RedBull Renault

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
k0gi
Posty: 714
Rejestracja: wt 20 mar, 2007 23:04

RedBull Renault

Post autor: k0gi » wt 24 lip, 2007 22:19

Nie widze tematu o tym Team-ie a chyba warto cos o nich napisac, moim zdaniem świetnie się prezentują w tym sezonie! Fakt że mają podobną iośc punktów do takiego potentata jak Williams i więcej od Toyoty, (o Hondzie pogrążonej w kryzysie nie będę wspominał) to sukces raczej spory, walczą o 5 miejsce! naprawdę nieźle


mają dobrych keirowców Webber regularnie walczy o punkty, Coulthard tez daje radę!

RedBull Renault to dla mnie duże zaskoczenie w tym roku!

Awatar użytkownika
Sakon Yamamoto
Posty: 977
Rejestracja: wt 20 mar, 2007 20:02
Lokalizacja: North Caldwell, NJ

Post autor: Sakon Yamamoto » wt 24 lip, 2007 22:36

Indeed, zespol idzie w dobrym kierunku. Mozna jeszcze dodac, ze Vettel jest sponsorowany przez Red Bull, dlatego nie zdziwie sie jezeli to wlasnie on trafi tam w przyszlym sezonie.

Dodam tylko, ze bardzo chcialbym, ze Scott mial okazje jezdzic w tym zespole, a razem z nim Vettel.

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » wt 24 lip, 2007 22:54

Ja myślę, że Liuzzi jest lepszy... Ale mówisz tak bo to Amerykanin czy serio? I tak DC przedłużył kontrakt...

Awatar użytkownika
Sakon Yamamoto
Posty: 977
Rejestracja: wt 20 mar, 2007 20:02
Lokalizacja: North Caldwell, NJ

Post autor: Sakon Yamamoto » wt 24 lip, 2007 22:58

Tak, calkiem powaznie mowie, przeciez to moj rodak, moze teraz nie spisuje sie najlepiej, ale chlopak naprawde ma do tego mozliwosci, tylko brakuje mu porzadnego auta.

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » wt 24 lip, 2007 23:05

Według mnie Speed nie jest taki dobry, żeby jeździć w RBR chociażby na poziomie Webbera, ale mogę się mylić i chętnie się przekonam...

Awatar użytkownika
k0gi
Posty: 714
Rejestracja: wt 20 mar, 2007 23:04

Post autor: k0gi » wt 24 lip, 2007 23:08

Webber zamiata strasznie dobrze!! to stary wyjadacz! no i lubie go jakos, mysle ze Speed nie dorasta mu do pięt.

Awatar użytkownika
Sakon Yamamoto
Posty: 977
Rejestracja: wt 20 mar, 2007 20:02
Lokalizacja: North Caldwell, NJ

Post autor: Sakon Yamamoto » śr 25 lip, 2007 02:43

To nie topic o nim, ale tak, jak juz powiedzialem - Scott Speed nie dostal jeszcze nigdy odpowiedniej szansy na pokazanie co potrafi, on przeszedl przez pieklo, zeby utrzymac sie w F1 w Europie. Najbardziej irytuja mnie te dupki z ITV, ktorzy kreuja go na durnego amerykanina, ktory nie ma pojecia, jak prowadzic bolid. Uwazam, ze radzi sobie lepiej niz Vitantonio Liuzzi, ktory jezdzi z nim w Toro Rosso. Popatrzcie tez na to, ze na 10 wyscigow Scott byl niesklasyfikowany az 7 razy, najwiecej z calej stawki.

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » śr 25 lip, 2007 03:12

To akurat o nim źle świadczy...

Przenieś to do działu Scott Speed...

