BMW Sauber F1 Team

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
pabloo
Posty: 74
Rejestracja: sob 23 sty, 2010 11:51

Post autor: pabloo » sob 13 lut, 2010 13:49

G_U_M_A pisze:Jeżeli dobrze pamiętam, to w którymś wywiadzie dla szwajcarskiej gazety Peter Sauber mówił, że usunięcie nazwy BMW trochę potrwa. O ile się nie mylę, to chodziło o to, że jako BMW-Sauber zgłaszali aplikacje na starty w F1 i pod taką nazwą zostali przyjęci (jeżeli się mylę, to proszę niech ktoś mnie poprawi).
Dokładnie masz rację chodzi o to że gdyby zmienili nazwę to nie dostali by kasy.

spiggy
Posty: 363
Rejestracja: pt 08 maja, 2009 17:59
Lokalizacja: kraina dziurawych serow

Post autor: spiggy » sob 13 lut, 2010 13:50

mniej wiecej Guma ma racje, pod taka nazwa zglosili sie do sezonu 2010

http://de.eurosport.yahoo.com/31012010/ ... auber.html
Frage: "Gibt es den Wunsch, dass der Teamname noch geändert wird, oder könntet ihr tatsächlich als BMW Sauber F1 Team an den Start gehen?"

Sauber: "Vor Saisonbeginn ist keine Änderung geplant."
Peter nie zamierza zmieniac nazwy przed poczatkiem sezonu

Kamil F1
Posty: 2249
Rejestracja: śr 27 gru, 2006 17:39
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Kamil F1 » sob 13 lut, 2010 16:15

Czyli w trakcie sezonu może nastąpić zmiana a na graficznych wyświetlaczach na ekranach dalej będzie widnieć napis BMW Sauber pod nazwiskiem kierowcy ;)

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 24 lut, 2010 15:05

Spora zmiana w Sauberze. Rampf daje sobie spokój i zostaje zastąpiony przez gościa, który dopiero co opuścił szeregi Force India.

klik

Kamil F1
Posty: 2249
Rejestracja: śr 27 gru, 2006 17:39
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Kamil F1 » śr 24 lut, 2010 16:56

Skoro mamy odzielny temat Sauber http://f1forum.formula1.pl/viewtopic.php?t=4691 proponuję kontynuować rozmowy w tamtym temacie :mrgreen:

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » śr 24 lut, 2010 17:05

doriano pisze:Spora zmiana w Sauberze. Rampf daje sobie spokój i zostaje zastąpiony przez gościa, który dopiero co opuścił szeregi Force India.

klik
Było to do przewidzenia że BMWiacy będą opuszczać Saubera jak się tylko skończy okres oddelegowania do F1. Dla mnie żadne zaskoczenie. Byłem nawet zdziwiony że trwało to tak długo.

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » śr 24 lut, 2010 17:06

Przecież Rampf był tam nie z BMW, tylko z Sauberem. Abo się mylę... Ale jego kojarzę właśnie z Saubera. ;)

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 24 lut, 2010 17:08

Z jego wypowiedzi w podanym przeze mnie linku wynika, że jest bardziej "Sauberowcem" niż człowiekiem BMW. Nie znam jednak jego CV, to tylko takie moje dywagacje.
Peter Sauber dał mi szansę wejścia do tej ligi sportu motorowego i bardzo sobie cenię te wszystkie lata spędzone w zespole

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » śr 24 lut, 2010 17:33

McLfan pisze:Przecież Rampf był tam nie z BMW, tylko z Sauberem. Abo się mylę... Ale jego kojarzę właśnie z Saubera. ;)
Masz rację. Rampf pracował na zmianę, raz dla Saubera, raz dla BMW. Jakoś mi się kojarzyło że Rampf monachijczyk musi pracować w BMW.

