Mercedes GP

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

vince
Posty: 6
Rejestracja: pn 02 lis, 2009 13:30
Lokalizacja: Poznań

Mercedes GP

Post autor: vince » pn 16 lis, 2009 14:07

Z dzisiejszym dniem (16.11.2009 r.) zespół Brawn GP przestaje istnieć. Powstaje w jego miejsce Mercedes Grand Prix. Tradycje, kapitał, fachowcy- moim zdaniem będzie to kolejny mocny team w Formule 1. Przede wszystkim team fabryczny, co z marketingowego punktu widzenia, jest dla F1 bardzo ważne. Wasze opinie?!

Awatar użytkownika
Chamildon
Posty: 80
Rejestracja: ndz 05 sie, 2007 16:04

Post autor: Chamildon » pn 16 lis, 2009 14:14

A co z McLarenem? Opuszczają ich?

vince
Posty: 6
Rejestracja: pn 02 lis, 2009 13:30
Lokalizacja: Poznań

Post autor: vince » pn 16 lis, 2009 14:19

"Udało nam się znaleźć pokojowe rozwiązanie. Do 2015 roku Mercedes będzie dostarczał McLarenowi swoje silniki – oświadczył Dieter Zetsche. Co stajnia z Woking zrobi później, nie wiadomo, ale krążą plotki, że Ron Dennis planuje uruchomienie działu silników. Wiadomo natomiast, że McLaren Group odkupi 40% udziałów we własnym teamie, które obecnie znajdują się w posiadaniu Daimlera. Transakcja ma zostać zrealizowana do końca 2010 roku".

Informacja z konkurencyjnego portalu.

puk
Posty: 481
Rejestracja: ndz 16 mar, 2008 08:19

Post autor: puk » pn 16 lis, 2009 14:34

no to Rosberg raczej pewny u nich :) moze na pensje dla guzika tez sie znajdzie.

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 820
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » pn 16 lis, 2009 14:54

no to jest prawdziwe trzesienie ziemi. Przyznaje ze jeszcze wczoraj postawilbym wszytkie pieniadze na to ze to sie nie stanie.
A zarzad Hondy oddajac Brownowi wlasciwie za darmo team bedzie na pewno w historii pod tytulem jeden z najglupszych dealow biznesowych w historii (a na pewno zmiesci sie w pierwszej setce)

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pn 16 lis, 2009 15:02

the_foe pisze:A zarzad Hondy oddajac Brownowi wlasciwie za darmo team bedzie na pewno w historii pod tytulem jeden z najglupszych dealow biznesowych w historii (a na pewno zmiesci sie w pierwszej setce)
Nagroda Darwina...

Teoretyzując, gdyby Merc chciał odkupić te akcje od Hondy, na pewno nie kupiłby je za tak małą kasę, jaką teraz zapłacą za Brawna... Czysty biznes.
Kiedyś już pisał o tym Venc czy Hid, że dla Brawna to jest być albo nie być.
Zastanawia mnie co z Buttonem. Chodzą ploty, że Nico ma być tam #1, na co Button zgodzić by się nie mógł. W Maku też #1 nie będzie.

McLaren przecież też dostawał kasę od Merca, chyba nie tylko na silniki. Żeby im się to opłacało (czyt. nie rościli sobie żadnych wątów), musieli dostać niezłą odprawę + silniki darmo przez jakiś czas, jak sądzę.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 820
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » pn 16 lis, 2009 15:08

puk pisze:no to Rosberg raczej pewny u nich :) moze na pensje dla guzika tez sie znajdzie.
jezeli nieprawdopodobna plotka zaczyna sie sprawdzac to na ogol sprawdza sie co do joty. Czyli Merc bedzie chcial zbudowac team Deutschland. Co za tym idzie na pewno Rosberg. A drugi kierowca? Stawiam na Glocka, od poczatku nie wierzylem ze zrezygnowal z rozmow z Renault dla Manora. Nawet biorac pod uwage ryzyko, ze Francuzji odejda to i tak manor wyglada gorzej, jesli sie pojawia na starcie to nie sadze by byli w stenie wlaczyc o punkty.
Innym wyborem moze byc Heidfeld. Jesli tak to bedzie to jego zyciowa szansa. Uwazam ze jest o wiele lepszy od Rosberga, poza tym jest "pelnym" Niemcem i nosi niemieckie nazwisko. Jesli nie da sie zdominowac przez Rosberga to team raczej na nioego postawi jako lidera.
Niemcy moga jeszcze liczyc na to ze Renault calkowicie sie wycofa z F1 co za tym idzie Red BUll nie bedzie mial na czym jezdzic, a na Coswortcie to bedzie loteria. Sila ciazenia bedzie oddzialywac na Vettela w kierunku Merca. i to chyba bylby wymazony dla wszytkich Niemcow team.

