Team McLaren Mercedes

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » pt 04 lut, 2011 12:58

Na stronie McLarena można sobie nawet pojeździć nowym bolidem :D

Mój Button właśnie zaczął spadać w nieskończoność :D

Awatar użytkownika
torque8
Posty: 94
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 20:53
Lokalizacja: Polandia

Post autor: torque8 » pt 04 lut, 2011 13:08

Skrzydło przednie niesamowicie rozbudowane, ciekawy jest ten kanał pod nosem. Wloty powietrza też zupełnie inne. Chyba jeden z ładniejszych bolidów.
Można gdzieś obejrzeć zdjęcia lub filmik z prezentacji?

Awatar użytkownika
surykatek
Posty: 352
Rejestracja: czw 26 mar, 2009 22:31

Post autor: surykatek » pt 04 lut, 2011 13:20

o w mordę jeża

McLaren poszedl po bandzie

widzieliscie woty powietrza boczne ?

wygląda jak Łoś :D


na tą chwile LotusRenault i McLaren najbardziej ,,, poweidzmy,,, kontrowersyjne

a wydech ma z tylu bo nie odnotowalem ??
w zeszłym sezonie -> i had a dream :) Vettel 2010 F1 world champion!! <-! i ten sen się spełnił!!!!!

Awatar użytkownika
mago-san
Posty: 575
Rejestracja: wt 06 kwie, 2010 13:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: mago-san » pt 04 lut, 2011 13:28

surykatek pisze:a wydech ma z tylu bo nie odnotowalem ??
Raczej z tyłu, czyli normalnie :razz:
Invinciblee pisze:Na stronie McLarena można sobie nawet pojeździć nowym bolidem :D

Mój Button właśnie zaczął spadać w nieskończoność :D
ta jazda jest boska, nie ma to jak jechać przed siebie, kiedy kamera skierowana jest na kierowcę :D tyłem do jazdy
"Lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem." - RK
SZYBKIEGO POWROTU ZA STERY BOLIDU ROBERT!!!!

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » pt 04 lut, 2011 14:27

mago-san pisze:
surykatek pisze:a wydech ma z tylu bo nie odnotowalem ??
Raczej z tyłu, czyli normalnie :razz:
Obrazek

Nie powiedziałbym, ze standardowo, ale dmuchają do tyłu to fakt.

Na tym zdjęciu widać końcówki wydechów:

Obrazek
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Awatar użytkownika
don
Posty: 783
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 12:41
Lokalizacja: Krk/Lkr

Post autor: don » pt 04 lut, 2011 14:47

Tyle, że "silnik i wydech" wyglądają jak ze sklepu modelarskiego "zrób to sam". To raczej atrapy i zmyłka.

BTW w porównaniu z R31 wloty powietrza jakby z 1/4 mniejsze...

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » pt 04 lut, 2011 15:02

don pisze:Tyle, że "silnik i wydech" wyglądają jak ze sklepu modelarskiego "zrób to sam". To raczej atrapy i zmyłka.
Te wdechy wyglądają moim zdaniem tak jakby faktycznie miały być umieszczone w tym miejscu. Myślę, ze nie po to wytłoczyli tak bardzo osłony chłodnic, żeby teraz tam wydechy prowadzić.
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Awatar użytkownika
don
Posty: 783
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 12:41
Lokalizacja: Krk/Lkr

Post autor: don » pt 04 lut, 2011 15:24

Venceremos pisze: Te wdechy wyglądają moim zdaniem tak jakby faktycznie miały być umieszczone w tym miejscu. Myślę, ze nie po to wytłoczyli tak bardzo osłony chłodnic, żeby teraz tam wydechy prowadzić.
Nie twierdzę, że będą z przodu ale raczej na pewno nie będą w takiej konfiguracji jak na zdjęciach. Może raczej coś a la Red Bull - poprowadzone długą rurą do krawędzi dyfuzora.

Awatar użytkownika
surykatek
Posty: 352
Rejestracja: czw 26 mar, 2009 22:31

Post autor: surykatek » pt 04 lut, 2011 15:41

a teraz sobie pomigamy :D

filmik -> mp4-25 vs MP4-26

porownanie tego do zeszlorocznego modelu
w zeszłym sezonie -> i had a dream :) Vettel 2010 F1 world champion!! <-! i ten sen się spełnił!!!!!

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » pt 04 lut, 2011 16:11

Venceremos pisze: Te wdechy wyglądają moim zdaniem tak jakby faktycznie miały być umieszczone w tym miejscu. Myślę, ze nie po to wytłoczyli tak bardzo osłony chłodnic, żeby teraz tam wydechy prowadzić.
Umieszczenie tych końcówek wydechów jest trochę bez sensu w świetle doświadczeń zeszłorocznych z dmuchanym dyfuzorem. W świetle wypowiedzi McLarena o tym że mają też rozwiązanie takie jak LRGP to te wydechy wydają się ściemą.

