Mercedes GP

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

LubięForceIndia
Posty: 1067
Rejestracja: czw 04 cze, 2009 09:42

Post autor: LubięForceIndia » pn 21 gru, 2009 13:16


Voycek
Posty: 417
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 22:06

Post autor: Voycek » śr 23 gru, 2009 10:54

..
Ostatnio zmieniony pn 08 mar, 2010 21:35 przez Voycek, łącznie zmieniany 1 raz.

kolek
Posty: 204
Rejestracja: czw 26 cze, 2008 20:03

Post autor: kolek » śr 23 gru, 2009 11:07

Jest już jakieś oficjalne info?

Skat
Posty: 67
Rejestracja: śr 04 lis, 2009 13:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Skat » śr 23 gru, 2009 11:13


Awatar użytkownika
snajper
Posty: 215
Rejestracja: pn 12 lis, 2007 15:01
Lokalizacja: Opole

Post autor: snajper » śr 23 gru, 2009 11:18

Skat pisze:Jest już oficjalne info.

http://sport.onet.pl/74455,1248769,2100 ... omosc.html
onet to raczej nie jest wiarygodne zródło :)
"Trzymaj się Robert, to twój najważniejszy wyścig, musisz go wygrać!"

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » śr 23 gru, 2009 11:19

ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
Reikai
Posty: 31
Rejestracja: sob 15 lis, 2008 14:10

Post autor: Reikai » śr 23 gru, 2009 11:20

Voycek pisze:no to MGPP potwierdził Schumiego na przyszły sezon. ciekawa będzie walka weterana z młodymi wilkami. wg mnie Schumi nie ma szans. odchodząc trzy lata temu nie był już w najwyższej formie i dostał baty od Alonso (wiek robi swoje i kalendarza nie oszuka), a teraz jest jeszcze nieobliczalny Vettel, zmieniony mentalnie Hamilton.

Schumi, powodzenia w zbieraniu w tyłek. :mrgreen:
Mozna linka?

Edit:Sorry,nie odswiezylem i nie zauwazylem linka Chipity.

No coz...troche szkoda,ma wiele do stracenia,ale jesli bedzie jezdzil w swoim stylu udowodni,ze nie jest czlowiekiem,tylko robotem.

Awatar użytkownika
kamilo
Posty: 1429
Rejestracja: pn 12 lut, 2007 10:46
Lokalizacja: DG

Post autor: kamilo » śr 23 gru, 2009 11:40

Idź do Biedronki, połóż głowę na wadze i naciśnij "burak"...

Awatar użytkownika
Viper
Posty: 874
Rejestracja: sob 31 maja, 2008 20:49
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Viper » śr 23 gru, 2009 11:44


LubięForceIndia
Posty: 1067
Rejestracja: czw 04 cze, 2009 09:42

Post autor: LubięForceIndia » śr 23 gru, 2009 12:08

Czyli Szybki Nick w Renault albo Sauberze, bo na Camposa zdaje się być za dobry, a na STR za stary, reszta zajęta :P

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » śr 23 gru, 2009 15:15

I znowu będą jedni płakać: "Biedny Rosberg, musi się podkładać" a inni "Cóż, nadaje się co najwyżej na drugiego". Osobiście podzielam drugie zdanie, ale jednocześnie wolałbym się o tym naocznie przekonać obserwując jego jazdę. A teraz to już może nie być czego obserwować. :/
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 23 gru, 2009 16:52

zderzack pisze:I znowu będą jedni płakać: "Biedny Rosberg, musi się podkładać" a inni "Cóż, nadaje się co najwyżej na drugiego". Osobiście podzielam drugie zdanie, ale jednocześnie wolałbym się o tym naocznie przekonać obserwując jego jazdę. A teraz to już może nie być czego obserwować. :/
Czemu? Kilka razy już podejmowałem ten temat, ale jakoś nikt nie był skory do dyskusji... Jakież to wielkie różnice będą w przyszłym roku między pierwszym a drugim kierowcą?

Zastanówmy się jakie mogą być różnice między "1" a "2".

1. Paliwa na starcie w przyszłym roku będzie tyle samo w obu bolidach - a to był chyba najbardziej różnicujący czynnik.

2. Ulepszenia bolidów - ok. W tym roku było to chyba jednak wyjątkowo istotne ze względu na bałagan z dyfuzorami. Jeśli w przyszłym roku nie będzie podobnych cyrków a rozwój bolidów będzie bardziej zrównoważony, to i ten czynnik będzie mniej istotny (lub nie będzie występował).

