Caterham F1 Team / Team Lotus / 1 Malaysia Lotus F1 Team

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » wt 05 sty, 2010 16:51

chyba mamy faworyta wśród nowych zespołów :wink: wszystko w artykule ;)

http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=14648
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Kamil F1
Posty: 2249
Rejestracja: śr 27 gru, 2006 17:39
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Kamil F1 » wt 05 sty, 2010 16:59

Zgodzę się bo w USF1 i Camposa nie wierzę a Virgin to jak by taki team do zabawy bo jego szefostwo mówiło gdzieś że chce zatrudnić kobiety do F1. Lotus wydaje się mocnym teamem, jakim będzie zobaczymy...

Awatar użytkownika
MnQ
Posty: 23
Rejestracja: sob 15 wrz, 2007 19:57
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: MnQ » wt 09 lut, 2010 19:21

Zdjęcie nowego lotusa z dzisiejszego shakedowna na torze silverstone

http://www.autosport.com/news/report.php/id/81365

Jak dla mnie jak jakis czołg wygląda

Voycek
Posty: 417
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 22:06

Post autor: Voycek » wt 09 lut, 2010 19:48

..
Ostatnio zmieniony pn 08 mar, 2010 22:31 przez Voycek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Anderis
Posty: 173
Rejestracja: pt 10 kwie, 2009 20:48

Post autor: Anderis » wt 09 lut, 2010 19:59

Fajnie wygląda... te kształty, ten kolor, jakby nie z tej epoki bolid. :roll: Może nie tyle mi się podoba, co po prostu mnie intryguje. Czekam na więcej zdjęć, gdy Lotus oficjalnie pokaże się na torze. :wink:

Awatar użytkownika
MnQ
Posty: 23
Rejestracja: sob 15 wrz, 2007 19:57
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: MnQ » pt 12 lut, 2010 23:13

Napisałem kilka postów wyżej, że nowy bolid wygląda jak czołg, jednak po dzisiejszej prezentacji zmieniam zdanie! Wygląda bardzo ładnie

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » pt 02 kwie, 2010 15:17

co jak co ale zaskoczyła mnie dziś na treningach wysoka forma Lotusa... oczywiście jak na nowicjusza ;) mam nadzieje że utrzymają takie tępo rozwoju i może uda im sie skosić w jakimś z ostatnich wyścigów przy odrobinie szczęścia jakiegoś jednego ale jakże ważnego i symbolicznego punkta ;)
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
turboadam
Posty: 33
Rejestracja: pn 29 mar, 2010 20:42
Lokalizacja: World While Web

Post autor: turboadam » pt 02 kwie, 2010 21:16

karolVTEC pisze:co jak co ale zaskoczyła mnie dziś na treningach wysoka forma Lotusa...
Hehe dla mnie jest to zagranie pod publiczkę trochę, jazda na oparach dla sponsorów przecież to ich domowy wyścig, takie praktyki są stosowane w formule cały czas. Dla mnie Lotus to najlepiej rozwijający się zespół z trzech przybyłych.

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » pn 13 wrz, 2010 09:24

http://joesaward.wordpress.com/2010/09/ ... gine-deal/

Juz na 99% Lotus z Renault w nowym sezonie

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 820
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » pn 13 wrz, 2010 10:43

To dobra wiadomosc. Skoro Renault bierze nowe zobowiazania w F1 to tym bardziej nie da zatonac swojemu teamowi. Przynajmniej na razie.

Kendziooor
Posty: 37
Rejestracja: śr 13 sty, 2010 17:12
Kontakt:

Post autor: Kendziooor » pn 13 wrz, 2010 15:10

@up
Skąd ta pewność? Niecały rok temu chodziły informacje, że Renault wycofa zespół, ale będzie dostarczać silniki jeszcze przez kilka (może więcej) lat.
vel. Saimon

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pn 13 wrz, 2010 15:38

Bo to cały the_foe :wink:

Ja też wyobrażam sobie sytuację, kiedy Renault skupia się na silnikach, zwłaszcza (być może) licząc na ugranie czegoś po wprowadzeniu innej specyfikacji jednostek a udziały w swoim (oby na pewno?) zespole po prostu sprzedaje. Prodrive'owi, Stefanowi czy innemu Heńkowi. Biznes.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » czw 11 lis, 2010 11:21

Dziś ekipa 'Lotus Racing' ogłosiła, że od przyszłego roku jej samochody będą pomalowane w barwy czarno-złote.

