Toro Rosso

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

Kamil F1
Posty: 2249
Rejestracja: śr 27 gru, 2006 17:39
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Kamil F1 » wt 18 mar, 2008 17:49

Co ważniejsze Dietrich Mateschitz chce sprzedać STR przed rokiem 2010 więc być może jest to ostatni sezon startów STR :roll:

Awatar użytkownika
michal_krasnik
Posty: 876
Rejestracja: pt 29 lut, 2008 21:56

Post autor: michal_krasnik » czw 20 mar, 2008 18:16

Zapewne jeszcze w przyszłym sezonie wystartują. Szkoda mi ich, nic nie mam do tego teamu. Bolid mają nawet ładny :-)

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » pt 21 mar, 2008 19:55

cichy pisze:idę się pociąć :(
Było to do przewidzenia. Od roku 2010 FIA kompletnie zakazuje używania "customer cars". Zabronione zostanie więc używanie tych samych bolidów przez STR i RB. FIA wycięła potężny numer niektórym zespołom najpierw zapowiadając pełną zgodę na używanie "customer cars" od roku 2008, a potem wprowadzając wręcz odwrotną strategię. Mimo wszystko jednak Prodrive jest bardziej poszkodowany od STR. Dziwię się Richardsowi, że nie próbuje FIA po sądach pogonić.
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

cichy
Posty: 1558
Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 23:38

Post autor: cichy » pt 21 mar, 2008 23:26

z tego co wiem RBR ma zostać.. zmienić nazwę ale to wszystko.. czy się mylę? Jeśli tak to SA też jest zagrożone? (na dzień dzisiejszy)

Awatar użytkownika
syriusz
Posty: 169
Rejestracja: wt 26 lut, 2008 11:20
Lokalizacja: Strzałków/Radomsko/Łódź

Post autor: syriusz » sob 22 mar, 2008 05:38

cichy.Tak jak Toro Rosso ma nadwozie od Red Bulla,tak SA ma od Hondy.
GRANDE MILAN-FORZA MILAN

Awatar użytkownika
Spooky
Posty: 147
Rejestracja: sob 15 mar, 2008 17:20
Kontakt:

Post autor: Spooky » sob 22 mar, 2008 09:48

a Force India? Przeciez to tez Ferrari (albo Fiat raczej)
To jest moje zdanie i ja się z nim zgadzam.

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » sob 22 mar, 2008 10:13

Force India ma tylko silniki Ferrari, resztę robią sami. Tak samo Williams ma silniki Toyoty, itd. A Super Aguri ma cały bolid Hondy z poprzedniego sezonu z drobnymi modyfikacjami.
ESPAÑA !!!

cichy
Posty: 1558
Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 23:38

Post autor: cichy » czw 03 kwie, 2008 09:10

Jak poinformował dziś rano serwis F1-Live.com, zespół Toro Rosso przeprowadził w ubiegłym tygodniu pierwsze testy nowego bolidu STR3, który jest dostosowaną do silnika Ferrari wersją tegorocznego samochodu Red Bull Racing RB4, zaprojektowanego przez Adriana Neweya.

Jako pierwszy nowe auto poprowadził kierowca z młodzieżowej ekipy Red Bull – Brendon Hartley, który w tym roku ściga się w Brytyjskiej Formule 3 w zespole Trevora Carlina. Test miał miejsce na włoskim torze Vairano, gdzie obok Scuderii Toro Rosso obecny był również zespół Ferrari, przeprowadzając testy aerodynamiczne w linii prostej (F2008 poprowadził Marc Gene).

Pierwszy egzemplarz STR3 był pomalowany w całości na ciemnoniebiesko. Dla 18-letniego Hartleya – aktualnego mistrza Formuły Renault 2.0 Euro Cup – nie był to jednak debiut za kierownicą auta Formuły Jeden, bowiem Nowozelandczyk w ubiegłym miesiącu poprowadził bolid Red Bulla podczas pokazów w stolicy Arabii Saudyjskiej, Riyadh. Debiut STR3 w wyścigach spodziewany jest podczas majowego GP Turcji.
nareszcie :)

Awatar użytkownika
syriusz
Posty: 169
Rejestracja: wt 26 lut, 2008 11:20
Lokalizacja: Strzałków/Radomsko/Łódź