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » ndz 26 sie, 2007 18:50

Obrazek

Ktoś tu odgapia od McL (patrz przedni spojler)

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » ndz 26 sie, 2007 18:52

jaro738 pisze:Obrazek

Ktoś tu odgapia od McL (patrz przedni spojler)
na tej zasadzie wszystkie zespoły zerżneły przedni spojler z Ferrari...
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

aerodynamik
Posty: 548
Rejestracja: wt 14 sie, 2007 13:57

Post autor: aerodynamik » pn 27 sie, 2007 11:57

hideto pisze:
jaro738 pisze:Obrazek

Ktoś tu odgapia od McL (patrz przedni spojler)
na tej zasadzie wszystkie zespoły zerżneły przedni spojler z Ferrari...
Pamiętam, że w którymś wyścigu w 2005 roku, BAR miał spojler taki jak ma dzisiaj Ferrari i inne zespoły.

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » pt 07 wrz, 2007 18:57

i znowu zmienili, tymrazem to już jest bardziej podobne do Ferek Obrazek

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » pt 07 wrz, 2007 19:08

Nie wyszło im, bo maja za wysoko nos. Williams raczej też zrezygnuje wkrótce. Choć oni mają całkiem inną wersję. Zobaczymy.

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » pt 07 wrz, 2007 19:12

RBR ma zawysoko nos na wersję z puszczeniem górą, a za nisko na wersję żeby puścić na wprost (tuż przy nosie jest dość mocne obniżenie tych płatów), muszą o tym pamiętać przy projektowaniu RB4

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » pn 10 wrz, 2007 17:53

Miałem okazję dłużej przyjrzeć się RBR dzięki Coulthardowi xD

Coulthard na Monzy :P

Awatar użytkownika
Kayo
Posty: 1528
Rejestracja: śr 04 kwie, 2007 17:19
Lokalizacja: Żory

Post autor: Kayo » pn 10 wrz, 2007 18:18

O kurde ! miałeś świetne miejsce ! postaraj się wrzucić więcej fotek. Mam pytanie czy jak Robert wyprzedził Nico to był tam kontakt czy Kubica spalił gumę troszkę ? Bo w TV nie było odkładnie widać.
"Komentarz, jest jedną ze sztuk opowiadania"- Murray Walker

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » pn 10 wrz, 2007 18:47

Gume spalił, kontaktu nie było... Ale Hamilton przy Raikkonenie taki dym zrobił, że po do hamowaniu Lewisa nie było widać samochodów z tyłu :P ... Mam też zdjęcie obracającego się Hamiltona :D z treningu oczywiście :D

No w każdym razie jest to temat o RBR, więc wrzuce fotki Coultharda i Webbera...
Mark Webber
David Coulthard

A zaraz do tematu GP WŁOCH wyślę start :D Nagrany aparatem :P

cichy
Posty: 1558
Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 23:38

Post autor: cichy » wt 25 wrz, 2007 18:27

Red Bull to światowa firma i wydaję mi się, że jeszcze pokażą "rogi".

Jedyną wadą tego teamu jest zainwestowanie w Toro Rosso.. jak dla mnie coś zupełnie nieopłacalnego. Lepiej by było skupić się nad jednym teamem (choć Toro Rosso ma wg. mnie najładniejszy bolid za co można dać im plusika :) ).

[ Dodano: Czw 13 Mar, 08 01:03 ]
nowe "preview" red bullka :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ooogień! :twisted:

[ Dodano: Nie 05 Paź, 08 19:30 ]
Właściciel zespołu Red Bull Racing Dietrich Mateschitz, w wywiadzie dla austriackiej gazety Salzburger Nachrichten, zapowiedział stworzenie całkowicie innego, zdolnego do wygrywania wyścigów, bolidu RBR5 na sezon 2009. Mateschitz przyznał, że zainteresowanie Sebastianem Vettelem szczególnie nasiliło się po jego pierwszym zwycięstwie na Monzy tego roku. Dlatego priorytetem na rok 2009 dla zespołu Red Bull Racing jest stworzenie bolidu, zdolnego do walki o czołowe pozycje, tak aby zatrzymać młodego Niemca na dłuższy okres czasu.