Jest to wyraźne nawiązane do słynnego malowania samochodów Teamu Lotus, które widzieliśmy w F1 w latach 1972-79 oraz 1981-86. Związane było ze sponsoringiem marki papierosowej John Player Special.
i mi sie podoba ;) zawsze podobały mi sie te lotusy ;) jak np. słynny Lotus 79
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » czw 11 lis, 2010 11:49

Zatem nie będzie Lotus Renault? Fernandez i Hunt postawią na swoim? W sumie jeśli chodzi o prawo do nazwy mają chyba rację. Jedyną przeszkodą mógł być nacisk Renault na swojego odbiorcę silników. Chyba jednak jakoś się dogadali. Ciekawe czy Renault będzie szukać nowego sponsora tytularnego czy pozostanie tak jak jest.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 820
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » czw 11 lis, 2010 12:02

Dopoki odbiorca placi za silniki nie ma czegos takiego jak "nacisk". Nie przeceniajmy roli dostawcy silnikow. Jedni sprzedaja, drudzy kupuja.

Awatar użytkownika
GhostRider
Posty: 389
Rejestracja: wt 16 wrz, 2008 19:17

Post autor: GhostRider » wt 18 sty, 2011 13:50

Szef techniczny Teamu Lotusa, Mike Gascoyne, powiedział, że jego ekipa zamierza włączyć się do rywalizacji w środku stawki. Co więcej, w końcówce sezonu Team Lotus ma być mocniejszy od zespołu Renault.

– Tegoroczny samochód jest znacznie bardziej nowoczesnym projektem niż jego poprzednik – podkreślił Gascoyne w wywiadzie dla BBC. – To będzie auto ze środka stawki. Jest to nowoczesny samochód Formuły 1. Jestem przekonany, że będzie on wielkim krokiem naprzód. To początek procesu, który ma umożliwić Teamowi Lotusa zbliżenie się do czołówki F1.

Gascoyne jest pewien, że program rozwojowy pozwoli ekipie Tony’ego Fernandesa pokonać pod koniec sezonu zespół Renault. – Musimy znaleźć się w środku stawki i ścigać się z Toro Rosso, Sauberem, Force India oraz Williamsem – dodał Brytyjczyk. – Wierzę w nasz program rozwojowy i wiem, dokąd zmierzamy z punktu widzenia inżynierii. Nasze cele są coraz bardziej ambitne i jest w tym coś osobistego. Na pewno przed końcem sezonu chcemy pokonać Renault i myślę, że możemy to zrobić.

„Rottweiler” odniósł się także do sporu pomiędzy ekipą Fernandesa a zespołem Renault o nazwę Lotus. – Sprawa jest jasna. W stawce znajdują się dwa samochody Lotusa, zgłoszone przez Team Lotusa, oraz dwa auta Renault, zgłoszone przez konstruktora noszącego nazwę Renault. Z pewnego powodu Grupa Lotusa postanowiła ich sponsorować – zaznaczył Gascoyne.
źródło-> Portal Sokoła :razz:

Czy to ma być jakiś żart :?: :lol: :shock: :shock: :shock: :o :o :o

Oni chcą pod koniec przyszłego sezonu być przed zespołem, do którego mieli stratę 2s/okr... Ja rozumiem że mogą walczyć z Toro Rosso, no MOOOOŻE z Sauberem jak się bardzo postarają, ale żeby wyjeżdzać z tekstami, że będą lepsi niż Renault to jest jakieś totalne nieporozumienie...

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » wt 18 sty, 2011 13:54

A co maja powiedziec ze chca odrobic sekunde do reszty?

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » wt 18 sty, 2011 14:14

A spór dotyczący nazwy ma znaleźć swój finał w sądzie. Szkoda że nie mogą dojść do porozumienia. Ale rozumiem Fernandesa. Jak dla mnie to on ma rację. To on podjął pierwszy starania o przywrócenie Lotusa. Zaczął ambitnie od zera a w miedzy czasie do tego wszystkiego wcięło się Renault i chce sobie przywłaszczyć jego pomysł i wizję :/ Malowanie też jest paradoksalne. To Lotus Renault powinno być raczej zielone a nie czarne. Z racji barw malezyjskiego Lotusa. A czarny powinien być raczej Team Lotus Fernandesa.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » wt 18 sty, 2011 14:41

W cytacie Mike twierdzi dość otwarcie, ze to jest pewnego rodzaju chęć wyrównania porachunków. Nie da się ukryć. Zarówno Fernandez jak i sam Rottweiler zostali - przynajmniej w prezentowanych przez nich mniemaniu - wycyckani przez team z Enstone.