Post autor: syriusz » pt 04 kwie, 2008 05:25

Toro Rosso wprowadza nowy bolid i to może być ciekawa konstrukcja...dobrze by było jakby "byki' dały Vettelowi na tyle dobry bolid,żeby o pierwsza 8 mógł się w wyścigu bić regularnie...a nie ogony tylko jechać.
GRANDE MILAN-FORZA MILAN

ds1976
Posty: 24
Rejestracja: sob 15 mar, 2008 21:34

Post autor: ds1976 » pt 04 kwie, 2008 08:53

Cały czas się upieram, nie przeceniajmy umiejętności Vettela, jest b.młody i umiejętności nadal ma skromne co powoduje, że popełnia jeszcze b.dużo błedów. Poza tym Nie wiem czy Red Bull będzie jeszcze ładował kasę w rozwój Toro Rosso, którego już od przyszłego roku nie będzie mógł wystawiać w F1. Zespół podzie na sprzedaż, a sezon 2008 ma chyba dać odpowiedź czy należy już odmłodzić obsadę w Red Bull, i czy Vettel i Bourdais się do tego nadają (chyba już bardzo prawdopodobne wydaje się odejście (zakończenie kariery???) Davida Couldharda z Red Bull).

Awatar użytkownika
syriusz
Posty: 169
Rejestracja: wt 26 lut, 2008 11:20
Lokalizacja: Strzałków/Radomsko/Łódź

Post autor: syriusz » pt 04 kwie, 2008 09:29

Jeżeli Red Bull chce sprzedać Toro Rosso,to w jego interesie jest żeby Vettel i Bourdais jeździli w dobrych bolidach. Zespół z lepszym miejscem na koniec sezonu w klasyfikacji, można sprzedać zapewne i szybciej i drożej...dla Red Bulla same korzyści-dlatego też wydaje mi się że nie chcieli się śpieszyć z wprowadzeniem nowego bolidu dla Toro Rosso...tylko popieścić go jeszcze trochę do Turcji.
GRANDE MILAN-FORZA MILAN

ds1976
Posty: 24
Rejestracja: sob 15 mar, 2008 21:34

Post autor: ds1976 » pt 04 kwie, 2008 11:47

Czy ja wiem? Żeby Red Bull chciał zarabiać na sprzedaży teamu F1? Ich podstawowa działalność to jednak napoje a nie teamy F1. Tej kwestii raczej nie biorą pod uwagę, mają teraz 4 kierowców w stawce, na przyszły rok będa potrzebować 2.

Awatar użytkownika
syriusz
Posty: 169
Rejestracja: wt 26 lut, 2008 11:20
Lokalizacja: Strzałków/Radomsko/Łódź

Post autor: syriusz » pt 04 kwie, 2008 12:03

ds1976, Może nie tyle mi chodzi, że Red Bull chce zarobić na sprzedaży Toro Rosso, co nie chce stracić za dużo. Część kasy,którą włożyła w rozkręcenie Toro Rosso,będzie chciała odzyskać...a lepszy zespół na koniec sezonu,to i lepszy towar marketingowy- dla mnie to bardzo proste.
GRANDE MILAN-FORZA MILAN

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » ndz 06 kwie, 2008 12:56

syriusz pisze:Toro Rosso wprowadza nowy bolid i to może być ciekawa konstrukcja...
Równie ciekawa co aktualny RedBull odważę się nawet stwierdzić, że identyczna. Pomijając zabiegi konieczne do przystosowania konstrukcji do silnika Ferrari.

Jeżeli chodzi o Vettela to, pomijając GP USA dla BMW w którym pokazał się z bardzo słabej strony, wszystkie jego wyścigi były czyściutkie i przejechane we wspaniałym tempie. W deszczu na koniec sezonu dwa razy zahaczył o podium, a w kwalifikacjach błysnął już niejednokrotnie. Wbijając taką "ciężarówkę" jak STR do Q3. Trudno wyrokować, czy to aż tak świetny kierowca jakby mogło się momentami wydawać. Brakuje punktów odniesienia. Będąc jednak szefem zespołu z czołówki brałbym pod uwagę sprawdzenie Vettela u boku Hamiltona, Raikkonena, Kubicy czy też Rosberga.
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Awatar użytkownika
Luizjana Gun
Posty: 186
Rejestracja: ndz 27 sie, 2006 19:33
Kontakt:

