HRT (Campos Grand Prix)

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

Jaro
Posty: 169
Rejestracja: pt 07 sie, 2009 20:59
Lokalizacja: bytom

Post autor: Jaro » ndz 12 wrz, 2010 09:44

szamanka pisze:A moga zrobić cos takiego że system będzie uruchamiany automatycznie powyżej jakichśtam obrotów albo na 7 biegu czy tego typu elektronika jest zabroniona?
Wydaje mi sie ze to byloby juz cos w stylu ruchowych elementow aerodynamicznych :)

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » ndz 12 wrz, 2010 09:46

Invinciblee pisze:Albo coś takiego że przy maksymalnym przepływie spalin (czyli akurat tam gdzie jest potrzebny), spaliny uruchamiają kanał :D
No to Ci się będzie załączać na każdym biegu (delikatne uproszczenie). :P

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » ndz 12 wrz, 2010 10:33

już już już, ogar. System ma działać bezwładnościowo. Tzn ma zapadkę w płetwie która przesuwa się w pozycję 'otwarte' dopiero przy konkretnej prędkości.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » pn 15 lis, 2010 21:27

http://www.autosport.com/news/report.php/id/88313

W skrócie Toyota zrywa negocjacje z HRT w sprawie odsprzedaży bolidu i nie zamierza ich wznawiać.
Nadzieje na odbicie się od dna chyba właśnie prysły.

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » pn 15 lis, 2010 21:32

Ja juz mowilem ze sie wycofaja po tym sezonie, i tak sie stanie.

Awatar użytkownika
formulka 1
Posty: 51
Rejestracja: pn 29 paź, 2007 17:06
Lokalizacja: formuła1.pl

Post autor: formulka 1 » pn 15 lis, 2010 21:57

nie wycofają się, ale będą na dnie. jakbyście wiedzieli coś o Colinie Kollesie, to byście wiedzieli, że się nie wycofają

Awatar użytkownika
Kulfon
Posty: 458
Rejestracja: sob 08 maja, 2010 20:57

Post autor: Kulfon » pn 15 lis, 2010 22:43

formulka 1 pisze:jakbyście wiedzieli coś o Colinie Kollesie
Co np?

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » czw 06 sty, 2011 21:36

i HRT ma (prawdopodobnie) pierwszego kierowce. Jest nim hindus Narain Karthikeyan. Myśle że to dobry wybór ba ma pewne doświadczenie a w dodatku przyniesie do zespołu pieniądze TATY. Szkoda tylko troche Chandhoka ale cóż... Ciekawi mnie kim będzie drugi kierowca.
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » pt 07 sty, 2011 01:10

karolVTEC, Jakoś nie wydaje mi się żeby pozbyli się Brrrruno ;) Chyba że coś przegapiłem? Co nazwisko to nazwisko poza tym nie jest zły, choć Karun był lepszy no ale ciężko oceniać ich po występach w drzwiach od stodoły być może bolid po prostu nie spasował młodemu.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » pt 07 sty, 2011 09:47

Bruno chyba miał problemy ze sponsorami, jak nikogo nie znajdzie to raczej nie zatrzymaja go ze względu na nazwisko.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pt 07 sty, 2011 11:01

Problemem Bruno, jest to, że po wujku ma tylko nazwisko. W świetle braku wyników gdziekolwiek, coraz więcej osób ze środowiska zarzuca mu, że chciał zdobyć łatwą sławę przyjmując to nazwisko (w brazylii można wybrać czy przyjmuje się nazwisko ojca czy panieńskie matki).

Nie wiem po co go trzymać dla nazwiska, jak to nazwisko nie potrafi porządnych sponsorów przyciągnąć, Bruno to nie jest człowiek instytucja któremu poważna firma wybaczy w zasadzie wszystko bo ma nazwisko.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
jz10
Posty: 149
Rejestracja: sob 29 maja, 2010 22:20

Post autor: jz10 » pt 07 sty, 2011 11:12


Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » pt 07 sty, 2011 15:37

Oraz oficjalnie Senna wylatuje z HRT
http://www.formula1.pl/F1_news-10611-Ko ... a_HRT.html