Znając Briatore - Mike może mieć swoje racje. Znając twardą linię biznesową Genii - Fernandez może również mieć podstawy do czucia się jak turysta w dżungli, gdzie ktoś podkłada drewienka pod jego kociołek.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » wt 18 sty, 2011 17:15

GhostRider, Szczerze Malezyjczykom będzie łatwiej dogonić Francuzów niż Francuzom takie zespoły jak McL, Red Bull czy Ferrari. No ale nie rozpędzałbym się tak. Myślę że Walka z STR/Willmą/FI będzie na porządku dziennym. Natomiast ciekawi mnie los zespołu "Maryja zawsze dziewica"
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » wt 18 sty, 2011 17:47

Zrobili sobie "apdejt" cfd i poprawia bolid o ponad 0.001s!

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » wt 18 sty, 2011 19:58

GhostRider pisze: Oni chcą pod koniec przyszłego sezonu być przed zespołem, do którego mieli stratę 2s/okr...
Chcieliby mieć taką stratę stratę. W Abu stracili 3 sekundy, ale do Pietrowa korzystając raczej z niedyspozycji Kubicy a na ostatnim wymagającym aerodynamicznie torze sezonie w stabilnych warunkach zebrali na plecy pełne 4 sekundy.
rentonB pisze:Zrobili sobie "apdejt" cfd i poprawia bolid o ponad 0.001s!
A mają jakieś własne? :lol:
MtK pisze:GhostRider, Szczerze Malezyjczykom będzie łatwiej dogonić Francuzów niż Francuzom takie zespoły jak McL, Red Bull czy Ferrari.
"szczerze" na podstawie czego? :grin:

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » wt 18 sty, 2011 20:36

Na podstawie tego że z bolidu Lotusa można jeszcze sporo wystrugać. Natomiast Renault jest już na pewnym poziomie.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » wt 18 sty, 2011 20:56

GhostRider pisze: e będą lepsi niż Renault to jest jakieś totalne nieporozumienie...
Jest napisane że chcą pokonać Renault, ja rozumiem to jako takie pojedyncze pokonanie. Czyli że Heikki w jednym wyścigu będzie przed Pietrowem ;)
A to już takie niemożliwe nie jest.

Pietrow oczywiście będzie starał się im to uniemożliwić rozbijając się przed przekroczeniem mety wyścigów ;)

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » wt 18 sty, 2011 20:59

MtK pisze:Na podstawie tego że z bolidu Lotusa można jeszcze sporo wystrugać. Natomiast Renault jest już na pewnym poziomie.
Jak zwykle przytłaczasz ogromem argumentów :grin:

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 18 sty, 2011 22:18

Tu nie trzeba mieć argumentów, bo jest to, że zacytuję klasyka, 'oczywista oczywistość'

Mniej zasobów i środków wyda Lotus na dobicie do poziomu renault, niż renault na dobicie do poziomu rbr.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » wt 18 sty, 2011 22:59

hideto, wyjąłeś mi to z ust.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

spiggy
Posty: 363
Rejestracja: pt 08 maja, 2009 17:59
Lokalizacja: kraina dziurawych serow

Post autor: spiggy » wt 18 sty, 2011 23:11

ze tak sie wtrace
z pustego to nawet Salomon nie nateguje
btw ten nowy avatar jest cudny
poprzedni zial germanskim chlodem :mrgreen:

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » wt 18 sty, 2011 23:13

Nie no, mimo wszystko Team Lotus musiałby dokonać jakiś cudów. Jak dla mnie będzie zadziwiająco dobrze jeśli będą walczyć z Sauberem czy ForceIndia. Przecież to dopiero drugi sezon. Ani finansowo, ani doświadczeniem ani zapewne bazą techniczną nie mają co się równać ze starymi zespołami. Dodatkowo nie będą mieć KERS. Owszem Team Lotus jest ambitnym i pozytywnym zespołem ale jakoś ciężko mi uwierzyć będą mogli się ścigać z kimkolwiek ze starych poza ewentualnie Toro Rosso. Zwłaszcza że i Williams i Sauber i także Renault zapewnili sobie mocne finansowanie, a zatem pewnie ostro pracują w fabrykach. Zapewne strata do starych się zmniejszy ale i tak zdobycie jakiegoś punktu będzie ogromnym sukcesem.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 18 sty, 2011 23:13

Nie jestem do końca pewien czy Lotus czy co to tam jest nie ma żadnej infrastruktury. Oczywiście na Virginie czy HRT to można kreskę postawić, ale na fernandesowatych już w tym roku mówić z przekąsem 'nowy zespół' nie będzie można. Punkty to raczej jakieś przypadkowe (tak jak to ich 12 lokata to tempo pozwoli na to 9-10) ale nie WALKA o punkty. To oczywiście jest tak samo możliwe jak Schumacher jeżdżący jak na początku lat 90tych.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”