Awatar użytkownika
Chamildon
Posty: 80
Rejestracja: ndz 05 sie, 2007 16:04

Post autor: Chamildon » pn 16 lis, 2009 15:12

the_foe pisze:A zarzad Hondy oddajac Brownowi wlasciwie za darmo team bedzie na pewno w historii pod tytulem jeden z najglupszych dealow biznesowych w historii (a na pewno zmiesci sie w pierwszej setce)

Precyzując, będzie pierwszy lub w pierwszej setce.... No to żeś przywalił ^^

Wracając do tematu to teraz McL i Merce będą korzystały z tych samych silników?

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pn 16 lis, 2009 15:22

the_foe pisze:team Deutschland
Mówi się, że Heidi może/ma być #2. Z Glockiem - interesująca koncepcja.

Tego się boję - Team Yapoński - musimy wciskać skośnookich (choć trzeba przyznać, że w przypadku jednego wyszło całkiem nieźle). Team Niemiecki - chcieli wcisnąć Makowi Rosberga - ni kuta, Heidfelda - to samo. To sobie zrobili własny Team, nie mówię, że tylko po to, aby obsadzić fotele w bolidach, ale jak już, to po całości.

Dobrze, że Francuzi się tego oduczyli, aczkolwiek, nie wiadomo, co by było, gdyby jakikolwiek Francuz jeździł na poziomie F1 i miał doświadczenie.

W takiej sytuacji dobitnie sobie przypominam, za co kocham teamy angielskie. Tak, McLarena też... :P
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 820
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » pn 16 lis, 2009 15:56

a najsmieszniejsze jest to ze w tej calej ukladance zaczyna brakowac miejsca dla Raikkonena.

Kamil F1
Posty: 2249
Rejestracja: śr 27 gru, 2006 17:39
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Kamil F1 » pn 16 lis, 2009 16:14

No i super :) BMW odchodzi Mercedes przychodzi :) Dobrze tego nam trzeba.
Trochę szkoda mi że w stawce wogóle nie będzie teamu o nazwie Brawn GP no ale cóż coś za coś.
Obrazek
Piękny bolid :) Więc Rosberg prawie pewny w Mercedesie

vince
Posty: 6
Rejestracja: pn 02 lis, 2009 13:30
Lokalizacja: Poznań

Post autor: vince » pn 16 lis, 2009 17:54

Norbert Haug twierdzi, że w kwestii obsady dla kierowców wykonają na pewno dobrą robotę, a może i nawet będzie jakaś niespodzianka. Czyżby Kimi w Mercedesie??

P.S. Bolid Mercedesa rzeczywiście bardzo ładny.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pn 16 lis, 2009 18:02

vince pisze:Norbert Haug twierdzi, że w kwestii obsady dla kierowców wykonają na pewno dobrą robotę, a może i nawet będzie jakaś niespodzianka. Czyżby Kimi w Mercedesie??

P.S. Bolid Mercedesa rzeczywiście bardzo ładny.
A może Sutil? Teraz to się zrobił angielski kryminał. Tyle podejrzanych, sprawca znany dopiero po fakcie.
Merca stać na Kimasa, chociaż McLarena też. Niezły pieprzyk.