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » śr 24 lut, 2010 18:16

Rampf,
Od 1979 do 1993 BMW
93-97 Sauber
97-99 BMW
1999-05 Sauber
2006-09 BMW Sauber
Początek 2010... wiadomo

Jak widać kariera Rampfa bardzo silnie przeplata się z firmami- przez ostatnią dekadę w Sauberze tj. był i pozostał w zespole zanim kupiło i sprzedało go BMW. bajdełej, strzelam, że Willi dał sobie już spokój z tym wszystkim. To świetny specjalista... najprawdopodobniej nigdy nie dowiemy się jaka była jego rola w ewentualnym uwstecznianiu Roberta oraz jak właściwie wyglądały ich stosunki. Głównym budowniczym jego fatalnego wizerunku na Wisłą stał się niejaki wirtuoz mikrofonu, Andrzej B.

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » śr 24 lut, 2010 20:58

Kamil F1 pisze:Skoro mamy odzielny temat Sauber http://f1forum.formula1.pl/viewtopic.php?t=4691 proponuję kontynuować rozmowy w tamtym temacie :mrgreen:
Ale przecież ten team wciąż nazywa się "BMW Sauber F1 team" :P

Awatar użytkownika
Boosterek
Posty: 44
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 09:36

Post autor: Boosterek » pn 26 kwie, 2010 20:05

Dlaczego Sauber nie ma żadnych reklam na bolidach??
przecierz nawet nowe zespoły mają jakieś reklamy...

martwi mnie to troche...

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » pn 26 kwie, 2010 22:05

BMW jako zespol fabryczny byl swietnym partnerem biznesowym, nie sadze zeby sauber szybko znalazl sponsorow

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » wt 27 kwie, 2010 14:34

Boosterek pisze:Dlaczego Sauber nie ma żadnych reklam na bolidach??
przecierz nawet nowe zespoły mają jakieś reklamy...

martwi mnie to troche...
Spójrz na to trochę z innej strony - Brawn rok temu też długo jeździł "biały". W tym przypadku mogło mieć to związek 1) z chęcią związania się z Mercedesem, a więc oporem przed podpisywaniem wieloletnich umów na coś więcej niż tylko skrzydełka na bolidzie 2) jak twierdzi sporo ekspertów ich dyrektor Nick Fry jest z lekka lewy w tych kwestiach.

Jeśli mowa o Sauberze, nie ma on jednak takiej oglądalności na torze jak Brawn... Bolid nie zachwyca, kierowcy siłą rzeczy nie zachwycają, ostatnio częściej widać ich powierzchnie reklamowe na kombinezonach niż bolidach. Dodatkowo problemem może być... nazwa zespołu, bo jak tu podpisać kontrakt sponsorski z firmą o nazwie "A", by za chwilę trzeba było ją renegocjować z firmą "B". W ogóle BMW dało Peterowi na odchodne taką przysługę, że pożal się Boże.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » wt 27 kwie, 2010 17:28

zderzack, no właśnie, kwestie formalne na razie blokują wejście sponsorów do Saubera. Myślę że gdy z nazwy zniknie BMW Sauber zaprezentuje nawet nowe barwy gdyż te są trochę odmienne od ich klasycznego malowania.
Sauber to legenda lat 90. Jeden najlepszych debiutantów w historii. Zespół zawsze był solidną podstawą marketingową.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 27 kwie, 2010 17:49

MtK pisze:zderzack, no właśnie, kwestie formalne na razie blokują wejście sponsorów do Saubera. Myślę że gdy z nazwy zniknie BMW Sauber zaprezentuje nawet nowe barwy gdyż te są trochę odmienne od ich klasycznego malowania.
klasycznego ? zielony kolor nie wróci na bolidy saubera, bo nie ma już petronasa i nie będzie. niebieski kolor był głównie wymogiem red bulla, więc że tak spytam... jakie są te 'klasyczne barwy' ?

i teraz uwaga MtK, Sauber przed F1 jeździł głównie samochodami... białymi, srebrnymi. w F1 byli przez 2 sezony czarni (ciemno zieloni) a później kolor nadawał sponsor....
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » wt 27 kwie, 2010 18:13

hideto, wiem o tym. Ale nie zaprzeczysz że niebieski kolor był na tyle charakterystyczny że mówiąc Sauber widzisz niebiesko-zielone malowanie Red Bull Petronans. To tak jak z McLarenem. Oryginalny kolor to pomarańczowy ale MCL jest kojarzony albo z biało-czerwonym malowaniem Marlboro albo z czarno-srebrnym West/aktualne. Ferrari z resztą też przeczy teorii gdyż oryginalnym kolorem Ferrari jest żółty ale od początku bolidy malowane są na Rosso Corsa gdyż to kolor włoskich samochodów wyścigowych. Trochę źle to ująłem, nie jest to ich "klasyczne malowanie" ale najbardziej kojarzone.