Post autor: Luizjana Gun » ndz 06 kwie, 2008 16:38

Venceremos pisze:Będąc jednak szefem zespołu z czołówki brałbym pod uwagę sprawdzenie Vettela u boku Hamiltona, Raikkonena, Kubicy czy też Rosberga.
Myślę, że zacznie działać casus Alonso-out-Mac i skończy się boom na młodzików. Jeżeli tak doświadczona ekipa jak McLaren tyle straciła po odejściu Alonso, to teraz każdy dwa razy się zastanowi zanim zatrudni kierowcy tylko dlatego, że 'rokuje'. Szykują się więc dobre czasy dla szybkich i doświadczonych kierowców. Alonos będzie w cenie, ale kiepsko dla niego, iż raczej Ferrari i BMW nie będzie nic mieszać, bo mają zgraną, uzupełniającą się pakę, więc mogą tylko coś zepsuć. Ironią losu dla Alonos będzie, że tylko Angole mogą szukać nowego kierowcy, bo raczej Kova się u nich nie zadomowi. Jeżeli Rosberg nic nie osiągnie w tym sezonie, to będzie chyba miał parcie, aby w końcu przejść do McLarena. Będzie ciekawe na rynku, bo takiego kierowce jak Alonso nie można po prostu odstawić na boczny tor, gdzie więc wyląduje będzie znowu gorącym pytaniem silly-season.

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » ndz 06 kwie, 2008 17:05

Luizjana Gun pisze:
Venceremos pisze:Będąc jednak szefem zespołu z czołówki brałbym pod uwagę sprawdzenie Vettela u boku Hamiltona, Raikkonena, Kubicy czy też Rosberga.
Myślę, że zacznie działać casus Alonso-out-Mac i skończy się boom na młodzików. Jeżeli tak doświadczona ekipa jak McLaren tyle straciła po odejściu Alonso, to teraz każdy dwa razy się zastanowi zanim zatrudni kierowcy tylko dlatego, że 'rokuje'.
O ile ja się zgadzam, że dużą cześć zeszłorocznej prędkości McLaren zawdzięczał Fernando to jednak zauważ, że nie wszyscy muszą się z tym godzić. Renault pogorszyło swoją pozycję po przyjściu Alonso. Na koniec zeszłego sezonu spokojnie w punktach się łapali obecnie nie jest to takie oczywiste. Problemy McLarena można z kolei spokojnie zrzucać na efekt roku parzystego :)

Poza tym tak jak w zeszłym roku Hamilton błyszczał bezbłędnymi wyścigami, tak w tym z podobnie solidnej strony pokazuje się Robert. To wszystko raczej zwiększa zaufanie do młodych kierowców. Zwłaszcza w obliczu tego, że takie tuzy jak Raikkonen, Massa, Coulthard póki co bardziej słyną ze zwiedzania poboczy i kolejnych problemów niż z szybkiej bezbłędnej jazdy.
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Awatar użytkownika
Luizjana Gun
Posty: 186
Rejestracja: ndz 27 sie, 2006 19:33
Kontakt:

Post autor: Luizjana Gun » ndz 06 kwie, 2008 17:50

To co dzieje się w Renault to zagadka, trudno powiedź, czy jakby nie Alonos to reprezentowaliby ten sam poziom co Honda rok temu, czy może Hiszpan robi olewke, bo i tak niczego nie osiągnie, a 20baniek mu spadnie na konto. To co się jednak do tej pory działo, to niesamowite parcie na wymianę pokoleniową. Czuję po prostu, że ten proces będzie zahamowany. Naturalnie będą wymianki, ale na spokojnie. Widać to po reakcji Ferrari na nie powodzenia Massy, ludzie już widzieli go na outcie, a facet może jeszcze zdobyć tytuł. Szczerze mówiąc to teraz nie widzę za niego kogoś lepszego. Hamilton, Kubica, Rosberg mają niezłe widoki w swoich teamach, a Vettel to żadna opcja, już szybciej Sebastian :lol:

//venc: Sebastian Vettel, Sebastien Bourdais :)
Ostatnio zmieniony ndz 06 kwie, 2008 18:28 przez Luizjana Gun, łącznie zmieniany 2 razy.

cichy
Posty: 1558
Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 23:38

Post autor: cichy » śr 16 kwie, 2008 12:39

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

"oficjalny" STR3

Awatar użytkownika
michal_krasnik
Posty: 876
Rejestracja: pt 29 lut, 2008 21:56

Post autor: michal_krasnik » pt 18 kwie, 2008 20:38

W środę zgodnie z wcześniejszymi planami Toro Rosso rozpoczęło testy nowego bolidu STR3, jednak debiut nowej maszyny może się opóźnić.

Już pierwszego dnia Sebastien Bourdais wypadł z toru i poważnie uszkodził nowy bolid, przez co zespół musiał opuścić Barcelonę jeden dzień wcześniej niż planowano.

Telemetria wykazała, że tuż przed opuszczeniem toru Bourdais mknął 253 km/h, jednak pomimo zawrotnej prędkości Francuz nie odniósł żadnych obrażeń.