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » pt 07 sty, 2011 16:47

Obstawiam że obok Karthikeyana w HRT będzie jeździł albo Liuzzi (zależy co z jego kontraktem z Force India) albo de la Rosa albo Heidfeld. Ale który z nich to by nie był i tak będzie to lepszy kierowca od Bruno Senny.
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
KRYNA
Posty: 154
Rejestracja: pn 01 lut, 2010 20:56

Post autor: KRYNA » pt 07 sty, 2011 17:04

karolVTEC pisze:Obstawiam że obok Karthikeyana w HRT będzie jeździł albo Liuzzi (zależy co z jego kontraktem z Force India) albo de la Rosa albo Heidfeld.
Z tych trzech kierowców co wymieniłeś to moim zdaniem tylko Liuzzi ma szansę. No bo przecież Nick nie zbłaźni się przyjmując ofertę najgorszego zespołu w stawce prawdopodobnie również w przyszłym roku. Poza tym nie ma za bardzo sponsorów. De la Rosy jakoś tam nie widzę za bardzo... :/

Wskoczyć może ewentualnie Davide Valsecchi tylko musi kaskę uzbierać. Zresztą
- Włochy powinny go wesprzeć - powiedział szef HRT Colin Kolles włoskiemu dziennikowi "La Gazzetta dello Sport".
"(...) on po prostu żyje rywalizacją. Kocha karting, rajdy, Formułę 1." Eric Boullier o RK

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pt 07 sty, 2011 17:04

Możesz porzucić swój strach, w HRT będzie jeździł albo Klien albo kolejny Paydriver. Tak więc żadne z tych wymienionych nazwisk nie wchodzi w grę.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pt 07 sty, 2011 17:09

KRYNA pisze:De la Rosy jakoś tam nie widzę za bardzo... :/
Pedro jakiś czas temu stwierdził, że nie jest zainteresowany jazdą w HRT. Już bardziej interesuje go powrót do McLarena.

Co do HEI to mam podobne zdanie co KRYNA, ale z drugiej strony... cholera go wie. Jeśli Chciałby jeszcze kiedykolwiek jeździć samochodem, w którym mógłby walczyć o punkty, to posada w HRT tymczasowo powinna być lepsza niż kolejny rok siedzenia na tyłku.

Hispanii powinno zależeć na pozyskaniu kogoś stosunkowo doświadczonego i jeżdżącego na bieżąco - przynajmniej byłby to logiczny krok po stwierdzeniu, że ubiegłoroczny skład (dwóch debiutantów) był błędem. Karthikeyan IMO nie spełnia tych wymagań.

edit:
hideto pisze:Możesz porzucić swój strach, w HRT będzie jeździł albo Klien albo kolejny Paydriver. Tak więc żadne z tych wymienionych nazwisk nie wchodzi w grę.
Masz jakieś solidne powody by tak sądzić, czy po prostu wróżysz z fusów?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pt 07 sty, 2011 17:52

doriano, powodów jest jeden i absolutnie nie do obalenia, HRT nie ma kasy na to by zmienić w aucie coś poza oponami i paliwem, a co dopiero na wypłatę dla kierowcy.

To staje za kierowcą który po prostu wybuli odpowiednią ilość kasy.

Co do Christiana, może mnie pamięć myli, ale kojarzy mi się jakieś oświadczenie czy wypowiedź Kollesa z zeszłego sezonu że będzie on jeździł. Ale absolutnie głowy sobie nie dam za to uciąć.

Wszelkie rozważania z punktu widzenia 'zespołu który ma iść do przodu' należy porzucić, HRT musi przede wszystkim przetrwać. Parcie do przodu to aktualnie ostatnia rzecz o której myślą.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » pt 07 sty, 2011 18:12

hideto pisze:Wszelkie rozważania z punktu widzenia 'zespołu który ma iść do przodu' należy porzucić, HRT musi przede wszystkim przetrwać. Parcie do przodu to aktualnie ostatnia rzecz o której myślą.
Mam nadzieję, że padną przed Europejską częścią sezonu. Do zamykaczy stawki zawsze się czuło jakąś sympatię, jak do Minardi, czy Super Aguri. A tu? Jedna wielka patologia w tym zespole, przez co i niechęć do nich. Tym bardziej po popisach Karuna i Senny przy dublowaniu. Choć ten drugi był kompletnym ślepokiem na torze...