"Połowa zespołów Formuły 1 chce go pozyskać. Ale Sebastian nie zastanawia się nad opuszczeniem Red Bulla, a ja też bym tego nie chciał. On jest częścią naszej rodziny. Bylibyśmy bardzo rozczarowani gdyby chciał nas opuścić. Zasłużył sobie na to, by dysponować najlepszym bolidem w jednym z najlepszych zespołów, także czujemy się zobowiązani, by spełnić jego oczekiwania i zaoferować mu miejsce w Red Bull Racing w następnym sezonie."- przyznaje Mateschitz.

Właściciel Red Bulla jednocześnie zapewnił, że jego zespół włączy się do walki o czołowe pozycje w następnym sezonie:

"Tak, myślę że możemy tego dokonać. To będzie całkowicie nowy bolid, a Adrian Newey zagwarantował, że prawdopodobieństwo stworzenia jednego z najlepszych bolidów w stawce jest bardzo wysokie."
szczerze.. sam w to wątpię.. ale.. daj Panie Boże a co niedziele jestem w kościele! :mrgreen:

[ Dodano: Czw 26 Mar, 09 07:00 ]
a się chłopaki chyba nie nudził w wolnych chwilach, sesese ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: Sro 22 Kwi, 09 00:09 ]
Helmut Marko twierdzi, że harmonia nie jest właściwym słowem do opisania relacji panujących między dwoma kierowcami zespołu Red Bull Racing. „Nie. Nazwałbym to raczej zdrową rywalizacją” – powiedział doradca Red Bulla serwisowi sportnet.at.

Przed rozpoczęciem sezonu 2009 Marko przyznał, że średnia strata na jednym okrążeniu Marka Webbera do Sebastiana Vettela, która wynosiła pół sekundy, była „za duża”.

Teraz przyznaje, że różnica jest mniejsza i przy okazji zdradza, co jest tego powodem. „Na początku Mark nie chciał używać ustawień Vettela. Nie zaakceptowałby ich. Teraz z nich korzysta, ponieważ są po prostu szybsze” – powiedział Marko.

Webber jest nie tylko starszy o 11 lat od nowego kierowcy Red Bull Racing, ale także mniej utytułowany, mimo że wziął udział w 97 wyścigach więcej. Webber, który złamał nogę i bark w wypadku rowerowym podczas zimowej przerwy, zakwalifikował się do wyścigu w Szanghaju za Vettelem i ukończył go również za Niemcem, na drugiej pozycji. „Byłem niesamowicie zdeterminowany, aby osiągnąć jak najlepszą kondycję i być w jak najlepszym stanie po to, żeby uprzykrzyć dzieciakowi życie. Jak dotychczas taka taktyka się sprawdza i bardzo na siebie naciskamy” – powiedział 32-letni Australijczyk.
hm.. czyżby sytuacja w rbr miałaby być naganiana na miano tej w McL z 07? hm.. mam nadzieieję, że to bzdura..

btw. miło mi przytoczyć swojego własnego newsa z już bardzo daaaawna (hm, chyba tylko ja tu jestem aktywny :P )
Cytat:
Właściciel zespołu Red Bull Racing Dietrich Mateschitz, w wywiadzie dla austriackiej gazety Salzburger Nachrichten, zapowiedział stworzenie całkowicie innego, zdolnego do wygrywania wyścigów, bolidu RBR5 na sezon 2009. Mateschitz przyznał, że zainteresowanie Sebastianem Vettelem szczególnie nasiliło się po jego pierwszym zwycięstwie na Monzy tego roku. Dlatego priorytetem na rok 2009 dla zespołu Red Bull Racing jest stworzenie bolidu, zdolnego do walki o czołowe pozycje, tak aby zatrzymać młodego Niemca na dłuższy okres czasu.

