Scuderia Ferrari

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
mariolomza
Posty: 64
Rejestracja: czw 03 kwie, 2008 16:03
Lokalizacja: Łomża

Post autor: mariolomza » ndz 19 gru, 2010 14:11


Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » ndz 19 gru, 2010 15:05

Fajny motyw na skrzydle rekina. To jest w jakikolwiek sposób oficjalne?

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » ndz 19 gru, 2010 16:22

Invinciblee pisze:Fajny motyw na skrzydle rekina. To jest w jakikolwiek sposób oficjalne?
Hmmm pomyślmy... W żaden?
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
don
Posty: 783
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 12:41
Lokalizacja: Krk/Lkr

Post autor: don » pn 20 gru, 2010 14:45

Nie tylko nieoficjalne ale i błędne, bo płetwa nie może dotykać tylnego skrzydła w przyszłym sezonie.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 20 gru, 2010 16:01

no i jak dokładnie obejrzysz rysunki to nie dotyka.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » pn 20 gru, 2010 16:06

don pisze:bo płetwa nie może dotykać tylnego skrzydła w przyszłym sezonie.
o tym że nie może dotykać nie było mowy :P może dotykać, ale nie może służyć jako Kanał-F
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
Alvaro
Posty: 312
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010 09:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Alvaro » pn 20 gru, 2010 16:15

hideto pisze:no i jak dokładnie obejrzysz rysunki to nie dotyka.
A możesz napisać jak to jest że ty nie widzisz tego połączenia?
Nie czepiam się naprawdę, ale ten pierwszy rysunek wygląda jakby ta górna (czerwona) część miała kontakt ze skrzydłem. Rozumiem że perspektywa robi swoje, ale nie potrafię dostrzec "na pewno" braku połączenia... jedyną wątpliwość budzi rys. 3 no ale... reki bym sobie nie dał uciąć :smile:
"Dla Formuły 1 naprawdę ważne są dwie rzeczy... Jedną jest Ferrari, a drugą jest hałas" ~Bernie Ecclestone

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 20 gru, 2010 16:39

Obrazek
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » pn 20 gru, 2010 17:31

Tak tylko ze ta jest zbyt blisko tylniego skrzydla

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 20 gru, 2010 17:38

no to blisko czy jest połączone...
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Alvaro
Posty: 312
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010 09:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Alvaro » pn 20 gru, 2010 17:44

OK ale przy tym obrazku jest napisane "F-10"... Tym się sugerowałem :razz:
Swoją drogą mój dziadek mawiał: "Kiedyś na płocie było napisane d*pa... chciałem sobie pogłaskać i mi drzazga weszła" :mrgreen:

A tak w ogóle to ciekawe jak będą wykorzystywane te "lotki" przy owej "płetwie". W sensie co ma im to dać... docisk?
"Dla Formuły 1 naprawdę ważne są dwie rzeczy... Jedną jest Ferrari, a drugą jest hałas" ~Bernie Ecclestone

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » pn 20 gru, 2010 17:54

Widac ze nie umiesz czytac ze zrozumieniem wszystkie lotki blisko tylniego skrzydla sa zabronione

Kod: Zaznacz cały

3.9.1 No bodywork situated between 50mm and 330mm forward of the rear wheel centre line may be more than 730mm above the reference plane.

Awatar użytkownika
mariolomza
Posty: 64
Rejestracja: czw 03 kwie, 2008 16:03
Lokalizacja: Łomża

Post autor: mariolomza » wt 21 gru, 2010 10:45

Raczej nie ma co sugerować się tym rysunkiem, bo i tak pewnie nowe Ferrari będzie wyglądało inaczej. A rysunek wrzuciłem żeby było trochę ciekawiej na forum :razz:

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pt 28 sty, 2011 11:01

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » pt 28 sty, 2011 11:26

Logo na pokrywie silnika znowu przypomina Marlobrasy :P Tylne skrzydło w sumie też.

No i jakiś biedny, pewnie wiele wspólnego z finalną wersją nie ma.

Awatar użytkownika
Kulfon
Posty: 458
Rejestracja: sob 08 maja, 2010 20:57

Post autor: Kulfon » pt 28 sty, 2011 12:04

Pytanko - Ferrari skończyło umowę z Mubadalą? Do tej pory to była jedna z najbardziej eksponowanych firm sponsorskich, a teraz jej w ogóle nie ma.