Samym Rosbergiem WCC niet. Mooooże razem z Heidfeldem... Z Kimim raczej na pewno. A teraz McLaren się odwinie i zatrudni Kimasa. Dostał niezłą odprawę, a Kimi, jak na niego, dużo kasy nie wymaga - raptem pewnie z tyle, co Button :P (+ no press, no sponsor meetings, otherwise someone's going to have a shit :mrgreen:), bo mu Ferrari napakowało. Kurcze, robi się z tego druga wojna trzydziestoletnia :P
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

ptq
Posty: 31
Rejestracja: czw 24 kwie, 2008 14:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ptq » pn 16 lis, 2009 18:31

zderzack pisze:Tego się boję - Team Yapoński - musimy wciskać skośnookich (choć trzeba przyznać, że w przypadku jednego wyszło całkiem nieźle). Team Niemiecki - chcieli wcisnąć Makowi Rosberga - ni kuta, Heidfelda - to samo. To sobie zrobili własny Team, nie mówię, że tylko po to, aby obsadzić fotele w bolidach, ale jak już, to po całości.
Poki co, Norbert Haug powiedzial, ze nie chca robic w pelni niemieckiego teamu lecz miedzynarodowy. Chca najlepszych kierowcow wiec obstawiam, ze Button zostanie - w koncu to aktualny WDC.

Zrodlo: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80175

A szopka z rozmowami Jensona z McLarenem stawia obie strony w lepszej sytuacji w negocjacjach odpowiednio z Brawnem i Kimim.
error: signature: No such file or directory

LubięForceIndia
Posty: 1067
Rejestracja: czw 04 cze, 2009 09:42

Post autor: LubięForceIndia » pn 16 lis, 2009 18:35

zderzack pisze:A może Sutil?
Sutil ma w Force India zostać i to będzie mistrzowski team a nie Mercedes ;) A poważnie to ciężko znaleźć Niemca który móglby być liderem mistrzowskiego zespołu, bo Rosberga umiejętności nikt pewny nie jest, Nick jest dobry, ale on mi ni chu chu nie pasuje na #1, Glock jest raczej przeciętniakiem. Vettel mogłby być, ale po pierwsze do Merca nie trafi, po drugie też nie wszystkich przekonał w tym sezonie (zwłaszcza w I części tegoż). Chyba trzeba będzie ściągnąć Kimasa lub spełnić żądania Przyciska. Choć Kimi byłby tu dużo lepszy niż Guzik...

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 820
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » pn 16 lis, 2009 18:42

vince pisze:Norbert Haug twierdzi, że w kwestii obsady dla kierowców wykonają na pewno dobrą robotę, a może i nawet będzie jakaś niespodzianka. Czyżby Kimi w Mercedesie??

P.S. Bolid Mercedesa rzeczywiście bardzo ładny.
Sadze ze jedyna niespodzianka i to logiczna to pozyskanie Vettela. Tak wiem, ma kontrakt, ale kazdy kontrakt mozna zerwac. Zamiast placic Kimiemu 20 mln USD to lepiej zaplacic 10 Vettelowi i 10 Red Bullowi.

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1885
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pn 16 lis, 2009 18:59

A mi szkoda Toyoty. Mają słabą psychikę. W pokera też chyba nie grywają. Poczekaliby trochę i może mieliby bolidy z nr 1 i 2 z dwoma mistrzami w składzie. :smile:
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 820
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » pn 16 lis, 2009 19:22

zu7 pisze:A mi szkoda Toyoty. Mają słabą psychikę. W pokera też chyba nie grywają. Poczekaliby trochę i może mieliby bolidy z nr 1 i 2 z dwoma mistrzami w składzie. :smile:
Mowisz chyba o Hondzie?

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1885
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pn 16 lis, 2009 19:39

the_foe pisze:
zu7 pisze:A mi szkoda Toyoty. Mają słabą psychikę. W pokera też chyba nie grywają. Poczekaliby trochę i może mieliby bolidy z nr 1 i 2 z dwoma mistrzami w składzie. :smile:
Mowisz chyba o Hondzie?
Nie. Ale w sumie oni też mieli tą szansę. Mam na myśli że Raikkonen i Button nie mają się gdzie podziać. Zostały im dość niewygodne miejsca drugich kierowców. Gdyby Toyota trochę poczekała to może by ich dostała... W każdym razie to trochę smętne zrobić świetny samochód po to żeby go nie wykorzystać. Tak było z Hondą i kto wie być może z Toyotą. Wydaje się że mieli całkiem niezły samochód w tym roku. W przeciwieństwie do kierowców.