Tylko proszę bez wyskoków że większości się kojarzy z BMW Sauber.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 27 kwie, 2010 18:20

no to ci wytłumaczyłem, kolor niebieski i jego odmiany został wprowadzony wraz ze sponsoringiem redbull'a, który jak wiemy sponsoruje 2 inne zespoły więc kasy nie wyłoży.

Zielony kolor był zasługą petronasa, który to sponsoruje teraz mercedes GP i wątpię czy rzuci kasą na saubera. Biały nos pochodził od credit suisse, którego to nie było już nawet stać na logo na kasku w BMW, a co dopiero reklamę na bolidzie.

Więc na powrót tych barw moim zdaniem szans nie ma. Aktualne malowanie ma wszelkie kolory 'charakterystyczne' dla saubera jako takiego a nie jego sponsorów, czyli kolor biały i taki grafitowy. Schemat zapożyczony z BMW ale pozostanie go nie ma nic wspólnego z kasą czy nazwą. Jedyne czego FIA wymaga od zespołów to identyczne malowanie obu aut...
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Kojag
Posty: 64
Rejestracja: pn 05 kwie, 2010 19:32

Post autor: Kojag » śr 28 kwie, 2010 12:32

Jak dla mnie malowanie fajnie pokazuje, że z jednej strony już są innym teamem, a z drugiej, że ciągle mają w sobie coś z tamtego teamu. Taka ewolucja, bez rewolucji. Bo po co odcinać się od czasów, gdy odnosiło się nawiększe sukcesy?

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » pt 07 maja, 2010 11:04

Wlasnie dopatrzylem sie 1 sponsora Saubera, Burger King hehe

Joesawards pisze ze to tylko na 2 hiszpanskie wyscigi

Awatar użytkownika
turboadam
Posty: 33
Rejestracja: pn 29 mar, 2010 20:42
Lokalizacja: World While Web

Post autor: turboadam » ndz 16 maja, 2010 21:25

rentonB, mi się tam podoba "czysty" bolid Saubera. Mogą sobie nakleić dużą naklejkę BMW - Wir leben Autos. :D *wiem że to reklama opla :P.




ale cenzura

spiggy
Posty: 363
Rejestracja: pt 08 maja, 2009 17:59
Lokalizacja: kraina dziurawych serow

Post autor: spiggy » ndz 16 maja, 2010 23:48

http://www.emilfrey.ch/de/ueber-uns/new ... ddaf7d92de
oficjalny partner Saubera
umowa opiewa na 3 lata

Awatar użytkownika
OldHorse
Posty: 475
Rejestracja: pt 10 kwie, 2009 19:35
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: OldHorse » śr 15 wrz, 2010 00:42

zderzack pisze:EDIT: Ciekawe, co na to świadek F1? Najpierw kolo wypisuje się z Merdesa, aby "być bezstronnym testerem", a potem taka odmiana :mrgreen:
Nick od początku nie ukrywał, że liczy, iż dzięki testom dla Pirelli ma nadzieję zwiększyć swoje szanse na otrzymanie fotela wyścigowego w 2011. Teraz ten sam ruch powinien wykonać Pedro, nic innego mu nie zostało :wink:

Swoją drogą bardzo jestem ciekaw efektów tego powrotu. Od początku sezonu nurtuje mnie pytanie, czy Sauber rzeczywiście przeżywa załamanie formy, czy też ich tegoroczny samochód jest równie przeciętny, jak zeszłoroczny, a problem tkwi w umiejętnościach kierowców.