3. Pit stopy - wiadomo, że jeśli opony w obu bolidach zużywałyby się w identycznym tempie, to kierowca nr 1 byłby w uprzywilejowanej pozycji. Coś mi się jednak wydaje, że będziemy obserwować spore różnice w zarządzaniu oponami... Nawet jeśli się mylę, to jedno kółko różnicy w długości stintu chyba nie jest w stanie zabić czyjegoś wysiłku za kółkiem...

By uniknąć nadinterpretacji - nie jest to z mojej strony jakiś atak czy prowokacja. Zależy mi po prostu na dyskusji na ten temat. Podobno tam gdzie MSC i Brawn, tam i podział na nr "1" i "2". Warto więc się zastanowić jakie będą tego w przyszłym roku skutki.

LubięForceIndia
Posty: 1067
Rejestracja: czw 04 cze, 2009 09:42

Post autor: LubięForceIndia » śr 23 gru, 2009 17:01

Podział taki można uzyskać bez kłopotu. A po jaką cholerę Barrichello jechał na 3 pity w Hiszpanii? Zawsze można komuś dowalić 1 stint i zrzucić winę tym razem na szybko zużywajace się opony. To akurat nie problem IMHO ;)

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » śr 23 gru, 2009 20:10

No i można rozwijać bolid bardziej w stronę preferencji kierowcy nr 1.

Awatar użytkownika
pabloo
Posty: 74
Rejestracja: sob 23 sty, 2010 11:51

Post autor: pabloo » wt 26 sty, 2010 20:44

Włodarze Hondy chyba muszą być bardzo zmiażdżeni oglądając barwy Mercedesa na swoim bolidzie.

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » wt 26 sty, 2010 22:15

Nie swoim tylko zbudowanym za ich grube pieniądze ;)
Co jest chyba jeszcze gorsze :lol:

Awatar użytkownika
arek25
Posty: 887
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 09:36
Kontakt:

Post autor: arek25 » pt 21 maja, 2010 14:37

Już wiadomo po co kierowcy Mercedesa podczas GP Chin sięgali często gdzieś tam za kierownice, co sprytnie zauważył pan Borowczyk:

http://www.youtube.com/watch?v=-N2k6C3sp6E
Rzucony w wir zajęć, pochłonięty ambitnym planem tworzenia...

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » śr 29 gru, 2010 16:11

Przeczytałem kilka wywiadów i odniosłem wrażenie że nastroje w Mercedesie nie są najlepsze przed przyszłym sezonem. Konkretnie mają wątpliwości co do dużego postępu i tempa swojego nowego samochodu, czyli wręcz przeciwnie jak u Renault... moim zdaniem może to mieć duże znaczenie przynajmniej na początku przyszłego sezonu.
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » śr 29 gru, 2010 16:27

Na dobrą sprawę to tylko Chąda, przy ogromnym budżecie ciągali się na końcu stawki przez 2 sezony :P

No dobra, potrafili zbudować najszybszy samochód w stawce, mając na to ponad sezon i ogromny budżet...

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » śr 29 gru, 2010 16:54

Z Hondą to był trochę inny problem.

Pierwszym autem stworzonym po poprawnej kalibracji tunelu był... BGP001.

Brawn po przyjściu do zespołu nawet nie pracował nad wrakami stworzonymi przez Japończyków, nakazał kalibrację tunelu i pracował nad nowym modelem.

A co do marudzenia, lepsze marudzenie przed sezonem i ciężka praca, niż samozachwyt i ew. porażka. To drugie już znamy z ostatnich lat.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » czw 30 gru, 2010 00:32

karolVTEC pisze:Przeczytałem kilka wywiadów i odniosłem wrażenie że nastroje w Mercedesie nie są najlepsze przed przyszłym sezonem. Konkretnie mają wątpliwości co do dużego postępu i tempa swojego nowego samochodu, czyli wręcz przeciwnie jak u Renault... moim zdaniem może to mieć duże znaczenie przynajmniej na początku przyszłego sezonu.
Być może, ale pamiętaj, że dużo w tym wszystkim szumu informacyjnego. Ludzie Mercedesa mówią bardzo dużo i zarazem bardzo mało konkretów. Osobiście nie zdziwi mnie jeśli znów im się nie uda (ten zespół przez kilkanaście lat istnienia ma problemy z samym sobą niezależnie od szyldu) jak i nie zdziwi mnie, jeśli będą bardzo konkurencyjni bo to mimo wszystko duża i zasobna ekipa, której nie można- od tak- z góry lekceważyć.