Aktualnie zespół sprawdza, czy podczas wypadku konstrukcja bolidu została na tyle poważnie uszkodzona, że nie będzie mogła zostać naprawiona. Jeśli faktycznie monocoque zostałby uszkodzony, debiut nowego STR3 w Turcji stanąłby pod znakiem zapytania.

"Na ten sezon przygotowaliśmy zmodyfikowaną wersję bolidu z 2007 roku. Planowaliśmy zaprezentować nowe auto przed Grand Prix Turcji", czytamy w oficjalnym oświadczeniu wystosowanym przez zespół.

"Plany te mogą ulec zmianie, ponieważ nowy bolid został w znacznym stopniu uszkodzony podczas jazd testowych."

Następne oficjalne testy odbędą się na torze Paul Ricard na tydzień przed wyścigiem w Istambule. Bardzo możliwe, że bolid STR3 zadebiutuje więc dopiero na ulicach Monaco.

[ Dodano: Sro 30 Kwi, 08 20:04 ]
Obrazek

Kilka ciekawych pytań, coś podobnego do tego o wiedzy Roberta o Nicku, i Nicka o Robercie.

Awatar użytkownika
Madman
Posty: 941
Rejestracja: wt 08 sty, 2008 17:21
Lokalizacja: Tychy/Kraków
Kontakt:

Post autor: Madman » pn 19 maja, 2008 18:53

Według ostatnich doniesień z Włoch, Lancia - marka należąca do koncernu Fiat, zainteresowana jest zakupem zespołu Scuderia Toro Rosso, który miałby się stać częścią jej planu mającego na celu, przywrócenie włoskiej marki do dawnej świetności oraz zwiększenia sprzedaży w Europie i poza nią.

Lancia ma bogate tradycje w sportach motorowych. Marka ta powstała w 1906 roku, a jej założycielem był były kierowca wyścigowy Fiata, Vincenzo Lancia. Po jego śmierci, w 1937 roku kontrolę nad marką przeją jego syn Gianni, który w 1950 roku wynajął od Alfa Romeo projektanta wyścigowego, Vittorio Jano oraz zwerbował kierowców Ferrari: Alberto Ascariego i Luigi Villoresiego, po czym wkroczył do Formuły 1 z Lancią D50 napędzaną dwu i pół litrowym silnikiem V8. Zespół ten zaczął wygrywać wyścig nie liczone do mistrzostw, ale śmierć Ascariego i problemy finansowe, zmusiły Gianniego do sprzedania aut D50 Enzo Ferrari. W 1956 roku auta D50 wygrały 5 z 7 wyścigów zaliczanych do mistrzostw i podobnie spisywały się w 1957.

Lancia była również związana z rajdami. W 1960 roku, były już szef zespołu Ferrari, Cesare Fiorio zaczął osiągać bardzo dobre rezultaty w rajdach, właśnie za kierownicą aut tej marki. W 1969 roku Lancia wygrała Rajdowe Mistrzostwa Europy i w tymże roku stała się częścią imperium Fiata. W 1980 roku zastanawiano się nad próbą zbudowania silnika dla zespołu z Formuły 1, ale ostatecznie Lancia zdecydowała się skupić na rajdach, gdzie do 1992 roku wywalczyła 6 tytułów konstruktorskich z rzędu i 3 tytuły kierowców.

Obecnie włoską marką zarządza Francuz Olivier Francois, którego celem jest osiągnięcie sprzedaży 300,000 sztuk aut w 2010 roku. Chce to osiągnąć poprzez wprowadzanie nowych modeli oraz wejście na nowe rynki. W tej chwili marka ta jest zależna aż w 80% od włoskiego rynku motoryzacyjnego.

Francois jest znany z tego, że na potrzeby pewnej kampanii reklamowej zatrudnił Carlę Bruni, włoską śpiewaczkę i supermodelkę oraz nową żonę prezydenta Francji, Nicolasa Sarkozego. Wart odnotowania jest fakt, że Francois przed przejściem do Lancii pracował dla Peugeot-Citroen, tak samo jak Nicolas Todt, który przeszedł do Ferrari. Młody Todt jest menadżerem Felipe Massy i Sebastiena Bourdaisa, posiada własny zespół w serii GP2, a jakiś czas temu krążyły plotki o tym, że jest on zainteresowany wejściem do Formuły 1. W związku z czym sugeruje się, że zakup Scuderii Toro Rosso przez Lancię dałby początek istnieniu drugiego zespołu w Formule 1 posiadanego przez koncern Fiata, co ma sens, gdyż nowy zespół miałby zapewnione silniki i układ przeniesienia napędu przez Ferrari i jedyne co musiałby robić, to tylko budować własne nadwozia.