"Połowa zespołów Formuły 1 chce go pozyskać. Ale Sebastian nie zastanawia się nad opuszczeniem Red Bulla, a ja też bym tego nie chciał. On jest częścią naszej rodziny. Bylibyśmy bardzo rozczarowani gdyby chciał nas opuścić. Zasłużył sobie na to, by dysponować najlepszym bolidem w jednym z najlepszych zespołów, także czujemy się zobowiązani, by spełnić jego oczekiwania i zaoferować mu miejsce w Red Bull Racing w następnym sezonie."- przyznaje Mateschitz.

Właściciel Red Bulla jednocześnie zapewnił, że jego zespół włączy się do walki o czołowe pozycje w następnym sezonie:

"Tak, myślę że możemy tego dokonać. To będzie całkowicie nowy bolid, a Adrian Newey zagwarantował, że prawdopodobieństwo stworzenia jednego z najlepszych bolidów w stawce jest bardzo wysokie."


szczerze.. sam w to wątpię.. ale.. daj Panie Boże a co niedziele jestem w kościele! :mrgreen:
:wink:

[ Dodano: Sob 05 Wrz, 09 17:23 ]
tak.. uwielbiam ten temat.. jest taki... mój, własny monolog. ach, cisza spokój ;)

no ale na poważnie.. powoli zbliżamy się do końca tego jakże pięknego sezonu..

RBR walczy z BGP o mistrzostwo.. i dzieli ich tylko 24 pkt !! Red Bull dziś zapowiedział ostrą walkę.. osoboście wydaje mi się, że mogą olać kierowców a skupiać się na punktowaniu i wywalczeniu WTC..

:arrow: http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=13172 tutaj macie newsa gdzie Horner zapowiada walkę, a pragnę przypomnieć ich słowa pod koniec tamtego sezonu.. ;) nawet jest w "tym" poście, trochę wyżej ;)

Mam nadzieję, że 1 Listopada wchodząc tutaj spotkają mnie takie same (tak samo miłe) posty jak po GP chin.. tak samo jak smsy, telefony i wiele, wiele innych ;)

:arrow: http://f1forum.formula1.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

tym samym obiecuje, że jeśli walka będzie zacięta to sprowadzam "forumowych znajomych" gdzieś i oglądamy to GP razem :P

[ Dodano: Nie 18 Paź, 09 22:30 ]
mistrza nie ma, ani Vettela czy Webbera..
ani konstruktorów.. na którym zależało mi na czymś najbardziej w historii F1 :neutral: ych.. wydaję mi się, że była to jedyna i niepowtarzalna szansa.. niestety.

Zobaczymy co powie Adrian.. bo jeśli powie to co rok temu (nawet macie to w "tym" poście) to znów mu zaufam.. i uwierzę, ale jakoś czuje, że już tak dobrze nie będzie :/

btw. miło mi ciągnąć ten temat samemu od prawie dwóch lat ;)

michal
Posty: 181
Rejestracja: pt 15 cze, 2007 21:10

Post autor: michal » śr 26 maja, 2010 12:55

Nie powiem - trochę się zdziwiłem, że temat dotyczący RBR leży na 3 stronie w Zespołach/Kierowcach - ale nieistotne. Wszedłem dziś na f1.com, gdzie zobaczyłem link do zdjęć z eventu RBR na Dominikanie:

http://www.formula1.com/gallery/other/2010/531.html

Kilka zdjęć jest fantastycznych, więc chciałem je w wysokiej rozdzielczości. Niestety na stronie RBR znalazłem tylko 12 zdjęć (niektóre inne niż te na f1.com):

http://www.redbullracing.com/cs/Satelli ... #/image-12

Niestety nie są hi-res :( Dlatego zwracam się do was: jeśli gdzieś znajdziecie te zdjęcia w wersji większej, to wrzućcie linka. Z góry dzięki!

