rFactor - wszystko o grze

rFactor, F1 Challenge 99-02, F1-2002, GP4, itd... - czyli kącik domorosłego Schumachera ;-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Krystik27
Posty: 682
Rejestracja: czw 23 sie, 2007 11:11
Lokalizacja: Za...dupie :)
Kontakt:

Post autor: Krystik27 » sob 16 paź, 2010 13:48

proszę bardzo, ale jest to jednak wersja fpsożerna (konwersja z F1 2010) http://www.speedyshare.com/files/246204 ... rea1.0.rar

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » sob 16 paź, 2010 17:02

Dziękuję Ci bardzo, dobry człowieku. :) Uratowałeś dla mnie nadchodzące GP. :P

mmax88
Posty: 280
Rejestracja: ndz 16 mar, 2008 09:42
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Kontakt:

Post autor: mmax88 » pt 12 lis, 2010 12:15

mam takie pytanie: zamierzam zakupić rfactor 2010. i tu pojawia się mały problem: czy mody do klasycznego rfactora podejdą pod edycję 2010? słyszałem różne, sprzeczne opinie: jedni mówią, że tak, bo to praktycznie to samo tylko w innym opakowaniu i z nowszymi samochodami w zestawie, a drudzy, że nie, bo to zupełnie nowa gra... co o tym sądzicie? może ktoś ma wersję 2010 i wie z własnego doświadczenia? i czy warto kupić nową edycję, czy lepiej tą 'klasyczną'??
"Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej... wtedy zaczyna się KYOKUSHIN."
Masutatsu Oyama

Awatar użytkownika
Krystik27
Posty: 682
Rejestracja: czw 23 sie, 2007 11:11
Lokalizacja: Za...dupie :)
Kontakt:

Post autor: Krystik27 » pt 12 lis, 2010 13:43

ile razy można powtarzać, jest to zwyczajny "chłyt" marketingowy, czyli jest to ta sama gra, ale w nowym opakowaniu...

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pt 12 lis, 2010 16:53

Najnowsza wersja rfactora to wersja 1.255.

ISI nigdy nie wydawało rFactora z dopiskiem roku. Jedyne co ISI praktycznie co roku wydawało na światło dzienne to bolid BMW Sauber, zaprzestali jednak po 2008 roku bo zaczeli pracować nad sequelem gry.

Jeśli jest jakaś różnica w cenie pomiędzy zwykłym rfactorem a edycją 2010(która notabene z 2010 roku to ma tylko okładkę bo nowych samochodów czy bolidów z 2010 w nim nie ma) to kup tańszy a później odwiedź stronę www.rfactorcentral.com bądź www.simraceway.com w celu pobrania sobie ZA DARMO dowolnej dostępnej modyfikacji do rfactora zrobionych przez fanów tej gry - osobiście maczałem palce w kilku projektach.

Na twoim miejscu jednak chyba bym się wstrzymał, w ciągu kilku tygodni ma wyjść rF2 i coś czuję że serwery rF1 szybko się wyludnią.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

mmax88
Posty: 280
Rejestracja: ndz 16 mar, 2008 09:42
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Kontakt:

Post autor: mmax88 » pt 12 lis, 2010 20:17

ooo a w których to maczałeś palce??:P chętnie wypróbuję:D i za co odpowiadałeś??

z tego co czytałem, to na rfactora 2 możemy jeszcze długo poczekać... no i kwestia wymagań sprzętowych, bo mój sprzęt do potworów nie należy
"Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej... wtedy zaczyna się KYOKUSHIN."
Masutatsu Oyama

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pt 12 lis, 2010 20:21

chociazby w MMG2007, w MMG2008 (jeszcze nie wydane) i kilku innych autach które za jakiś czas ujrzą światło dzienne.

