GP Niemiec 2013

Forum dotyczące bieżących informacji ze świata F1.

Moderator: Moderatorzy

Latre123
Posty: 56
Rejestracja: pn 20 kwie, 2009 13:15

GP Niemiec 2013

Post autor: Latre123 » ndz 07 lip, 2013 19:16

Nikt nie zakłada więc założę

Wyścig całkiem ciekawy, trzymający w napięciu do Końca :)

Ciekawi mnie co by było gdyby Lotus zostawił Raikkonena na te 10 okrążeń na torze miał 14 sekund przewagi, tracił w tędy po 0,5 sekundy na okrążeniu więc teoretycznie powinno starczyć, chociaż opony mogły się skończyć pare okrążeń przed metą. Druga sytuacja która nie zastanawia co by było gdyby nie SC, teoretycznie Lotusy miały trochę lepszą sytuacje z oponami niż VET.

doa1996
Posty: 222
Rejestracja: ndz 01 kwie, 2012 16:02

Post autor: doa1996 » ndz 07 lip, 2013 20:40

Jak (prawie) nikt nie pisze, to ja krótko się odezwę.

Jak zwykle po wyścigu, możemy sobie pogdybać :roll: Podstawowe fakty to dobre tempo Lotusa, tym lepsze im cieplej i zżeranie opon przez Srebrne Strzały (SS? ...mniejsza). Massa znowu nie przywozi punktów, nawet jeśli nie z własnej winy, to nie umacnia to jego pozycji w Ferrari. 'Rekonstrukcja' Saubera, Hulkenberg w czerwonym bolidzie... Silly season zaczyna się na dobre ;)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej są jednak pewne wątpliwości." - Albert Einstein

JACKO29
Posty: 48
Rejestracja: śr 24 lut, 2010 08:08

Post autor: JACKO29 » ndz 07 lip, 2013 21:48

Można gdybać ,co by się działo gdyby Groszek wcześniej puścił Kimiego

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1883
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pn 08 lip, 2013 13:21

Gdyby ten wyścig miał miejsce jakieś 2 latemu czyli po wprowadzeniu Pirelli to wszyscy byliby zachwyceni. Działo się no nie? :wink: Dzisiaj jednak jak się okazuje nikogo już nie podniecają puste mijanki, które nam funduje Pirelii i DRS. Najfajniejszym momentem wyścigu była bodajże obrona Hamiltona przed Alonso prowadzona w starym dobrym stylu.
Poza tym było tak jak zwykle. Wszyscy jechali swoje próbując za pomocą odpowiednich zmian opon dopiąć swego. Jednym wyszło to lepiej innym gorzej. Jednak chyba niewielu się tym fascynuje bo jakoś nie widzę w tym temacie obszernych analiz strategicznych zagrywek zespołów :twisted:
Ja tym bardziej tej analizy nie dokonam bo oglądam wyścigi bez live-timingu więc ta kwestia jest dla mnie obca :razz:
Poza tym co było ciekawego w wyścigu to dobra forma Lotusa, którym jakoś nie zaszkodziły zmienione opony wbrew temu co niektóre płaczki myślały. No i zastanawia trochę Mercedes. To w sumie zabawne że dzięki nowej sytuacji oponowej, kara wyłączenia z testów młodych kierowców może okazać się bardziej dotkliwa niż myślano.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Jump
Posty: 4
Rejestracja: czw 12 kwie, 2007 15:00

Post autor: Jump » wt 09 lip, 2013 00:41

Niestety nie widziałem wyscigu, a nie mogę znaleść jednej informacji. Jak dokrecili koło Weberowi? Jest 7 w wynikach więc dojechał... czy mechanicy podbiegli, wycofali samochód do pit'a i tam załozyli kolejne koło? Dzieki za odp

doa1996
Posty: 222
Rejestracja: ndz 01 kwie, 2012 16:02

Post autor: doa1996 » wt 09 lip, 2013 01:02

Jump pisze:mechanicy podbiegli, wycofali samochód do pit'a i tam załozyli kolejne koło
Tak było
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej są jednak pewne wątpliwości." - Albert Einstein

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 10 lip, 2013 08:13

zu7 pisze:nikogo już nie podniecają puste mijanki, które nam funduje Pirelii i DRS
IMO DRS na tylnej prostej był ustawiony całkiem w pompkę. Manewry RAI pokazywały, że łatwo nie było... to jednak taki wyjątek potwierdzający regułę.

Nadal jestem zdania, że DRS powinien być dostępny dla kierowców tracących PONAD sekundę do poprzedzającego bolidu. :P

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1883
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » śr 10 lip, 2013 09:09

Niestety DRSu nie da się ustawić idealnie ponieważ mamy do czynienia z różnymi bolidami, ich możliwościami i zużyciem opon. Czasem więc DRS nie pomoże, czasem doprowadzi do łatwej mijanki a czasem faktycznie będzie tak niby w sam raz.
Tak swoją drogą są dostępne informacje o zmianach na przyszły sezon. Będą zmiany dotyczące tylnego skrzydła. I chyba DRS będzie dawał jeszcze większą różnicę (tak mi się wydaje). Co raczej oznacza że intencją włodarzy F1 jest ułatwianie mijanek gdyż większa różnica w prędkości sprawi że tym trudniej będzie ustawić strefę DRS tak na styk.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » śr 10 lip, 2013 12:29

doriano pisze:IMO DRS na tylnej prostej był ustawiony całkiem w pompkę. Manewry RAI pokazywały, że łatwo nie było... to jednak taki wyjątek potwierdzający regułę.

