Mercedes GP

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » sob 01 sty, 2011 05:33

zu7 pisze:W końcu walczą o poważny prestiż a nie pozytywne zaistnienie
Tym bardziej że Mercedes w kwestii sprzedaży w zeszłym roku przegrał z BMW a w tym już nawet z Audi więc są w czarnej dupie. Także im zależy na reklamie i to bardzo.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pn 03 sty, 2011 12:39

zu7 pisze:Nie wiem czy mają zdolnych inżynierów czy nie. Chyba tak. W końcu to ich dziełem był mistrzowski samochód.
Uj, spokojnie.

Raz, że Honda głowiła się nad BGP001 jeszcze w 2007 roku.

Dwa, było to jeszcze w czasach "korporacyjnego balonu", kiedy wszystkie tunele były w ruchu itp. itd. a gadanie Mosley'a o cięciu kosztów dla szefów korporacyjnych zespołów było jak szmer wiatru.

Trzy, nad BGP001 pracowały trzy czy cztery zespoły projektowa (nie pamiętam dokładnie), w tym ci z centrali w Japonii. Na początku sezonu 2009 Brawn musiał zwolnić połowę ludzi, a i tak była to połowa połowy - druga była w Japonii i nie była ściśle związana strukturalnie z samym zespołem.
Robienie czterech projektów równocześnie to tak jak przechodzić grę z zapisywaniem jej stanu.

Nie zamierzam dowodzić, że Mercedes nie da rady i zdziwiłbym się, gdyby nie walczył przynajmniej o podia. Chcę jednak zwrócić uwagę, że Ross już tego wszystkiego co miał nie ma i IMO dyskusja pomiędzy Będzie supremacja / co Wy, będzie wąchał spaliny jest bezcelowa. Jak zwykle z resztą ;)

Jest kilka rzeczy wartych zauważenia - Nico Rosberg zmiarkował ton. W wywiadzie dla F1R dawał do zrozumienia że tegoroczny Merol będzie zdolny wygrać wyścig. Teraz już spuścił z tonu. Podobnie zespół po buńczucznych zapowiedziach zarządu. Kiepskie wyniki sprzedaży... W Mercedesie dużo do powiedzenia mają związki zawodowe, a te dostały kolejny argument na bezcelowość kampanii reklamowej, jaką jest obecność w F1. Bo jeżeli muszą zwolnić pół linii produkcyjnej a nie za bardzo kwapią się do wycofania z F1, to co związki mają powiedzieć.

A z drugiej strony w zespole JEST świetne zarządzanie, JEST wokół kogo robić samochód (niekoniecznie chodzi tylko o MSC), zaczęli wcześnie pracę i JEST dobra inżynieria. Co będzie, się zobaczy. Aha i JEST dobry silnik i KERS.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » ndz 30 sty, 2011 14:04


Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » ndz 30 sty, 2011 15:12

Mercedes, podobnie jak Renault miało w zeszłym sezonie niski nos. Wygląda na zmianę koncepcji. A u Renault zdaje się po staremu.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
KRYNA
Posty: 154
Rejestracja: pn 01 lut, 2010 20:56

Post autor: KRYNA » ndz 30 sty, 2011 15:30

zu7 pisze:A u Renault zdaje się po staremu.
Nie wiadomo bo przecież nie zaprezentowali jeszcze R31. A link, który zamieściłem w temacie o Renault przedstawia stary model w nowych barwach. Później napisałem o tym w tym samym poście. :smile:
"(...) on po prostu żyje rywalizacją. Kocha karting, rajdy, Formułę 1." Eric Boullier o RK

Joka
Posty: 20
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 20:09
Lokalizacja: STW

Post autor: Joka » ndz 30 sty, 2011 19:01

Ale na zdjęciu z pierwszego odpalenia silnika w R31 widać że przód jest przetłoczony w V w niewielkim stopniu, ale widać więc nie możemy być pewni że na pewno po starem jutro wszystko się okaże jeśli to będzie R31 w całości czy tylko jak nowy monkok ze starymi skrzydłami bez wizjonerskich systemów typu F-duct i tak dalej jak mi się wydaje zrobiło to Ferrari.

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » ndz 30 sty, 2011 19:26

No nie tak znowu w niewielkim.

