Lotus Renault GP

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Lotus Renault GP

Post autor: doriano » śr 08 gru, 2010 10:47

Z radością informuję o powstaniu Lotus Renault GP! :mrgreen:

Malezyjczycy wykupili 25% akcji, należących do tej pory do Renault (informacja niepewna...). Renault przestaje więc być udziałowcem w swoim "własnym" zespole - będzie teraz pełnić tylko rolę dostawcy silników (informacja pewna ;) ).

Taka forma zespołu będzie obowiązywać do 2017r.

źródło
Ostatnio zmieniony śr 08 gru, 2010 13:31 przez doriano, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kamilo
Posty: 1429
Rejestracja: pn 12 lut, 2007 10:46
Lokalizacja: DG

Post autor: kamilo » śr 08 gru, 2010 10:53

Mam nadzieję tylko, że sypną kasą i nie będą się wtrącać w aspekty kadrowe :>
Idź do Biedronki, połóż głowę na wadze i naciśnij "burak"...

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » śr 08 gru, 2010 10:55

No no. To będziemy mieć 4 samochody w tych samych barwach? :grin:
No i Pietrow może się chyba żegnać z F1.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
gomez
Posty: 1314
Rejestracja: śr 04 paź, 2006 13:10
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: gomez » śr 08 gru, 2010 10:59

Zobaczymy na ile to dobrze wyjdzie ta fuzja, bo chyba tak to można nazwać. "Stary" Lotus może służyć za satelicki team do testowana coś jak RBR via STR, no i jako "poczekalnia" potencjalnych lepszych kierowców. Mam nadzieję że Pietrov tam właśnie wyląduje a Jego miejsce zajmie ktoś godny. Puki co możemy tylko polemizować bo tak naprawdę nie wiemy co będzie ze starym teamem Lotus.
Szumi dokoła las....

Awatar użytkownika
kamilo
Posty: 1429
Rejestracja: pn 12 lut, 2007 10:46
Lokalizacja: DG

Post autor: kamilo » śr 08 gru, 2010 11:04

zu7 pisze:No no. To będziemy mieć 4 samochody w tych samych barwach? :grin:
No i Pietrow może się chyba żegnać z F1.
Nie. Wejdź na stronę portalu, to zobaczysz.
Idź do Biedronki, połóż głowę na wadze i naciśnij "burak"...

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » śr 08 gru, 2010 11:46

kamilo, Lotus tez zapowiedział malowanie z lat 80.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » śr 08 gru, 2010 12:07

Tylko teraz sprawa o cofniecie praw Lotus Racing do nazwy przyjmie na sile.

Stalo sie to co musialo, mam nadzieje ze Petrov poleci bo chyba czekali wlasnie na Lotusa.

No i jestem ciekaw kiedy Roberto dostanie Protona do rajdow
Ostatnio zmieniony śr 08 gru, 2010 12:20 przez rentonB, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » śr 08 gru, 2010 12:12

Bardzo 'tani' ten motyw z malowaniem jps'a.

Brak sponsorów Pietrowa o niczym nie świadczy, płacili za poprzedni sezon, więc póki co nie ma powodu by ich tam umieszczać.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
gomez
Posty: 1314
Rejestracja: śr 04 paź, 2006 13:10
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: gomez » śr 08 gru, 2010 12:15

Sądzę ze w bardzo krótkim czasie dowiemy się o losach Pietrova. Na razie to tylko wzajemne wazelinowanie tyłków bez szczegółów.
Szumi dokoła las....

rbej
Posty: 226
Rejestracja: wt 20 kwie, 2010 17:29

Post autor: rbej » śr 08 gru, 2010 12:16

Obrazek

Brzydki nie jest. Byle był szybki.

I na koniec ważna wiadomść:

Kubica odchodzi z Lotus Renault. No chyba że jest anglikiem :P

:lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Kofi
Posty: 197
Rejestracja: pn 23 lut, 2009 15:06
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Kofi » śr 08 gru, 2010 12:22

Gdyby nie totalowskie czerwone boki skrzydeł to byłby piękny.

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » śr 08 gru, 2010 13:00

Skoro teraz Renault bedzie dostarczac tylko silniki to Total bedzie raczej w kolorze livery tak jak jest to w przypadku Red Bulla

Foto R30

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony śr 08 gru, 2010 13:14 przez rentonB, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GhostRider
Posty: 389
Rejestracja: wt 16 wrz, 2008 19:17

Post autor: GhostRider » śr 08 gru, 2010 13:06

A mnie się to malowanie nie podoba. O wiele bardziej wolałem żółto-czarne malowanie Renault z tego sezonu - normalnie miodzio :mrgreen:

Co do samej wiadomości, hmm.. szczerze myślałem że to plotki ale po jakimś czasie coś musiało być na rzeczy. Wie ktoś jaka jest teraz struktura własnościowa teamu ? Bo przed wykupem było 25 % /renault, reszta genii capital. Teraz podobno wiekszosc ma miec lotus group, a renault juz nie ma wcale bo maja tylko silniki dostarczac, uklady przeniesienia napedu, itp. Czyli 60-40, 75-25% (udzialy lotus-udzialy genii) ?