Źródło: grandpirx.com
Tp by było ciekawe. Lancia F1 Team;)
Ramiona mężnych wojów pną Twój posąg wzwyż
Tyś nie herezją, ale prawda plunął w krzyż

Awatar użytkownika
michal_krasnik
Posty: 876
Rejestracja: pt 29 lut, 2008 21:56

Post autor: michal_krasnik » pn 19 maja, 2008 19:49

nowy zespół miałby zapewnione silniki i układ przeniesienia napędu przez Ferrari i jedyne co musiałby robić, to tylko budować własne nadwozia.
To już coś.
Miejmy nadzieję, że jak TR miało by już odejść z F1 to zastąpi je Lancia. Najlepiej było by gdy by TR nie odeszło i Lancia dołączyła, ale to będzie trudne, żeby aby nie było, że TR zrezygnuje, a Lancia nie dołączy :wink:

cichy
Posty: 1558
Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 23:38

Post autor: cichy » pn 19 maja, 2008 20:17

tylko, że STR za bardzo przyszłości w F1 nie ma.. niestety. Szkoda, że zastępuje ich kolejna syfiasta marka.. wolałbym już DACIA F1 Team niż jakiś makaroniarzy.. jeszcze silniki Ferrari.. ble

Awatar użytkownika
michal_krasnik
Posty: 876
Rejestracja: pt 29 lut, 2008 21:56

Post autor: michal_krasnik » pn 19 maja, 2008 20:21

tylko, że STR za bardzo przyszłości w F1 nie ma
Dlatego dobrze by było, aby je zastąpił team typu Lancia, czy Dacia - mniej ważne. Ważne, aby nie ubył kolejny team, niestety to się zapewne stanie i oby w miejsce STR pojawił się nowy.
jeszcze silniki Ferrari.. ble
Już niech mają silniki czego chcą, ważne, aby jeździli.

Przem
Posty: 26
Rejestracja: pt 23 maja, 2008 15:13
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Przem » śr 28 maja, 2008 16:33

Ja lubię STR i wolałbym, aby został.
Z esztą wątpię, aby się wycofał, ponieważ ten team należy do Red Bull'a.
Natomiast nowy team, a nawet więcej niż jeden nie zaszkodziłoby. By była większa rywalizacja i przy dublowaniu lepsi kierowcy by mieli więcej do roboty.
Ostatnio zmieniony śr 28 maja, 2008 17:24 przez Przem, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » śr 28 maja, 2008 16:36

Przem pisze:przy dublowaniu lepsi kierowcy by mieli więcej do roboty.
Wiesz co to niebieska flaga?
ESPAÑA !!!

F1_Kacek

Post autor: F1_Kacek » śr 28 maja, 2008 16:37

Przem pisze:przy dublowaniu lepsi kierowcy by mieli więcej do roboty.
Dublowani zawodnicy mają obowiązek przepuścić dublującego, bo może być kara za utrudnianie tego manewru (np. przejazd przez pit lane). Chyba, że jest to Monako gdzie dublowanie sprawia trochę kłopotu, ale to nie zwalna ich z tego obowiązku.

Przem
Posty: 26
Rejestracja: pt 23 maja, 2008 15:13
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Przem » śr 28 maja, 2008 17:59

No właśnie i wtedy by straty 1. i 2. miejsca by mogły się zwiększyć lub zmniejszyć.

michal
Posty: 181
Rejestracja: pt 15 cze, 2007 21:10

Post autor: michal » wt 01 lip, 2008 15:28

Chwilę szukałem po forum, ale nie znalazłem tej informacji, więc zamieszczam tutaj, bo chyba dość ciekawa. Kierowcy zespołów RBR i STR - David Coultharda i Sebastian Bourdais mieli okazję uczestniczyć w słynnej gonitwie byków w Pampelunie. Tym razem to oni robili za byki :) Info tutaj:

http://albecki.info/?p=301

Na YT są jakieś filmiki z tego wydarzenia - pierwszy lepszy:

http://www.youtube.com/watch?v=0b_thurs ... re=related

Awatar użytkownika
tReNt
Posty: 494
Rejestracja: ndz 17 lut, 2008 16:07
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: tReNt » pt 08 maja, 2009 17:25

Od kiedy sponsorem STR jest VolksWagen?
faster - farther - higher

Awatar użytkownika
Erwb
Posty: 751
Rejestracja: wt 08 sty, 2008 17:39

Post autor: Erwb » pt 08 maja, 2009 17:32

juz od dawna
rok temu widziałem juz na ich stronie logo vw

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”