ISI zapewnia, że chcą skończyć rF2 tak by wydać go bodaj w pierwszym kwartale 2011 roku. Ze screenów wygląda że progres jest, ale jak wygląda faktycznie sprawa wydania tego symulatora nie wiem, mam tylko informacje na temat tworzenia aut do rF2 i zmian w fizyce.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

mmax88
Posty: 280
Rejestracja: ndz 16 mar, 2008 09:42
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Kontakt:

Post autor: mmax88 » pt 12 lis, 2010 21:29

rozumiem, że te zmiany w fizyce mają na celu jeszcze większą realność całego projektu, czy tak? i tu mam kolejne pytanie, bo słyszałem, że każdy mod ma swoją fizykę. czyli fizyka samej czystej gry jst jedynie czymś bazowym, na podstawie czego potem fani robią swoje mody? czy tak to działa??
"Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej... wtedy zaczyna się KYOKUSHIN."
Masutatsu Oyama

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pt 12 lis, 2010 21:35

Silnik gry narzuca to jak się zachowuje auto które ma amortyzator o konkretnej długości twardości i pozostałych jego cechach.

Natomiast autor fizyki w danym modzie, decyduje w jakich zakresach tej bazowej fizyki poruszać się będzie pojazd którego cechy opisuje tzw. 'physic coder'.

Więc tak, to twórcy modu decydują jak auto się zachowuje, przy czym nie bawią się w pana Newtona i nowych praw fizyki nie wymyślają (jak chociażby twórcy NFS)

zmiany mają głównie dotyczyć ogólnej 'sztywnosci' pojazdów zawodowi kierowcy wyścigowi twierdzą, że auta w rfactorze prowadzą się jakby były kompletnie sztywne, jak deska po lodzie.

Oraz opony z którymi w jakiś sposób był problem w rF1. Ma być ponoć większy wpływ temperatury i ustawień zawieszenia na opony, czyli rozgrzewanie konkretnych fragmentów tej opony itp itd.


Mówiąc krótko Gjon Camaj wziął do kupy wszystkie uwagi na temat fizyki i grafiki jakie gracze mieli wobec rF1 i starał się to poprawić. Jest to niszowy produkt więc na całe szczęście można sobie było na taki zabieg pozwolić.

Dodać należy, że kilka póki co jeszcze nie ogłoszonych swiatu projektów robionych w porozumieniu z takim albo innym zespołem (po wnioski odsyłam na moją picassę) wykazały że fizyka w rfactorze jest na prawdę dobrze odwzorowana. Dostaliśmy wszelkie dane o zawieszeniu, silniku i aerodynamice pojazdu i czasy osiągane na danym torze (otrzymaliśmy setup kierowcy tego zespołu z hungaro) odpowiadały tym realnym. Wachania o około 2-3s w dowolną stronę w rfactorze to norma, główną przyczyną jest albo przyczepność toru albo (w zasadzie w każdym przypadku) złe wyskalowanie toru. Tzn że tor kształtem odpowiada rzeczywistości, ale (ponieważ do gry trzeba wszystko przeskalować do prawdziwych rozmiarów w centymetrach) jego długość może stanowić np 95% długości toru, ze względu na skalowanie torów po prostu na oko.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

mmax88
Posty: 280
Rejestracja: ndz 16 mar, 2008 09:42
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Kontakt:

Post autor: mmax88 » pt 12 lis, 2010 21:43

no to mam tylko nadzieję, że wymagania nie pójdą za bardzo w górę... dzięki wielkie hideto za wyjaśnienie:D
"Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej... wtedy zaczyna się KYOKUSHIN."
Masutatsu Oyama

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » sob 13 lis, 2010 16:31

Jakiś mod na sezon 2009, 2010 godny polecenia jest?