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » ndz 30 sty, 2011 19:35

Widzę że sinusoidalnie zmienia się trend w kwestii nosów. Do 93-94 w większości stosowano opadające, niskie nosy, potem nagły bum i wszyscy szli w proste aż do czasów F2001 gdzie nos opadał a od dwóch lat powoli wracają znów zadarte ;) Oczywiście generalizuje ale mniej więcej tak to wygląda.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Joka
Posty: 20
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 20:09
Lokalizacja: STW

Post autor: Joka » ndz 30 sty, 2011 19:49

Sir_Kamil, nie jestem jakimś specjalistą jeśli chodzi o budowę bolidu i wszystko co jest w tym zawarte, tylko pisze że dla zwykłego człowieczka na tamtym zdjęciu i takiej perspektywy widać to wcięcie a czy ono względem regulaminu czy też oka inżyniera jest duże czy małe mi dużo nie mówi jest i tyle.

Awatar użytkownika
jz10
Posty: 149
Rejestracja: sob 29 maja, 2010 22:20

Post autor: jz10 » wt 01 lut, 2011 09:38

Obrazek

pięęęękny :wink:

rbej
Posty: 226
Rejestracja: wt 20 kwie, 2010 17:29

Post autor: rbej » wt 01 lut, 2011 10:01

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 01 lut, 2011 10:27

trzeba przyznać, Merol zostawił w tym roku wszystkich pod względem wyglądu :)
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Alvaro
Posty: 312
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010 09:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Alvaro » wt 01 lut, 2011 10:31

To prawda... wygląda MEGA :!:
Najlepiej wyglądający bolid w stawce.
"Dla Formuły 1 naprawdę ważne są dwie rzeczy... Jedną jest Ferrari, a drugą jest hałas" ~Bernie Ecclestone

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » wt 01 lut, 2011 16:27

a mi sie tam średnio podoba... malowanie lipne i samo nadwozie niczego poza fajnym nosem nie wnosi :roll: puki co najbardziej mi sie podoba jednak R31 i nie ze względu że Kubica nim będzie jeździł ;)
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
ghostrider768
Posty: 169
Rejestracja: wt 22 cze, 2010 10:09
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: ghostrider768 » czw 03 lut, 2011 20:44

Znalezione na konkurencyjnym forum, nie mogłem się powstrzymać :lol:

Obrazek

Awatar użytkownika
Kulfon
Posty: 458
Rejestracja: sob 08 maja, 2010 20:57

Post autor: Kulfon » czw 03 lut, 2011 21:40

Ale trzeba przyznać obiektywnie, że ten seledynowy nijak się nie komponuje z tym srebrem Mercedesa.

Awatar użytkownika
ghostrider768
Posty: 169
Rejestracja: wt 22 cze, 2010 10:09
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: ghostrider768 » czw 03 lut, 2011 21:59

Kulfon pisze:Ale trzeba przyznać obiektywnie, że ten seledynowy nijak się nie komponuje z tym srebrem Mercedesa.
Wg mnie właśnie bardziej dodaje uroku :razz: W zeszłym roku nie postarali się z malowaniem, w tym sezonie zmiana na duży "+" pod każdym względem.

Awatar użytkownika
don
Posty: 783
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 12:41
Lokalizacja: Krk/Lkr

Post autor: don » czw 03 mar, 2011 21:33

Ross właśnie powiedział, że brakuje im 1 sek. (jednej sekundy)! Biorąc pod uwagę to, że zwykle w F1 panuje myślenie życzeniowe to niestety trzeba powiedzieć, że Schumi ma kolejny zmarnowany sezon... :/

Awatar użytkownika
bed_nar
Posty: 229
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 13:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: bed_nar » pn 07 mar, 2011 13:47

Ja bym zbytnio nie wierzył w to co mówi Brawn i cały zespół. Kto ma jakie straty zobaczymy w Australii albo już na testach gdzie będzie nowy pakiet, który ma podnieść osiągi.

Takie zbyt otwarte gadanie i stawianie siebie już na straconej pozycji przed sezonem jest mało wiarygodne.