Awatar użytkownika
Barahir
Posty: 15
Rejestracja: sob 19 sty, 2008 23:37
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Barahir » pt 28 sty, 2011 12:07

Albo ja już jestem taki ślepy ze nie widzę albo faktycznie nie widać wydechu.
Chciałbym z nowym dniem wstać czystym, a nie z coraz większym garbem.

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » pt 28 sty, 2011 12:31

szczerze mówiąc zawiodłem sie... myślałem że pokażą jakiś pazur a to praktycznie prawie zeszłoroczny bolid :roll: ale pewnie do Bahrainu wiele sie zmieni ;)
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
torque8
Posty: 94
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 20:53
Lokalizacja: Polandia

Post autor: torque8 » pt 28 sty, 2011 13:01

Szału brak :neutral: w sumie tylko przednie skrzydło mi się podoba.
W tym roku nie można korzystać z Fducka czy zabroniona jest również płetwa?

Awatar użytkownika
KRYNA
Posty: 154
Rejestracja: pn 01 lut, 2010 20:56

Post autor: KRYNA » pt 28 sty, 2011 13:03

Jednak spodziewałem się większych zmian aerodynamicznych już na "starcie" (prezentacji) bolidu. Oczywiście do Bahrajnu się zapewne sporo zmieni.

Co dziwne, Ferrari w tej wersji praktycznie całkowicie nie stosuje płetwy rekina. Bolid wydaje się, że ma większe sekcje boczne, szczególnie bezpośrednio przed pokrywą silnika, no ale przecież muszą gdzieś ten KERS upchać.

Pojedynczy dyfuzor z tyłu bo jak wiadomo dual jest zakazany. Po za tym lekkie zmiany przedniego skrzydła, nie wiem czy tylne jest inne. W sumie to na razie z wyglądu wszystko.
"(...) on po prostu żyje rywalizacją. Kocha karting, rajdy, Formułę 1." Eric Boullier o RK

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » pt 28 sty, 2011 13:29

torque8 pisze:Szału brak :neutral: w sumie tylko przednie skrzydło mi się podoba.
W tym roku nie można korzystać z Fducka czy zabroniona jest również płetwa?
To oba skrzydła nie są stare? :P

Zakazane jest bodajże dotykanie "płetwy" do tylnego skrzydła.

Awatar użytkownika
Hiub
Posty: 22
Rejestracja: ndz 09 sty, 2011 12:19

Post autor: Hiub » pt 28 sty, 2011 15:39

Myślałem że będzie ciekawiej, ale cóż, oby był szybki!
Podoba mi się flaga Włoch na tylnym skrzydle :wink:

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » pt 28 sty, 2011 16:05

Kulfon pisze:Pytanko - Ferrari skończyło umowę z Mubadalą? Do tej pory to była jedna z najbardziej eksponowanych firm sponsorskich, a teraz jej w ogóle nie ma.
Chyba miałeś na myśli linie lotnicze z ZEA- Etihad Airways. Oni byli faktycznie mocno eksponowani na tylnym skrzydle. Mubadala na czapkach (teraz Santander), nosie i tyle. W zeszłym roku Fiat odkupił od Mubadali 5% udziałów Ferrari za 122 mln $ a Mubadala z kolei jest udziałowcem Etihad. Na tablicy sponsorów jak i samym bolidzie brak zarówno Mubadali jak i Etihad, więc zapewne do Ferrari nie płyną już pieniądze z Abu Zabi, ale czy na pewno to nie wiem. Może jakiś kibic Scuderii będzie wiedział.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pt 28 sty, 2011 23:22

Zastanawia mnie po tej prezentacji jedna rzecz... Jeśli dobrze pamiętam to dzisiaj rano w SB hideto zwrócił uwagę na nos F150, który wydaje się być poprowadzony wyżej niż u poprzednika.

Zakładając, że obserwacja ta jest trafna (...a coraz bardziej wydaje mi się, że tak właśnie jest) pojawia się pytanie: po jaką cholerę mieliby tak to zrobić? O ile dobrze pamiętam, to wysokie poprowadzenie nosa sprzyja kierowaniu strugi powietrza na podwozie. Super - ale skoro w tym roku wielopoziomowe dyfuzory są zakazane, to można domniemywać, że procentowy udział podwozia w generowanej sile docisku zmaleje...