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » pt 04 lut, 2011 17:43

Dla mnie w ogóle te składanie bolidu przy obecności fanów to jakaś próba odwrócenia uwagi od czegoś.

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » pt 04 lut, 2011 20:13

Piotrek15 pisze:Dla mnie w ogóle te składanie bolidu przy obecności fanów to jakaś próba odwrócenia uwagi od czegoś.
Aj tam, aj tam. Mają ciekawe pomysły aby urozmaicić informacje o wydarzeniach w zespole i to wszystko. Na pierwsze GP Singapuru robili sobie jaja i pokazywali reflektory przyczepiane do bolidu. Moim zdaniem takie działanie jest fajne z ich strony.

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » pt 04 lut, 2011 20:46

I myślę, że jest to efekt silnej obecności Martina w zespole. Ron był chyba sztywniejszy. ;)

A tak poza tym, to mega uproszczony ten bolid-makieta. Nawet nie ma mechanizmu regulacji skrzydła.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » sob 05 lut, 2011 21:52

Oczyzwiście - dla mnie zarzucanie Piotrkowi15, że robi burzę w szklance wody jest nie na miejscu. Dla mnie może to być show na zasadzie "pokażemy Wam wszystko, ale tylko to co chcemy". Zwłaszcza, że w dzisiejszych czasach nie prezentuje się bolidów przygotowanych do ścigania a tylko ich, można powiedzieć, ogólne szkice. Skoro nie ma show związanego z pokazaniem nowinek technicznych, zróbmy show dla gawiedzi.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » ndz 13 lut, 2011 10:53

Od czasu prezentacji pojawiło się sporo głosów, że tegoroczny bolid McLarena został wyposażony w układ wydechowy oparty na podobnych założeniach jak ten znany z R31.

O ile w przypadku LRGP końcówki układu wydechowego zostały znalezione dość szybko, to w przypadku MP4-26 nadal operujemy trochę w sferze domysłów i wyobraźni.

Poszperałem trochę na ten temat i wygląda na to, że u srebrnych wydech został poprowadzony jeszcze bardziej do przodu.

Obrazek

Gdyby ktoś miał inne (lepsze) zdjęcia lub inne teorie, to dawajta. ;)

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » ndz 13 lut, 2011 18:13

doriano pisze:dyby ktoś miał inne (lepsze) zdjęcia lub inne teorie, to dawajta.
McLaren ma normalnie wydech, czyli z tyłu przy dyfuzorze ;)
widać do na 160 zdjęciu na stronce formula1.com w zakładce zdjęć z Jerez :P
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » ndz 13 lut, 2011 18:24

Zresztą nawet mówili, że dla nich nie będzie problemem 'przeprojektowanie wydechu', więc raczej go jeszcze nie przeprojektowali.

Swoją drogą, jak się patrzy na stawkę to strasznie wycięte te bolidy z tyłu w tym roku.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » sob 19 lut, 2011 21:38

Coś dziwnie w tym roku zachowuje się McLaren. Z jednej strony nie przybył na pierwsze testy by dopracować nowy bolid. Choć większość domniemywała że chodzi o ukrycie jakichś ciekawych rozwiązań. Bolid się w końcu pojawił ale furory nie robi. Przeciwnie, pojawiają się różne problemy. Button mówi że przydałoby się więcej testów... Co chyba oczywiste w związku zupełnie innymi oponami. Jak się okazuje jeżdżąc starym bolidem za dużo się nie dowiedzieli. Mocno zaskakujące są także wzmianki o braku części zapasowych. Brzmi to trochę amatorsko, w stylu nowych zespołów i jakoś nie pasuje mi to do super zorganizowanego McLarena.

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » sob 19 lut, 2011 21:49

jakis czas temu (rok czy 2) bylo to samo u nich z brakiem czesci

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » sob 19 lut, 2011 22:18

zu7 pisze:Co chyba oczywiste w związku zupełnie innymi oponami. Jak się okazuje jeżdżąc starym bolidem za dużo się nie dowiedzieli.
Właśnie moim zdaniem bardzo wiele. Stary bolid znają, więc wiedzą jak wpływają na jazdę opony. Lepiej można dostosować nowe auto. A startując na raz z nowymi oponami i nowym samochodem ma się trudniej, bo nie ma zbytnio punktu odniesienia. Choć z drugiej strony... Teoria grubymi nićmi szyta chyba. Nie wiem. ;)