Ciekaw jestem jak rozwiążą kwestię Petrova. Ja bym chciał aby szedł do Virgin, ale tam albo pójdzie Aloiszyn albo... Grosjean czy tam D'ambrosio, juz nie pamietam. Cały czas wydaje mi się mimo wszystko że Witek zostanie ze wzgledu na kase. CHYBA ŻE, nowi właściciele pójdą po rozum do głowy i zatrudnią np. Heidfelda (oczywiście pod warunkiem że zgodzi się być no.2 w teamie :twisted: )

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 08 gru, 2010 13:29

GhostRider pisze:Wie ktoś jaka jest teraz struktura własnościowa teamu ? Bo przed wykupem było 25 % /renault, reszta genii capital. Teraz podobno wiekszosc ma miec lotus group, a renault juz nie ma wcale bo maja tylko silniki dostarczac, uklady przeniesienia napedu, itp. Czyli 60-40, 75-25% (udzialy lotus-udzialy genii) ?
No właśnie, wbrew temu co napisałem w pierwszym poście, to nie jest do końca jasne. Część źródeł twierdzi, że 25% udziałów, które do tej pory należały do Renault, zostało sprzedanych Malezyjczykom.

Są jednak źródła, które sugerują, że teraz większość udziałów należy do Grupy Lotus.

Istnieje również teoria, że teraz 100% należy do Genii Capitals, a Grupa Lotus zaangażowała się w raczej lipny sponsoring tytularny. Lipny, bo według tej teorii miałoby chodzić o 100 mln $ za 7 lat... źródło

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » śr 08 gru, 2010 13:48

Moja prywatna opinia... jest piękny, its bjudyful.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
snajper
Posty: 215
Rejestracja: pn 12 lis, 2007 15:01
Lokalizacja: Opole

Post autor: snajper » śr 08 gru, 2010 14:04

Zobaczymy jak Kubica będzie się prezentował w kombinezonie :D
"Trzymaj się Robert, to twój najważniejszy wyścig, musisz go wygrać!"

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » śr 08 gru, 2010 14:39

Bardziej perspektywiczny od Heidfelda i tańszy byłby chyba Hulkenberg. Pytanie tylko czy wyleciał z Williamsa bo nie radził sobie jako zawodnik pod jakimis względami czy ktoś musiał zrobic miejsce dla Maldonaldo i miał pecha.

A...
Posty: 27
Rejestracja: sob 15 mar, 2008 02:01

Post autor: A... » śr 08 gru, 2010 14:45

Obrazek

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 08 gru, 2010 15:41

szamanka pisze:Bardziej perspektywiczny od Heidfelda i tańszy byłby chyba Hulkenberg. Pytanie tylko czy wyleciał z Williamsa bo nie radził sobie jako zawodnik pod jakimis względami czy ktoś musiał zrobic miejsce dla Maldonaldo i miał pecha.
Podobno to drugie. Jak już wielokrotnie pisałem - dla mnie Hulkenberg był zdecydowanie najlepszym debiutantem w tym roku (KOB nie biorę pod uwagę). Pójdę nawet dalej - IMO jest on najlepszym debiutantem odkąd przycięto możliwość testowania.

Jeśli jakimś cudem ten chłopak dostałby drugi fotel, to z takim składem kierowców LRGP będzie jednym z moich ulubionych zespołów. ;) Obawiam się jednak, że kaska od Witalija nadal śmierdzieć nikomu nie będzie...

edit:

Fragment oświadczenia prasowego Malezyjczyków:
„(...)Ponadto Proton będzie mógł skorzystać z kontaktów biznesowych Genii Capital w Rosji i innych krajach, by rozszerzyć swój globalny zasięg.”
To sporo wyjaśnia w kwestii drugiego kierowcy.

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » śr 08 gru, 2010 16:54

doriano pisze:
Fragment oświadczenia prasowego Malezyjczyków:
„(...)Ponadto Proton będzie mógł skorzystać z kontaktów biznesowych Genii Capital w Rosji i innych krajach, by rozszerzyć swój globalny zasięg.”
To sporo wyjaśnia w kwestii drugiego kierowcy.
Moim zdaniem niestety to wszystko wyjaśnia.