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » pt 07 sty, 2011 18:57

karolVTEC pisze:Obstawiam że obok Karthikeyana w HRT będzie jeździł albo Liuzzi (zależy co z jego kontraktem z Force India) albo de la Rosa albo Heidfeld. Ale który z nich to by nie był i tak będzie to lepszy kierowca od Bruno Senny.
Heidfeld nie jest taki glupi zeby byc w HRT, i zamknac sobie furtke do F1

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » wt 11 sty, 2011 12:28

HRT ma się ścigać jedynie poprawioną wersją ubiegłorocznego bolidu. Czy to oznacza że nie będą brać udziału w wyścigach ze względu na zasadę 107%? A Carabante z jednej strony chce sprzedać szybko zespół a z drugiej wyrwać jak najwięcej kasy? Liczy pewnie że w końcu ktoś pęknie, jako że jego zespół jest jedynym szybkim i pewnym sposobem wejścia do F1. Byłoby jednak zabawne gdyby nikt nie pękł a kierowcy w niedzielę zasiadali na trybunach. W tej sytuacji zapewne HRT szybko same z siebie musiałoby się wycofać z F1.
Ciekawi także mnie reakcja sponsorów Karthikeyana. Okazałoby się że tak naprawdę zafundowali mu jedynie dość drogą wejściówkę na trybuny :grin:

Edit: Małe oblicznia wskazują jednak że mają szansę załapać się na wyścigi. Na okrążeniu, które ma ok 1m30s musieliby tracić ponad 6 sekund. Tak czy owak to będzie żenujące.
Wyobrażam sobie te cele w fabryce: "Chłopaki! Zbudujemy bolid, który ma być wolniejszy od najlepszych do 5 sek. na okrążeniu!" Będziemy z tego dumni :twisted:

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » wt 11 sty, 2011 13:04

No lipa straszna... Również ciekawi mnie reakcja hindusów - przecież nie dalej jak tydzień temu pojawiały się głosy z otoczenia HRT, że jak dobrze pójdzie to na ostatnie testy powinni przywieźć nowy bolid. :twisted:

Nie wiem jak Wy na to patrzycie, ale dla mnie nowa skrzynia biegów, hydraulika i opony to jeszcze nie nowy bolid.

źródło

Ogólnie wszystko się bardzo ładnie u nich sypie. Wypadają z FOTA (twierdząc, że po prostu politycznie się nie zgadzają... :lol: klik ), chcą pozwać Karuna za niedopełnienie warunków kontraktu (klik) a Jose Ramon wdupił właśnie w sądzie prawie 50 milionów Euro (klik).

Słodko!

No ale są też plusy. W związku z wszechogarniającym burdelem pojawiła się promocyjna cena miejsca w kokpicie HRT! SALE!!!20% discount! :lol: źródło



Obrazek

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » wt 11 sty, 2011 13:26

Kolejna szansa dla Stefan GP ;) Choć osobiście widziałbym na ich miejsce jednego pana. Paul Stoddart bo to chyba najbardziej sprzyjająca możliwość powrotu do F1 dla Minardi. No ale to moje marzenia i szczera sympatia do tego zespołu ;)

Jak dla mnie brak wpłaty do FOTA jest śmieszny. Kwota 100tyś Euro to w tym przypadku grosze. Może to tylko świadczyć że HRT nawet nie wystartuje w serii.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » wt 11 sty, 2011 15:37

Wszystko co będzie w stanie zrobić ekipa Geoffa to zaadaptowanie nowej skrzyni i hydrauliki oraz wyrzucenie podwójnego dyfuzora i inne drobniejsze modyfikacje regulaminowe jak podwójne mocowania kół, wzmocnienie podłogi, ustalenie nowej masy minimalnej, balansu etc. i być może poprawienie prymitywnej aerodynamiki poszycia.

Najmocniej zastanawia mnie ten dyfuzor :lol: O ile w większość stare ekipy będą w stanie odzyskać sporą część docisku dopracowaniem aerodynamicznym reszty samochodu o tyle w HRT będzie to zgilotynowanie sporej ilości punktów od tak... w i tak już słabiutkim samochodzie.

To będzie ostra jazda bez trzymanki. Polityka- tj. niewyparzony język stomatologa też im nie pomaga. a nóż zespoły FOTA zechcą skarcić HRT rugowaniem z wyścigu poprzez podkręcenie tempa w Q1.