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » pn 16 lis, 2009 20:41

No ale Kimi przecież nie był by nr2 w Mercedesie! Nawet w McLarenie pewnie na początku miał by równe szanse.

LubięForceIndia
Posty: 1067
Rejestracja: czw 04 cze, 2009 09:42

Post autor: LubięForceIndia » pn 16 lis, 2009 20:51

zu7 pisze:W każdym razie to trochę smętne zrobić świetny samochód po to żeby go nie wykorzystać. Tak było z Hondą i kto wie być może z Toyotą. Wydaje się że mieli całkiem niezły samochód w tym roku. W przeciwieństwie do kierowców.
W kwestii Toyoty się zgadzam. Mieli dobry bolid, ale chyba Trulli i Glock nie dostroili się do jego poziomu. W kwetii Hondy - nie. Kiedy oni mieli niby dobry bolid, a słabych kierowców. Button i Barrichello to może nie Alonso i Hamilton, ale dobrzy kierowcy.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » wt 17 lis, 2009 09:31

ptq pisze:
zderzack pisze:Tego się boję - Team Yapoński - musimy wciskać skośnookich (choć trzeba przyznać, że w przypadku jednego wyszło całkiem nieźle). Team Niemiecki - chcieli wcisnąć Makowi Rosberga - ni kuta, Heidfelda - to samo. To sobie zrobili własny Team, nie mówię, że tylko po to, aby obsadzić fotele w bolidach, ale jak już, to po całości.
Poki co, Norbert Haug powiedzial, ze nie chca robic w pelni niemieckiego teamu lecz miedzynarodowy. Chca najlepszych kierowcow wiec obstawiam, ze Button zostanie - w koncu to aktualny WDC.

Zrodlo: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80175

A szopka z rozmowami Jensona z McLarenem stawia obie strony w lepszej sytuacji w negocjacjach odpowiednio z Brawnem i Kimim.
Informacje ( http://translate.googleusercontent.com/ ... FZPeC_BtwQ ) wskazują na to, że rzeczywiście nie będzie angielskiego kryminału, tak jak sugerowano po pierwszym "wybuchu" informacji. F1scoop na twitterze też wprost sugeruje Buttona. Pewne przeświadczenie Norberta Hauga, że za ok. tydzień poznamy nazwiska sugerują, że raczej pozostały już tylko końcowe negocjacje.

Przyznam, że dałem się początkowo ponieść po pierwszych spekulacjach o "team Deutschland". Haug wypowiada się raczej ostrożnie o niemieckim pierwiastku w teamie. Jak dla mnie to oczywiście dobrze, bo nic mnie tak nie wkurza w F1, jak "nacjonalizacja".

Pada także kilka spekulacji - np. odnośnie pewnych symptomów rozejścia się wspólnych dróg z McLarenem w związku ze spy i lie-gates, ambicjami Dennisa (teraz to już udziałowca #1) w dywersyfikacji zaangażowania, m. in. budowy samochodów sportowych i dalszego rozwoju technologii, w tym oryginalnych koncepcji silnikowych (co dla Mercedesa może być oczywiście poza dyskusją). Po tym wszystkim myślę sobie, że Dennisowi musiało też na tym zależeć, chłopakowi się na emeryturze nudzi i robi sobie taki project five (no za to to akurat go zawsze ceniłem).

Dlatego nie ma żadnych kar itp. Tylko odprawa, jako finansowe zobowiązanie przy zerwaniu kontraktu. Mam jednak wrażenie, że odbyło się to za porozumieniem stron.

Edit: @down, po części też tak sądzę. Trochę się miotam, bo napiszę znowu w innym tonie niż powyżej, a mianowicie podobno deklaracja Hauga o "antynacjonalistycznym" podejściu do sprawy podobno można uznać co najwyżej za kurtuazję. Aaaaaa, pożyjemy, zobaczymy. Widać jeszcze nie mam zdania na ten temat.
Ostatnio zmieniony śr 18 lis, 2009 09:30 przez zderzack, łącznie zmieniany 1 raz.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
slawekopa
Posty: 75
Rejestracja: czw 08 paź, 2009 09:51