Awatar użytkownika
GhostRider
Posty: 389
Rejestracja: wt 16 wrz, 2008 19:17

Post autor: GhostRider » sob 19 lut, 2011 23:37

zu7 pisze:Coś dziwnie w tym roku zachowuje się McLaren. Z jednej strony nie przybył na pierwsze testy by dopracować nowy bolid. Choć większość domniemywała że chodzi o ukrycie jakichś ciekawych rozwiązań. Bolid się w końcu pojawił ale furory nie robi. Przeciwnie, pojawiają się różne problemy. Button mówi że przydałoby się więcej testów... Co chyba oczywiste w związku zupełnie innymi oponami. Jak się okazuje jeżdżąc starym bolidem za dużo się nie dowiedzieli. Mocno zaskakujące są także wzmianki o braku części zapasowych. Brzmi to trochę amatorsko, w stylu nowych zespołów i jakoś nie pasuje mi to do super zorganizowanego McLarena.
Wygląda to tajemniczo, ale moje zdanie na ten temat jest takie, ze poprostu nie ogarniają narazie sytuacji. Podobno tegoroczna konstrukcja jest bardzo odważna, czytałem opinie że nawet najodważniejsza w stawce i poprostu narazie sprawdzają czy wszytko działa itd. Myślę, że jutro i pojutrze pojeżdżą trochę więcej. I tak pewnie w Bahrajnie okaże się, że są w czołówce...

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » sob 19 lut, 2011 23:43

GhostRider pisze:I tak pewnie w Bahrajnie okaże się, że są w czołówce...
w Bahrajnie to tak może niekoniecznie.

Ale o Mclarena bym się raczej nie martwił. W czołówce będą.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
lc1
Posty: 307
Rejestracja: śr 09 lut, 2011 12:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lc1 » sob 19 lis, 2011 18:11

http://www.auto-motor-und-sport.de/form ... 00663.html

McLaren i Honda od 2014?
Ciekawe. Tylko czy na przeszkodzie nie stoją udziały Daimler AG w McLaren Group :?:
McLaren Mercedes

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » śr 25 sty, 2012 19:12

Może ktoś czegoś się dopatrzy pod tą wirtualną plandeką ;)
Obrazek
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
Angulo
Posty: 173
Rejestracja: pt 29 sie, 2008 17:32
Lokalizacja: Gołkowice (Śląskie)

Post autor: Angulo » śr 25 sty, 2012 19:17

Dobra, żeby podtrzymać atmosferę to obwieszczam, że jest już dostępna cześć nowej kolekcji na 2012. Przyznam, że znacznie brzydsza niż w 2011.
https://www.mclarenshop.com/webapp/wcs/ ... campaign=p

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » śr 25 sty, 2012 20:35

karolVTEC pisze:Może ktoś czegoś się dopatrzy pod tą wirtualną plandeką ;)
Obrazek
Jakby mniej dziobakowaty ;)

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 01 lut, 2012 16:07

Obrazek

Śliczny, nie? ;) Jak będzie jeździł tak jak wygląda, to sezon będzie dla mnie radosny. :]

Ciekawi mnie rozwiązanie z układem wydechowym - bo przynajmniej tak rozumiem ten ciemniejszy obszar z tyłu.

Interesująca jest też ta wypustka na sekcjach bocznych tuż przed tylnym zawieszeniem... małe te zdjęcia są, ale czy to właśnie nie jest jakoś powiązane z montażem zawiechy?

A... no i da się nie zrobić dziobaka. :]

Awatar użytkownika
arek25
Posty: 887
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 09:36
Kontakt:

Post autor: arek25 » czw 02 lut, 2012 17:01

Poczekamy zobaczymy, czy będzie dziobak czy nie :P Myślę, że ten, który wyjedzie na testy, będzie wyglądał ciut inaczej...
Rzucony w wir zajęć, pochłonięty ambitnym planem tworzenia...

Awatar użytkownika
KRYNA
Posty: 154
Rejestracja: pn 01 lut, 2010 20:56

Post autor: KRYNA » czw 02 lut, 2012 18:45

arek25 pisze:Myślę, że ten, który wyjedzie na testy, będzie wyglądał ciut inaczej...
To ,że będzie wyglądał inaczej, jest graniczące z pewnością bo zespół zapowiedział już przecież modyfikacje przedniego i tylnego skrzydła jak i jakieś zmiany jeśli chodzi o podłogę (tego ostatniego, pomijając pewne wypadki raczej nie widać :lol:).

Ogólnie bolid bardzo ładny, nieporównywalny pod tym względem do Caterhama.

Powinien być bardzo szybki, ale o tym będzie można w jakiś tam dosyć zdawkowy sposób podyskutować w czasie testów, a na poważnie po pierwszej sesji kwalifikacycjnej.

Moim zdaniem, nawet jeśli na początku testów będą w czarnej D.... to potrafią tak się ogarnąć, że i tak przed pierwszym wyścigiem prawie na pewno będą tam gdzie być powinni.

Hamilton ostatnio powiedział, że pragnie wygrać wszystkie tegoroczne wyścigi. Nikomu nie można zabronić marzeń...
"(...) on po prostu żyje rywalizacją. Kocha karting, rajdy, Formułę 1." Eric Boullier o RK

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pt 03 lut, 2012 08:20

Ponoć te "wypustki" po bokach to właśnie wydech... Ma więc ktoś jakiś pomysł czym jest ten obszar o "carbonowej" barwie (tuż przed tylnym skrzydłem)?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”