Awatar użytkownika
pawekf1
Posty: 15
Rejestracja: pn 28 mar, 2011 18:15

Post autor: pawekf1 » pn 28 mar, 2011 18:18

FSone 2009 i F1 RFT 2010 :cool:

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 28 mar, 2011 18:36

pawekf1 pisze:FSone 2009 i F1 RFT 2010
rozumiem, żarcik taki ?
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
pawekf1
Posty: 15
Rejestracja: pn 28 mar, 2011 18:15

Post autor: pawekf1 » pn 28 mar, 2011 21:06

a może nie?? to co lepszego niby jest :shock: :?:

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 28 mar, 2011 21:09

Jak mamy w chlewie do wyboru 10 świń, to choć wybierzemy najładniejszą, to nic nie zmieni tego, że to wciąż świnia z chlewu.

Nie ma modów po roku 2007 godnych polecenia.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
pawekf1
Posty: 15
Rejestracja: pn 28 mar, 2011 18:15

Post autor: pawekf1 » wt 29 mar, 2011 11:48

to jaki mod z 2007 ??

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 29 mar, 2011 12:06

2005 - ctdp
2006 - ctdp
2007 - mmg
wcześniej jeszcze można się zainteresować 93, 91, 88
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
pawekf1
Posty: 15
Rejestracja: pn 28 mar, 2011 18:15

Post autor: pawekf1 » wt 29 mar, 2011 18:49

Dziękuję może jak znajdę trochę czasu i wolnego łącza to przetestuję :mrgreen:
Chociaż mnie bardziej interesują jak najaktualniejsze bolidy to zobaczę.

Te lata 88 i 91, 93 to są jakieś nowsze mody czy z poprzednich lat?? Ewentualnie możesz dać jakieś linki do np. 88

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » czw 16 cze, 2011 15:19

Wie ktoś coś może o torze Brno do rFactor? Chętnie bym pojeździł, ale to, co można znaleźć na rFactorcentral wymaga posiadania gry GTR. Gdyby ktoś posiadał link do jakiejś innej wersji tego toru, to byłbym bardzo wdzięczny za udostępnienie. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » czw 16 cze, 2011 18:20

Ja poproszę o ustawienia z Logitech Profiler pod DFP i rF ;]

Doriano, pw :]

Awatar użytkownika
V3RNOM
Posty: 60
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 22:20
Lokalizacja: Tor

Post autor: V3RNOM » wt 21 cze, 2011 22:48

Czy moglby ktos mi powiedziec jak wejsc w menu gdzie mozna zmienic rozdzielczosc?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 21 cze, 2011 22:49

w menu to nigdzie. Poszukaj w katalogu gry pliku rf config.exe
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
V3RNOM
Posty: 60
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 22:20
Lokalizacja: Tor

Post autor: V3RNOM » wt 21 cze, 2011 22:54

Dziekowac Ci.

mmax88
Posty: 280
Rejestracja: ndz 16 mar, 2008 09:42
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Kontakt:

Post autor: mmax88 » śr 22 cze, 2011 14:54

a ja mam takie pytanie (właściwie 2):
1. czy mógłby ktoś powiedzieć, które mody są najbardziej realistyczne? chodzi mi o f1 i ewentualnie wtcc
2. wiadomo coś o rf2? wg zapowiedzi (dość starych) miał wyjść już dawno temu:P gdzieś słyszałem, że ma wyjść w listopadzie 2011, ale narazie nie ma planów wydania w Polsce
"Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej... wtedy zaczyna się KYOKUSHIN."
Masutatsu Oyama

Awatar użytkownika
patrickstr
Posty: 30
Rejestracja: pt 03 cze, 2011 20:16
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: patrickstr » czw 23 cze, 2011 10:53

1. CTDP 2005 i 2006, MMG 2007
"Do dzisiaj Alan Shearer uznawany jest za tego, który jako pierwszy odmówil Alexowi Fergusonowi."
[21:22] Angulo: tak więc Forza Ferrari!

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » czw 23 cze, 2011 11:37

ma byc w 2011. tak sie wypowiadal jeden z tworców w wywiadzie dla simraceway.com

i cos czuje, ze jak przyjdzie ktos kto mial kontakt z FVA to się z tym postem wyżej nie zgodzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Symulacje F1”