Awatar użytkownika
phk88
Posty: 54
Rejestracja: wt 20 lip, 2010 04:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: phk88 » pt 17 wrz, 2010 03:21

A co rozumiesz przez formę Saubera? jako Saubera bez wsparcia BMW czyli lata 1993-2005. Raz zajęli 4 miejsce wśród konstruktorów w 2001 roku w składzie Nick Heidfeld i Kimi Raikkonen, rok potem byli na 5 miejscu w składzie Nick Heidfeld, Felipe Massa i jeden wyścig za Massę pojechal Heinz Harald Frentzen. Zaś ich rekord punktowy to 34 oczka w 2004 roku, Massa i Fisichella oraz 6 miejsce w klasyfikacji. Przez 4 lata z BMW poprawili te osiągnięcia, ale udane sezony to był rok 2008 (135pkt i 3 miejsce) i 2007 (101pkt 2miejsce ale McLaren był wtedy zdyskwalifikowany za aferę szpiegowską, więc realnie też 3 miejsce).

Generalnie to zespół słynący z pozyskiwania młodych, zdolnych kierowców i promowania ich, Massa, Raikkonen, Kubica czy Heidfeld. Natomiast w kwestii rezultatów, w porównaniu do innych ekip to średniak, tak jak w piłce nożnej FC Porto, PSV przy Interze czy Realu.

Jestem ciekaw czy Nick mając podobno kontrakt tylko na 5 ostatnich wyścigów pokaże coś ciekawego czy będzie miał problemy takie jak Massa wynikając z tego, że nie jeździł jakiś czas bolidem F1 i zanim zlapie odpowiedni rytm to skonczy nam sie sezon? Swoja droga nie wiem czemu zespol Sauber od poczatku roku nie wolal Nicka od Pedro? Nie przepadam za Heidfeldem ale jako kierowca jest duzo bardziej utytulowany niz de la Rosa i zna zespol Sauber jak malo kto, jezdzil tam juz przez 7 sezonow.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pt 17 wrz, 2010 03:31

phk88, generalnie to trzeba zrozumieć kilka spraw. O ile twoje wywody są oczywiście statystycznie zasadne, to Sauber nigdy tak w stu procentach nie był 'wolnym' zespołem. Najpierw działał jako szeroko pojęta przybudówka mercedesa, później jeździł modyfikowanymi do swoich potrzeb bolidami Ferrari z byłych sezonów (nawet kierownice miał identyczne jak porpzednie modele Ferrari. Dopiero w czasach BMW Sauber był to zespół z ambicjami większymi niż tylko ściganie się.

Sauber zawsze był uzależniony od wielkich marek i zawsze jako samodzielny zespół takowym pozostanie. Dlatego właśnie na nic więcej jak solidny środek stawki nie sposób liczyć.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

KRISF1
Posty: 1120
Rejestracja: wt 26 lut, 2008 17:20

Post autor: KRISF1 » pn 04 paź, 2010 16:29


Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » pn 04 paź, 2010 17:13

Widać Peter nie ma żadnych ale to żadnych skrupułów. Ściągnął De La Rosę, ten pomógł mu z kanałem F, ściągnął Nicka który da mu info na temat opon, teraz ściąga kierowcę z dużym sponsorem. Jak to mówią, w F1 nie ma sentymentów :]

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 820
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » pn 04 paź, 2010 17:59

Nickowi zostanie tylko powrot do Mercedesa i cierpliwe czekanie... choc nie widze powodu, kiedy za rok-dwa Schumi skonczy, dla ktorego to miejsce mialby zajac Nick.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 04 paź, 2010 18:03

Perez to nie taki znowu leszczu. A Heidfeld w przyszłym roku znów przezimuje gdzieś, ale za dwa lata powinien spokojnie wrócić do F1.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 820
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » pn 04 paź, 2010 18:19

Skoro Perez dostal robote i to w niezlym teamie jak na paydrivera to gdzie robote dostal Maldonado? Za nim stoja wieksze umiejetnosci, doswiadczenie i kasa. Chyba ze powiazania z rodzinka Piquetow stanowi jakas przeszkode....?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”