Post autor: slawekopa » śr 18 lis, 2009 09:21

Według mnie 'narodowy team' niemiec ma duże szanse by powstac .Dlaczego ?
Dlatego że księgowi i spece od marketingu tak chcą , nie raz juz przecież pokazali w
różnych zespołach fabrycznych kto rządzi .Dowodem na to jest np. zlikwidowanie Hondy i BMW i właśnie powstanie fabrycznego zespołu Mercedesa który skoncentruje na sobie uwage w Niemczech i nie tylko, jako kontynuacja tradycji ' srebrnych strzał ' .Bo w McL to pomimo wszystko im nie wyszło była nawet kłotnia jaki hymn maja grac :???:

Haidfeld + Rosberg wątpię ich target to Vettel + Roberg niemiecki wunderteam :shock:
sam nie lubie nacjonalizmów w sporcie ale niestety taka jest prawda KASA tu rzadzi :evil:

spiggy
Posty: 363
Rejestracja: pt 08 maja, 2009 17:59
Lokalizacja: kraina dziurawych serow

Post autor: spiggy » śr 18 lis, 2009 10:00

prosze nie zapominac o tym, ze oprocz Daimlera udzialowcem w ''nowym'' teamie Mercedes GP jest inwestor Aabar z Abu Zabi
http://www.aabar.com/var/uploads/news/A ... nglish.pdf
Szejkowie (wbrew pozorom) wchodza do F1 i beda mieli coraz wiecej do powiedzenia

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 18 lis, 2009 10:57

spiggy pisze:prosze nie zapominac o tym, ze oprocz Daimlera udzialowcem w ''nowym'' teamie Mercedes GP jest inwestor Aabar z Abu Zabi
http://www.aabar.com/var/uploads/news/A ... nglish.pdf
Szejkowie (wbrew pozorom) wchodza do F1 i beda mieli coraz wiecej do powiedzenia
A to nie jest tak, że ten cały Aabar jest spółką zależną od Daimlera, a dano im zamoczyć łapy w tym procederze by ominąć zobowiązania kontraktowe względem McLarena?

spiggy
Posty: 363
Rejestracja: pt 08 maja, 2009 17:59
Lokalizacja: kraina dziurawych serow

Post autor: spiggy » śr 18 lis, 2009 11:17

doriano pisze:
spiggy pisze:prosze nie zapominac o tym, ze oprocz Daimlera udzialowcem w ''nowym'' teamie Mercedes GP jest inwestor Aabar z Abu Zabi
http://www.aabar.com/var/uploads/news/A ... nglish.pdf
Szejkowie (wbrew pozorom) wchodza do F1 i beda mieli coraz wiecej do powiedzenia
A to nie jest tak, że ten cały Aabar jest spółką zależną od Daimlera, a dano im zamoczyć łapy w tym procederze by ominąć zobowiązania kontraktowe względem McLarena?
raczej wkrotce to Daimler bedzie zalezny od Aabar-a :razz:
http://www.caradvice.com.au/26375/aabar ... n-daimler/
za wczorajszym papierowym Gulf News inwestor z Abu Zabi chce zwiekszyc swoje udzialy z 9.1% do 15%
zrodlo Bloomberg
tu na szybko link
http://in.reuters.com/article/sportsNew ... 5420091116

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » pn 23 lis, 2009 12:36

Nico oficjalnie potwierdzony w Mercu
http://www.f1ultra.pl/index.php/top-sto ... -roku.html


Awatar użytkownika
swirek258
Posty: 646
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: swirek258 » pn 21 gru, 2009 13:08

Zrobili Saubera i Lotusa w ch***.Właściciele obu teamów muszą się nieźle piekilić.Ciekawe po co była ta szopka z Henkelem.Przecież nie prowadzili by chyba równolegle rozmów z 2 dużymi sponsorami.Chyba że któregoś z nich chcieli zrobić:D.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pn 21 gru, 2009 13:13

swirek258 pisze:Zrobili Saubera i Lotusa w ch***.
I Williamsa...

Swoją drogą naturalnym partnerem Merca, nawet "wizualnie" się kojarzącym z trójramienną gwiazdą był Mobil. A tu Petronas... jak dla mnie news tygodnia, choć dopiero poniedziałek.
Ostatnio zmieniony pn 21 gru, 2009 13:25 przez zderzack, łącznie zmieniany 1 raz.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”