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » pn 07 mar, 2011 18:26

Też bym nie wierzył w to co mówi Brawn i cały zespół. Sokół mówi że Merc ma 2 sekundy straty :twisted:

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 07 mar, 2011 18:30

Invinciblee pisze:Też bym nie wierzył w to co mówi Brawn i cały zespół. Sokół mówi że Merc ma 2 sekundy straty :twisted:
sokół spekuluje ze merc ma 2s straty.

równie dobrze mógł powiedzieć że ma 10s straty.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
GhostRider
Posty: 389
Rejestracja: wt 16 wrz, 2008 19:17

Post autor: GhostRider » pn 07 mar, 2011 19:27

hideto pisze:
Invinciblee pisze:Też bym nie wierzył w to co mówi Brawn i cały zespół. Sokół mówi że Merc ma 2 sekundy straty :twisted:
sokół spekuluje ze merc ma 2s straty.

równie dobrze mógł powiedzieć że ma 10s straty.
Powiedzieć mógł. Aczkolwiek skoro wszyscy zgodnie mówią że Mercedes jest z tyłu to moim zdaniem rzeczywiście tak jest. A jaka jest strata - no to już będzie wiadomo mniej więcej w Melbourne.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 07 mar, 2011 19:38

Póki co tylko Mercedes twierdzi że jest z tyłu, a wszyscy inni odwołują się do ich wypowiedzi próbując 'obedrzeć ją z PRu'.

Mówiąc krótko jedna wielka bańka i żaden fakt.

Nie twierdzę, że Mercedes jest z przodu czy z tyłu. Twierdzę jedynie, że należy do tego podejść z dystansem. Zresztą ponoć Sokół spędził testy we włoszech, więc jego 'analizy' są funta kłaków warte. Jak zresztą wszystkich innych również.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » pn 07 mar, 2011 20:58

Nie we Włoszech bo był w Jerez conajmniej.

Awatar użytkownika
GhostRider
Posty: 389
Rejestracja: wt 16 wrz, 2008 19:17

Post autor: GhostRider » śr 19 paź, 2011 12:53

Sory, że odkopuję temat, ale na różnych stronkach można przeczytać informacje że Mercedes szykuje coś w stylu kanału F, ale dla przedniego skrzydła... Dokładnie nie zrozumiałem o co tam chodzi. Wie ktoś jak to ma mniej więcej działać ?

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 19 paź, 2011 12:58

Powietrze będzie dostarczane przez tradycyjny kanał wlotowy na nosie (będzie on podzielony na pół - jedna z połówek będzie zarezerwowana dla systemu). Struga powietrza prowadzona na przednie skrzydło pozwoli zyskać ok. 8km/h. System ma działać samoczynnie (bez udziału kierowcy).

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » śr 19 paź, 2011 12:59

Tak samo jak kanał F dla tylnego skrzydła?

Więcej się dowiemy jak zobaczymy.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » śr 19 paź, 2011 16:26

Nie tak samo. I akurat te domniamania o F-duct to raczej bzdury. Z Fotek wynika, że to działa bardziej jak EBD w wydaniu na przednie skrzydło.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » wt 21 lut, 2012 11:57

Mercedes ma ciekawe przednie skrzydło:

Obrazek
Obrazek

Takich lotek, jak te blisko środka skrzydła (czyli de facto "obszaru neutralnego") to chyba jeszcze nie widzieliśmy, nie?

Uwagę zwraca również ogromne mocowanie skrzydła. Niby podobne jest np. w tegorocznym Ferrari, ale to w W03 wydaje mi się ciekawiej wyprofilowane. Najwyraźniej i tym elementem da się sterować strugą powietrza.

A... i na koniec nowy safety car:

Obrazek
Obrazek

Zdjęcia pochodzą z "wuemu".

edit:

Post ghostrider768 z 03.02.2011 w tym roku jest jeszcze trafniejszy. :]

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » ndz 24 mar, 2013 16:21

Jakoś te działania Mercedesa nie dają mi spokoju. To co zrobili wygląda jak działanie PO wciskającej na wiceprzewodniczącą sejmu Grodzką. Tylko dlatego że jest tranwestyckim dziwolągiem. Pewnie to samo czuli Niemcy oglądający jak w Mercedesie forują Murzyna, w dodatku Angola. Kosztem sympatycznego aryjskiego Niemca.
Ciekawe co konkretnie za tym stało. Zapewne jakieś jednostki (Brawn? Lauda?) które forsowały Hamiltona na kierowcę w Mercu.
W każdym razie bardzo stracili na tej decyzji. Mercedes, Brawn i Hamilton.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”