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » śr 02 cze, 2010 22:42

Co w na doniesienia ze Red Bull zwyczajnie łamie regulamin techniczny?
Konkretnie idzie o element tylnego zawiszenia nachylony pod niedozwolonym kątem i pełniacy funkcje areodynamiczne. Pikanterii dodaja doniesienia że 6 osob miało za zadanie robić sztuczny tłum wokol bolidu zeby element nie został zauwazony przez inne ekipy.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » czw 03 cze, 2010 09:08

Przewaga jaką ma (miał?) RBR jest IMO sama w sobie mocną przesłanką, że ich bolid w 100% legalny nie jest.

Kiedyś podchodziłem do takich spraw bardziej emocjonalnie, ale ostatnio takie newsy robią na mnie coraz mniejsze wrażenie. Część o której piszesz została w Turcji przez nich przerobiona, by spełniała wymogi regulaminowe. Wcześniej całkowicie je ignorowała.

źródło

To nie pierwsza tego typu sytuacja w tym roku, więc można by się niby mocno zirytować, ale u mnie poziom ciśnienia skutecznie obniżają dwa spostrzeżenia:

- od ubiegłego roku (od "afery dyfuzorowej") wielokrotnie mówiło się o tym, że w poprzednich latach mistrzostwo regularnie zdobywały bolidy, które były "nie do końca" zgodne z regulaminem

-nie tylko RBR w tym roku przegina z "interpretacją" regulaminu i nie tylko oni muszą różne pierdoły regularnie zmieniać

I od razu rozwieję domysły: nie. Nie jestem kibicem RBR. ;)

(choć przyznaję się do tego, że byłem przez pewien czas nimi powiedzmy... zauroczony? :P )

Po prostu wydaje mi się, że bardziej w tej sytuacji można się wpieniać na ogólną mentalność F1 niż na ten konkretny zespół... pytanie tylko czy ma to jakikolwiek sens?

Awatar użytkownika
Ataru
Posty: 171
Rejestracja: pn 17 maja, 2010 11:18

Post autor: Ataru » czw 03 cze, 2010 11:55

To nie jest problem RB06, tylko FIA. Przed sezonem pewnie dostali mase bolidow do sprawdzenia i co bylo niezgodne z regulaminem to konstruktorzy mieli poprawic, tak? Kazda zmiana musi byc przez FIA zaakceptowana, tak?

To jak to sie dzieje, ze FIA ma wyreczac McLaren? Skoro ci, ktorzy dopuszczaja ten bolid do jazdy nie widza niezgodnosci z regulaminem to cos jest nie tak. I nie jest to w zadnym wypadku problem Neweya, a nieudolnosci chlopakow z FIA.

Ja ani nie jestem kibicem byczkow, ani nie jestem tez nimi zauroczony, natomiast irytuje mnie to, ze ludzie jada po tej konstrukcji i ludziach ja tworzacych, kiedy oni maja przygotowac po prostu cos, co ma jezdzic szybciej od innych. Reszta nalezy do innych ludzi i to ci "inni" powinni obrywac.
McLfan pisze:Widzę zło w Alonso
Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji!

Awatar użytkownika
Leeloo
Posty: 1210
Rejestracja: pt 17 sie, 2007 19:51

Post autor: Leeloo » czw 03 cze, 2010 13:20

Ataru pisze:To nie jest problem RB06, tylko FIA. Przed sezonem pewnie dostali mase bolidow do sprawdzenia i co bylo niezgodne z regulaminem to konstruktorzy mieli poprawic, tak? Kazda zmiana musi byc przez FIA zaakceptowana, tak?

To jak to sie dzieje, ze FIA ma wyreczac McLaren? Skoro ci, ktorzy dopuszczaja ten bolid do jazdy nie widza niezgodnosci z regulaminem to cos jest nie tak. I nie jest to w zadnym wypadku problem Neweya, a nieudolnosci chlopakow z FIA.

