych (turbo)dieslach gdy moc czuć tylko na początku a potem już nic.
Oczywiście dużo zależy od zestrojenia silnika. Takie kręcenie do oporu jest fajne ale też niestety ostro żłopie benzynę.
No i tak jak wspominają obecni na testach w Jerez kakofonia silników jest o wiele ciekawsza bo słychać dokładnie te wszystkie redukcje, przyśpieszenia, każdy samochód w innym miejscu toru wydaje inny dźwięk. Jest urozmaicenie w stosunku do jednostajnego wycia V8. Wydaje mi się że teraz będzie dużo przyjemniej oglądać wyścigi F1 na żywo. Zwłaszcza dla takich osób jak ja, które nie przepadają za nadmiernym hałasem :razz:
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
mafico
Posty: 705
Rejestracja: ndz 20 lip, 2008 08:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mafico » czw 30 sty, 2014 12:07

Ja tam bym wolal P#!@$!!iecie V10 niż roboty kuchenne na dopingu.
.

doa1996
Posty: 222
Rejestracja: ndz 01 kwie, 2012 16:02

Post autor: doa1996 » czw 30 sty, 2014 12:59

Mafico, słyszałeś dźwięk silników z testów, a nie tylko z nagrań studyjnych? Nie jest aż tak źle :) (chociaż też bym wolał V10, a nawet V8 bym się zadowolił :P)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej są jednak pewne wątpliwości." - Albert Einstein

Awatar użytkownika
mafico
Posty: 705
Rejestracja: ndz 20 lip, 2008 08:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mafico » czw 30 sty, 2014 13:51

Filmików nie brakuje to ogladalem i porażka wg. mnie. Niestety trzeba się przyzwyczajać...

Czekam aż F1 będzie smigała na takich bestiach jak fordowski 1.0 ecoboost
.

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » czw 30 sty, 2014 17:46

mafico pisze: Czekam aż F1 będzie smigała na takich bestiach jak fordowski 1.0 ecoboost
Mondeo daje radę, to i F1 by dała. :D

Formuła Ford z tym motorkiem mogłaby powstać. :lol:

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1883
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » czw 30 sty, 2014 18:12

Ej no, nie jest tak źle. Zwłaszcza ty McLfan powinieneś to to docenić. Czyż najwspanialszy sezon McLarena nie był zasługą tych pierdziawek? Kto wie czy nie czeka nas powtórka bo póki co McLaren bez większego spinania się prezentuje się bardzo dobrze.
No i wydaje się że po małym dopracowaniu czasy okrążeń będą wyraźnie lepsze niż w zeszłym roku.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » czw 30 sty, 2014 18:30

Mi obecne silniki i ich dźwięki jak najbardziej się podobają. Śmieję się tylko z tego Fordowskiego 1,0 EcoBoost. :P

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » czw 30 sty, 2014 22:19

Jak nie jest źle? :P Przecież to brzmi jak samochód solidnie przerobiony na tor, a nie wysokoobrotowa czysta wyścigówka :P

Ale to w kwestiach akustycznych, oprócz tego moim zdaniem może być fajnie, szczególnie jak pojawią się pewne dysproporcje między silnikami, najlepiej zmieniające się w czasie sezonu :twisted:

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1883
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » sob 22 lut, 2014 19:26

No kolejne testy za nami i przybywa trochę danych. Póki co sytuacja silnikowa wydaje się być oczywista. Wszystkie zespoły z silnikami mercedesa osiągają dobre wyniki, przy czym jak się wydaje niekoniecznie żyłując bolidy. Takie Force India czy Williams, kto by w nich nie siedział bez problemu wchodzą do górnej połówki stawki. Ich strata do takiego McLarena nie wydaje się być jakaś znacząca. Widać że zespoły mogą mieć zaufanie do tej jednostki silnikowej.
Rosberg powiedział że na początku kluczowa będzie niezawodność. W tej sytuacji zespoły z silnikiem, którego nie będą się bać żyłować będą mieć przewagę. Inaczej może być z Renault. Jeśli nawet usuną swoje oczywiste problemy to wciąż nieoczywista będzie niezawodność. Zespoły z Renault mogą mieć problem jeśli się okaże nie będą mogły wyciskać z silnika wszystkiego, po to by po prostu dojechać do mety.
Jeśli jednak Renault generalnie upora się ze swoimi problemami to groźny może być Lotus, który mimo tych wszystkich opóźnień, małej ilości kółek, z Maldonado za kierownicą itd potrafił wykręcić nawet teraz całkiem przyzwoity czas.
O Ferrari znowóż jest dość cicho choć krążą różne plotki. Nie sądzę jednak by ich silniki zaskoczyły czymś nadzwyczajnym. Sauber zbytnio nie błyszczy, podobnie jak samo Ferrari. No chyba że naprawdę się kryją na maksa w co jednak ciężko mi uwierzyć.
Tak więc podsumowując, pierwsze testy w Bahrajnie okazały się póki co kontynuacją Jerez. Ci co tam dobrze zaczęli wciąż są dobrzy. Narazie nie widać wielkich oznak zmian gdyż czas szybko ucieka. Wątpliwe by Renault wyrobiło się na następne testy w Bahrajnie a to oznacza że prawdziwe testy bolidów ich silnikami odbędą się dopiero w Australii...
Czyli?
Mercedes z Rosbergiem i Hamiltonem rozjeżdża stawkę? Tak to obecnie wygląda. Tak zdaje się trochę sugerować Button mówiąc że McLaren nie ma tempa najlepszych czyli chyba Mercedesa? Ciekawi naprawdę czy to taka kurtuazja, krycie się z prawdziwym tempem czy też faktycznie Mercedes spokojnie dokłada przeszło sekundę innym zespołom? A jeśli tak to gdzie tkwi ich siła? Aero czy może jednak ten właśnie silnik, który znają jak nikt inny?
Jakby nie było to jest fajnie oglądać szybką poprawę tempa zespołów. Spodziewałem się że będzie lepsze niż w zeszłym roku ale nie spodziewałem się że może do tego dojść już podczas testów. Jest dobrze :grin:

[ Dodano: Nie 02 Mar, 14 17:28 ]
Nie wie ktoś jak wygląda testowanie w fabryce? Zastanawia mnie czy większość tych wszystkich usterek nie dałoby się wykryć stawiając samochód na czymś w rodzaju hamowni i robiąc symulację wyścigu.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

ODPOWIEDZ

Wróć do „Formuła 1 - aktualne wydarzenia i komentarze”