Osobiście trochę mnie to dziwi. Może i jest to próba zredukowania strat wynikających ze zmian przepisów, ale raczej spodziewałem się skupienia na aero "nadwoziowym". A może znowu zastosowany będzie jakiś trick, którego na tę chwilę nie widać? ;)

@down:

Śliczne dzięki za wyjaśnienie. ;)
Ostatnio zmieniony sob 29 sty, 2011 09:13 przez doriano, łącznie zmieniany 1 raz.

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » sob 29 sty, 2011 02:51

Poczekaj- podwozie w F1 to tzw. monokok, nie podłoga, nie coś co jest "pod" bolidem. Jeśli chodzi o wysokie nosy nie są one jedynie uzależnione od podwójnych dyfuzorów. Red Bull RB5 od początku miał wysoki, zadarty nos a projektowany był od A do Z z myślą o płaskim dyfuzorze. Podłoga to nie tylko dyfuzor- podłoga sama w sobie również generuje docisk na zasadzie przepływu powietrza po jej górnej płaszczyźnie. Jeśli przyjrzysz się rzutom od przodu bolidów zobaczysz, że powietrze 'łapane' pod nos wcale nie idzie pod podłogę, ale trafia na spliter, który z kolei rozdziela je do wlotów powierza chodnic i na górną powierzchnię podłogi- po bokach sidepodów, gdzie umiejętnie sterowany przepływ generuje docisk na przetłoczonej ku górze podłodze. Po to też obecnie w F1 robi się wszystko aby osiągnąć tzw. kształt butelki coca-coli czyli maksymalnie odchudzić okolice skrzyni biegów aby odkryta powierzchnia podłogi była jak największa.

W tamtym roku zwykło się mówić, że wysokie nosy robi się głównie w celu 'wykarmienia' powietrzem żarłocznych podwójnych dyfuzorów, ale to tylko połowiczna prawda.
Ostatnio zmieniony sob 29 sty, 2011 14:09 przez Sir_Kamil, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » sob 29 sty, 2011 13:07

Poza tym (tu możliwe, że tworzę na siłę), jest jeszcze kwestia chłodzenia komponentów, możliwe, że z KERSem się to po prostu bardziej opłaca. Opływ powietrza jest bardziej naturalny, nie trzeba go kierować na siłę, dzięki czemu nie ma dodatkowych oporów.

EDIT: Ale ja raczej nie o tym. Istnieje pewna. zapoczątkowana przez RF1 rok temu a od teraz bardzo widoczna tendencja - Bolidy w momencie prezentacji nowy mają tylko monokok, bo inaczej się nie da. Reszta jest albo powtykana z poprzedniego roku, albo skonstruowana z obliczeń mających miejsce gdzieś w okolicach GP Singapuru 2010 i prezentują jakieś ogólne założenia (aby praca całości była spójna na tyle, i można było zebrać sensowne dane).

Generalnie cała magia oglądania "nowego" przesuwa się o całe półtora miesiąca.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

elvisek179
Posty: 93
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 17:11

Post autor: elvisek179 » wt 29 mar, 2011 22:40

Mam pytanie- o co chodziło z tym kodem kreskowym w logo Ferrari?? Czy chodziło tylko o powiązania z Malboro?? Może był jakiś inny podtekst??

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » wt 29 mar, 2011 22:45

Jaki niby? Ferrari promowało nowy gatunek zebry afrykańskiej?
Tylko i wyłącznie Marlboro.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 30 mar, 2011 10:20

Alonso oceniając występ Ferrari lekko się sypnął:
Już wczoraj wieczorem mówiłem na torze, że 12 punktów to prawie średnia liczba punktów jaką trzeba zdobyć w każdym wyścigu, by wygrać mistrzostwo, a dodatkowo dwaj kandydaci do tytułu ukończyli wyścig za mną. Tak więc ogólnie rzecz biorąc, GP Australii nie można nazwać katastrofą.
Jak widać Ferrari zapowiedzi, że obaj kierowcy ZACZNĄ sezon 2011 z równym statusem, potraktowało bardzo dosłownie. :]

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » śr 30 mar, 2011 10:46

PRowa paplanina, w której Alonso się chyba sam próbuje pocieszyć.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”