Ja ani nie jestem kibicem byczkow, ani nie jestem tez nimi zauroczony, natomiast irytuje mnie to, ze ludzie jada po tej konstrukcji i ludziach ja tworzacych, kiedy oni maja przygotowac po prostu cos, co ma jezdzic szybciej od innych. Reszta nalezy do innych ludzi i to ci "inni" powinni obrywac.
jak przekroczysz prędkość na drodze to też będzie wina policji :?: :mrgreen:

oj niektórym to przydałoby się trochę oleju w głowie

Mają przygotować coś co ma jeździć szybciej od innych ale w oparciu o regulamin który dostali do ręki, stworzenie czegoś co nie jest zgodne z regulaminem i ukrywanie tego przed innymi jest niczym innym jak po prostu oszustwem!!
"Kto walczy do końca, czasem przegrywa, kto się poddaje, przegrywa zawsze".

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » czw 03 cze, 2010 15:18

Leeloo pisze:
jak przekroczysz prędkość na drodze to też będzie wina policji :?: :mrgreen:
Jeśli analogicznie założymy, że policja zlewa przekraczanie prędkości przez kierowców, to możemy jej chyba część winy za szaleństwo na drodze przypisać. ;)

Awatar użytkownika
Ataru
Posty: 171
Rejestracja: pn 17 maja, 2010 11:18

Post autor: Ataru » czw 03 cze, 2010 16:04

Jesli pytasz sie policjantow, czy przekroczenie predkosci na tej trasie jest okej, a oni ci mowia, ze jak najbardziej i cie za to nie karaja, a dopiero potem inni uczestnicy ruchu mowia policji, ze jezdzisz za szybko, to do kogo mozna miec wieksze pretensje, do Ciebie, czy policji, ktora jest od tego, by karac lamanie przepisow? I choc to dosc abstrakcyjne porownanie to ostatecznie mozna je odniesc i tu ;-)
McLfan pisze:Widzę zło w Alonso
Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji!

Awatar użytkownika
Leeloo
Posty: 1210
Rejestracja: pt 17 sie, 2007 19:51

Post autor: Leeloo » czw 03 cze, 2010 16:22

tak samo jak Policja tak i FIA nie jest w stanie wszystkiego skontrolować także Wasze riposty jak najbardziej nie trafione :P

a regulamin konstrukcji bolidu i kodeks ruchu drogowego obowiązują konstruktorów w F1 i kierowców na drodze, także o czym mowa?

nie widzę nigdzie winy FIA w tym że redbull skonstruował bolid niezgodnie z regulaminem, to nie FIA im rysowała projekty to nie FIA dawała pomysły Neweyowi a to że gdzieś oko przymnkneli to już inna historia.

wyjdźmy od tego że:
Gdyby RBR skonstruował bolid zgodnie z regulaminem nie byłoby tutaj dzisiaj dyskusji!!


a więc dalej FIA ponosi winę :?:
"Kto walczy do końca, czasem przegrywa, kto się poddaje, przegrywa zawsze".

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » czw 03 cze, 2010 17:22

Leeloo pisze:nie widzę nigdzie winy FIA w tym że redbull skonstruował bolid niezgodnie z regulaminem, to nie FIA im rysowała projekty to nie FIA dawała pomysły Neweyowi a to że gdzieś oko przymnkneli to już inna historia.
Newey odpowiada za regulaminowość samochodu, FIA odpowiada za dopuszczenie/nie dopuszczenie danego samochodu do wyścigu. Odpowiedzialność "moralna" spada na Neweya. Jemu nic za to nie grozi, poza wywaleniem nieregulaminowych rozwiązań. Natomiast odpowiedzialność, za dopuszczenie tych nieregulaminowych rozwiązań spada na FIA. To, że system sprawdzania samochodów jest niewydolny, nie znaczy, że można machnąć na to ręką. Trzeba popracować i poprawić... A nie- nie da się wszystkiego zobaczyć, olejmy. Wińmy zespół. Kwestia pochylenia wahaczy jest tak podstawowa, że badający samochód powinni się zamknąć w kiblu i napisać podanie o dymisję. Wstyd.