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » wt 11 sty, 2011 17:52

Wycofaja sie przed sezonem, zobaczycie

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » wt 11 sty, 2011 17:57

rentonB pisze:Wycofaja sie przed sezonem, zobaczycie
Szczerze mówiąc mnie też tak to właśnie zaczyna pachnieć. Nie powiem "niestety". Za dużo żenady już odstawili.

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » wt 11 sty, 2011 18:24

MtK pisze:Paul Stoddart bo to chyba najbardziej sprzyjająca możliwość powrotu do F1 dla Minardi. No ale to moje marzenia i szczera sympatia do tego zespołu
osobiście bym wolał powrót Arrowsa ;)

a co do HRT to nie zdziwię sie jeśli podzielą los Super Aguri z bodajże 2008 roku.
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » śr 12 sty, 2011 01:01

karolVTEC pisze:a co do HRT to nie zdziwię sie jeśli podzielą los Super Aguri z bodajże 2008 roku.
Nie będę twierdził, że nie bo szanse są, ale nie byłbym ogólnie taki pewien porażki HRT. Po pierwsze okazji do sprzedaży zespołu mieli sporo. Chciał się do nich wkręcić Villeneuve/Durango, próbował Villadelprat z Epsilon Euskadi, a Carabante jak mówił nie tak mówi do dziś. Na pewno zdaje sobie sprawę, że akcje HRT nie rosną lecz spadają. Wydaje mi się więc, że w HRT istnieje faktyczna wola aby przetrwać ten sezon i następne licząc, że w dobie odradzającej się gospodarki łatwiej będzie o fundusze, a dalsze ograniczenia kosztów pozwolą nawet nieco zarobić. Jeżeli faktycznie chcą przetrwać to na pewno Kolles jest odpowiednią osobą na stanowisku szefa.

Zasadą 107% bym się raczej nie przejmował. Dalsze ograniczenia aerodynamiki raczej zmniejszą różnicą pomiędzy czołówką a tyłami. Ponadto w zeszłym roku choć HRT spisywało się tragicznie to jednak spokojnie w limicie 107% się łapało. Nie podejrzewam, żeby w tym sezonie było gorzej.
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » czw 13 sty, 2011 11:34

Venc, ale moim zdaniem wprowadzono tą regułę 107% akurat teraz zupełnie nieprzypadkowo.

A tak na marginesie - moja sympatia do HRT już dawno temu prysła. Minardi, Arrows - to były zespoły nierzadko ryjący w mule, ale miały jakiś swój etos pracy, jakieś ambicje, hodowali pomysłowych inżynierów czy kierowców przybyłych "z ulicy". Słowem - zachowywali się jak zespoły F1. Rzeczy takie jak niemalże oficjalne przyznawanie do rezygnacji z dość dobrze rokujących (Karun) kierowców na rzecz miernot z kasą pokroju Sakona czy Naraiana... Ogłaszanie oficjalnego naboru i cennika na miejscówkę typu:

- Za jeden test XXX$
- Za oficjalnego testowego XXX$
- Za trzy wyścigi XXX$
- Za sezon XXX$ Uwaga promocja! Last minute -20% przedsezonowej obniżki!

Czy Wy myślicie, że jak w zespole opony potestuje jeden łepek, przed sezonem inny, trzecim kierowcą zostanie jeszcze ktoś a i tak nie pojeździ bo w przypadku niedopłacenia przez kogoś z podstawowego składu i tak na jego miejsce wejdzie ktoś z odpowiednią sumą, a trzeci będzie dalej trzecim...

Gdzie tu jest miejsce na rozwój bolidu, wraz z wartym tego kierowcą? Gdzie tu jest miejsce na jakikolwiek pomysł na zespół poza agonią...

Ja rozumiem, czasy są trudne, testów nie ma, kirowcy z kasą są wyraźnie bardziej preferowani, co pokazuje nawet mój Williams itp. Jednak jeżeli nie robi się tego jako zło konieczne w celu pracy nad bolidem i w imię jakiś ambicji i perspektywy, to po h** to robić. Totalna żenada. To już lepiej mieć ten jeden zespół mniej.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » czw 13 sty, 2011 19:45

Ostrość restrykcji aerodynamicznych rozciąga, nie skupia stawkę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”