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » czw 30 gru, 2010 10:57

Prawda jest taka ze co Niemcy dotkna to zepsuja.

A jak dziadek stanie na podium to moge sobie dac na caly rok sygnaturke wielbiaca Schumachera bo wiem ze tak sie nie stanie hehe

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » czw 30 gru, 2010 17:50

na wszelki wypadek, zrobię screen. Choć możesz tego żałować, bo już w tym sezonie zdecydowanie nie pasującym mu bolidem, który pod względem szybkości był 4/5 w stawce był 3 razy na 4 pozycji. Fartem nie fartem był i w przyszłym sezonie też może taki łut szczęścia mieć.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Alvaro
Posty: 312
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010 09:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Alvaro » czw 30 gru, 2010 19:14

Poza tym trzeba uważać z takimi deklaracjami bo jeden już taki był i musiał zmienić sobie avatarka :razz:
Swoją drogą jestem zdania, że Merc powinien jakieś podium w tym sezonie zdobyć. W prawdzie nie jestem pewien czy akurat Schumacher ale kto wie... Ross na 100% robi bolid pod niego. Zobaczymy :wink:
"Dla Formuły 1 naprawdę ważne są dwie rzeczy... Jedną jest Ferrari, a drugą jest hałas" ~Bernie Ecclestone

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » czw 30 gru, 2010 20:18

Według mnie Mercedes ma trochę atutów w ręku. Nawet jeśli spojrzymy na bieżący sezon. Mimo teoretycznie skleconego na szybko, nierozwijanego bolidu potrafili co nieco zamieszać. Poza tym dobry silnik i KERS (ten sam co w McLarenie?). Wcześniej niż inni zaczęli rozwój bolidu na kolejny sezon, czyli sytuacja podobna do tego co było z Brawn. Dziwna będzie więc raczej słabość Mercedesa niż jego siła. Powinni spokojnie znaleźć się w bezpośrednio za Red Bullem walcząc w wyścigach z innymi o trzeci stopień na podium :grin: Co może nie być łatwe zważywszy zaangażowanie Ferrari i McLarena. I to jest szansa dla Rentona. Czyli że Schumacher indywidualnie nie da rady. Jeśli nadal będzie przegrywać z Rosbergiem to znaczy że jego czas minął.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » czw 30 gru, 2010 21:12

zu7 pisze:Wcześniej niż inni zaczęli rozwój bolidu na kolejny sezon, czyli sytuacja podobna do tego co było z Brawn.
BMW tez wczesniej niz wszyscy zaczeli rozwoj nowego samochodu i gdzie zaszli, skoncza jak BMW.

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » czw 30 gru, 2010 21:23

Ross Brawn chyba nie jest takim idiota zeby budować auto wokół jednego, niesprawdzonego systemu.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » czw 30 gru, 2010 21:33

Doszukiwanie się na siłę, związków pomiedzy BMW a Mercedesem było przez jakiś czas śmieszne, teraz robi się coraz bardziej żałosne.

Obie ekipy poza krajem pochodzenia, różni w zasadzie wszystko.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Baton
Posty: 201
Rejestracja: pn 14 wrz, 2009 09:09

Post autor: Baton » czw 30 gru, 2010 22:02

Wszystko raczej nie... Zarząd Mercedesa świergoli podobnie do tego BMW. Dowalili wypowiedź na temat tytułu konstruktorów. Oprócz Rossa Brawna nie widzę jakiś specjalnych plusów Mercedesa. No chyba, że MSC się przebudzi i Zetsche rzuci kasą na uruchomienie wszystkich pohondowskich tuneli aero :razz:

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pt 31 gru, 2010 14:57

Nie wiem czy mają zdolnych inżynierów czy nie. Chyba tak. W końcu to ich dziełem był mistrzowski samochód. Co do kasy i zasobów to zdecydowanie nie powinno im tego brakować. Jak dla mnie lepiej pójść na całego i przegrać niż oszczędzać, przegrać i potem żałować że były rzeczy, które można było zrobić lepiej. W końcu walczą o poważny prestiż a nie pozytywne zaistnienie, które może wystarczać zespołom ze środka.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”