Awatar użytkownika
sewf1
Posty: 4
Rejestracja: pn 15 lis, 2010 14:41

Post autor: sewf1 » śr 08 gru, 2010 17:12

gomez pisze:"Stary" Lotus może służyć za satelicki team do testowana coś jak RBR via STR, no i jako "poczekalnia" potencjalnych lepszych kierowców. Mam nadzieję że Pietrov tam właśnie wyląduje a Jego miejsce zajmie ktoś godny. Puki co możemy tylko polemizować bo tak naprawdę nie wiemy co będzie ze starym teamem Lotus.
Relacje w jakich są RBR i STR nie mają nic wspólnego z relacjami w jakich są Lotus Renault i Team Lotus, powiedziałbym nawet, że jedne są zaprzeczeniem drugich. RBR i STR mają wspólnego właściciela (Dietrich Mateschitz). Właścicielem Team Lotus jest Tony Fernandes (AirAsia, Tune Group), natomiast Lotus Renault należy do Protona (Lotus Cars) i Gerarda Lopeza (Geni Capital). Mało tego, przedstawiciele obu stron (Fernandes i Proton) od pewnego czasu spotykają się w sądzie, aby wyjaśnić kto ma prawo do używania nazwy Lotus. Dlatego nie może być mowy o żadnym partnerstwie między dwoma zespołami !!!

Baton
Posty: 201
Rejestracja: pn 14 wrz, 2009 09:09

Post autor: Baton » śr 08 gru, 2010 17:15

doriano pisze:Istnieje również teoria, że teraz 100% należy do Genii Capitals, a Grupa Lotus zaangażowała się w raczej lipny sponsoring tytularny. Lipny, bo według tej teorii miałoby chodzić o 100 mln $ za 7 lat... źródło
W tym artykule jest błąd. f1fanatic powołuje się na Daily Telegraph, które podało sto milionów funtów, nie dolarów.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » śr 08 gru, 2010 17:40

czyli na dzień dzisiejszy jest to jakieś 160 mln $

na 7 lat... ledwo ponad 20 mln $ chyba trochę mało jak na sponsoring tytularny ;-)

ale to oczywiście plotka.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

rbej
Posty: 226
Rejestracja: wt 20 kwie, 2010 17:29

Post autor: rbej » śr 08 gru, 2010 18:10

Obrazek
Obrazek \

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » śr 08 gru, 2010 18:13

To wielkie logo lotusa na nosie wygląda tragicznie, ale ponoć nowy nos ma być dużo węższy więc nie będzie to chyba tak w oczy cisnąć. Total oczywiście kompletnie nie pasuje, ale cóż poradzić.

I tak mi się ogólny motyw zerżnięcia malowania JPS nie podoba, taka trochę tania sława, jeszcze powinni Kubicy w kasku Senny zacząć jeździć.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Sianokosy
Posty: 237
Rejestracja: pt 13 lut, 2009 17:29
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Sianokosy » śr 08 gru, 2010 18:21

hideto pisze:na 7 lat... ledwo ponad 20 mln $ chyba trochę mało jak na sponsoring tytularny ;-)
Tak z ciekawości. Wiadomo, ile ING płaciło za sponsoring, czy to tajemnica?
Bycie normalnym to najgłupsza rzecz, do której można dążyć

puk
Posty: 481
Rejestracja: ndz 16 mar, 2008 08:19

Post autor: puk » śr 08 gru, 2010 18:27

Malowanie zrobione tylko dla pokazówki. Myślę, że czerwień totala może zniknąć.

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » śr 08 gru, 2010 18:31

Jedyne co mi się w tym malowaniu podoba to logo lotusa :P

Ech. Przynajmniej pasuje do opon.
Ostatnio zmieniony śr 08 gru, 2010 19:22 przez Invinciblee, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sewf1
Posty: 4
Rejestracja: pn 15 lis, 2010 14:41

Post autor: sewf1 » śr 08 gru, 2010 18:32

Dany Bahar dyrektor generalny Lotus Cars powiedział w wywiadzie dla radia BBC, że oni (Lotus Cars) woleliby kontynuować współpracę z Petrovem, ale dodał że stanowisko całego zespołu powinno być znane przed końcem roku.
Ponadto Bahar wydaje się nie martwić sporem o prawa do nazwy Team Lotus, a fakt obecności dwóch zespołów w stawce pod szyldem Lotusa jest wg niego 'rzeczą dobrą'.

Źródło: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 269031.stm

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » śr 08 gru, 2010 19:15

co do kolorystyki ;)
„Kolorystyka wydaje mi się bardzo udana, bo przypomina sukcesy z przeszłości. Nie jest wykluczone, że może ona się nieznacznie zmienić (...)"
i mam nadzieje że Proton wstrzyknie dodatkową gotówkę (nie biorę pod uwage plotek) i dodatkową motywacje w zespole ;) bo moim zdaniem zespół może w przyszłym sezonie zaskoczyć :)
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”