Awatar użytkownika
arek25
Posty: 887
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 09:36
Kontakt:

Post autor: arek25 » czw 03 cze, 2010 17:39

tak samo jak Policja tak i FIA nie jest w stanie wszystkiego skontrolować także Wasze riposty jak najbardziej nie trafione :P
Nie trafiony to był przykład z policją. Bo policja nie jest od tego, żeby przed wypuszczeniem kierowcy na drogę sprawdzić czy może on jechać niezgodnie z przepisami, tylko od tego, żeby za ich złamanie dostał odpowiednią karę.

FIA natomiast narzuca zespołom regulamin, który musi być przestrzegany, później zbudowaną konstrukcję dostają do sprawdzenia i to oni mają za zadanie wszystko sprawdzić. Mają wszystko jak na dłoni, mają specjalistów...tylko na niektóre rzeczy przymykają oko.

W FIA ostatnio jest tak:
Jedzie sobie kierowca 120 km/h na odcinku o ograniczeniu do 60 km/h, zatrzymuje go policja...po chwili namysłu decydują się na jeden rok zwiększyć ograniczenie do 120 km/h, ale od nowego roku znów wraca 60 km/h.
Rzucony w wir zajęć, pochłonięty ambitnym planem tworzenia...

Awatar użytkownika
Leeloo
Posty: 1210
Rejestracja: pt 17 sie, 2007 19:51

Post autor: Leeloo » czw 03 cze, 2010 17:41

McLfan pisze: A nie- nie da się wszystkiego zobaczyć, olejmy. Wińmy zespół. Kwestia pochylenia wahaczy jest tak podstawowa, że badający samochód powinni się zamknąć w kiblu i napisać podanie o dymisję. Wstyd.
Arek ale nie można zrzucić winę na FIA że Redbull skonstruował takie to a takie części, nie mam pojęcia jak sie odbywa kontrola bolidów ale sądzę że nie ma fizycznej możliwości sprawdzenia wszystkiego w kazdy weekend wyścigowy

[ Dodano: Czw 03 Cze, 10 17:47 ]
arek25 pisze: Nie trafiony to był przykład z policją. Bo policja nie jest od tego, żeby przed wypuszczeniem kierowcy na drogę sprawdzić czy może on jechać niezgodnie z przepisami, tylko od tego, żeby za ich złamanie dostał odpowiednią karę.
możesz jaśniej jakoś to wytłumaczyć bo chyba jestem nierozumny

jak dla mnie:

regulamin=kodeks drogowy
fia=policja

i nie chodzi o konkretne wykroczenia ale o przestrzeganie regulaminu/kodeksu gdzie kontrolerem jest FIA/policja o nic więcej mi nie chodziło, nie odnoszę się dokładnie do tego że policja ma taką a taką władzę a fia taką to a taka tylko obie te "organizacje" mają za zadanie kontrolowac czy nie doszło do złamania regulaminu/kodeksu, teraz już arku25 rozumiesz o co mi chodzi ? poza tym zbaczacie z toru bo rozmawiamy kto ponosi winę FIA czy RBR
"Kto walczy do końca, czasem przegrywa, kto się poddaje, przegrywa zawsze".

Awatar użytkownika
Ataru
Posty: 171
Rejestracja: pn 17 maja, 2010 11:18

Post autor: Ataru » czw 03 cze, 2010 19:19

Jedni i drudzy sa winni. Po prostu w mojej opinii FIA zdecydowanie bardziej.

Przypuszczam tez, ze po prostu wiekszosc z ekip przed sezonem musiala poprawiac takie niezgodne z regulaminem rzeczy i czesc z nich pominieto (jesli chodzi o wytkniecie przez FIA). Ale to moja bardzo luzna teoria, nie wiem jak to w praktyce wyglada.
McLfan pisze:Widzę zło w Alonso
Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”