Nadal jestem zdania, że DRS powinien być dostępny dla kierowców tracących PONAD sekundę do poprzedzającego bolidu. :P
Nie było się gdzie rozpędzić aby wyprzedzać zbliżony osiągami bolid. Chyba nikt Mercedesa nie wyprzedził na prostej startowej. Na Hungaroringu będzie jeszcze gorzej. Może lepszym rozwiązaniem byłby ban na KERS przy otwartym DRSie wyprzedającego?
By the grace of God Almighty
And the pressures of the marketplace
The human race has civilized itself
It's a miracle

doa1996
Posty: 222
Rejestracja: ndz 01 kwie, 2012 16:02

Post autor: doa1996 » śr 10 lip, 2013 14:21

Lg2000, przypuszczam, że chodzi ci o KERS wyprzedzanego? To by mogło ułatwić sprawę, ale poza Monako i Węgrami itp. zrobiłoby niezłą mijankę. Możliwe, że źle cię zrozumiałem, ale to tylko taki luźny wniosek. Bo jeżeli chodzi ci o 'bana na KERS' u wyprzedzanego i u wyprzedzającego, to w sumie nie taki zły pomysł, nawet jeśli jako 'tylko' kibice w sumie i tak nie mamy nic do powiedzenia ;)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej są jednak pewne wątpliwości." - Albert Einstein

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » śr 10 lip, 2013 15:25

doa1996, chodziło mi właśnie o to żeby wyprzedzany nie mógł użyć KERSu. Zablokowanie KERS u obu kierowców niczego by nie zmieniło. To takie sobie luźne myślenie sprowokowane przez doriano.
By the grace of God Almighty
And the pressures of the marketplace
The human race has civilized itself
It's a miracle

Awatar użytkownika
Kulfon
Posty: 458
Rejestracja: sob 08 maja, 2010 20:57

Post autor: Kulfon » śr 10 lip, 2013 15:28

Przywrócić efekt przyziemny, wydłużyć drogę hamowania, przywrócić manualną skrzynię biegów (mrzonka) oraz projektować tory z więcej niż jedną optymalną linią jazdy (ok, to wtedy nie będą one optymalne, ale będą równorzędne), jak np zakręt nr 4 w Indiach (też utopia IMHO).

doa1996
Posty: 222
Rejestracja: ndz 01 kwie, 2012 16:02

Post autor: doa1996 » śr 10 lip, 2013 18:30

Kulfon, ja bym był przeciwny wydłużaniu drogi hamowania, głównie z uwagi na bezpieczeństwo. Efekt przyziemny - czemu nie, ale w rozsądnych granicach. Co do manualnej skrzyni biegów to akurat trochę zbędne, bo aktualnie mają szybką sekwencyjną i tak naprawdę to by była tylko dla kierowców dodatkowa zabawa ze sprzęgłem, a widowisko by zbytnio nie zyskało. A tory wyścigowe... jedyne co mnie denerwuje w tych nowych... Pamiętacie sytuację z tamtego roku z quala (nie pamiętam, który wyścig), gdy chcieli Vettela zdyskwalifikować za ścięcie zakrętu? Możliwe to było tylko dlatego, że po zewnętrznej stronie krawężnika był asfalt. I to mi się nie podoba. IMO powinno być coś takiego w takich miejscach: za krawężnikiem jest powiedzmy 2-3m trawy, a dopiero potem wyasfaltowane pobocze. Wtedy by nie było kontrowersji, kierowca nie mógłby ścinać tak mocno, żeby przypadkiem nawet czasem wyjechać wszystkimi kołami z toru (do którego o ile się nie mylę, krawężnik się nie zalicza) a bezpieczeństwo byłoby zachowane. Najbardziej podoba mi się pomysł doriano z DRS, tylko bym go lekko zmodyfikował, ta granica użycia byłaby zależna od toru, możnaby wtedy dołączyć do tego pomysł lg2000. Tylko w sumie jak kierowca doganiany nie mógłby go użyć w strefie, to zużyłby go wcześniej. Się rozpisałem, ale to takie tam wolne rozważania, skoro już zaczęliśmy rzucać takie luźne pomysły... :roll:
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej są jednak pewne wątpliwości." - Albert Einstein

Awatar użytkownika
lc1
Posty: 307
Rejestracja: śr 09 lut, 2011 12:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lc1 » śr 10 lip, 2013 20:03

doa1996 pisze:IMO powinno być coś takiego w takich miejscach: za krawężnikiem jest powiedzmy 2-3m trawy, a dopiero potem wyasfaltowane pobocze.
Jak dla mnie, powinni tam zrobić żelbetowy mur, wtedy nikt by się nie odważył ścinać zakrętu :twisted:
McLaren Mercedes

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » czw 11 lip, 2013 10:51

lc1 pisze: Jak dla mnie, powinni tam zrobić żelbetowy mur, wtedy nikt by się nie odważył ścinać zakrętu :twisted:
Czyli coś podobnego do tego w co uderzył Kubica przed nawrotem w Kanadzie 2007?
By the grace of God Almighty
And the pressures of the marketplace
The human race has civilized itself
It's a miracle

ODPOWIEDZ

Wróć do „Formuła 1 - aktualne wydarzenia i komentarze”