RedBull Renault

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
gootek
Posty: 784
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 10:09
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: gootek » pn 06 lut, 2012 19:09

zapomniales dodac, ze przy dublowaniu vettela xD

Xeonn
Posty: 99
Rejestracja: pn 30 maja, 2011 19:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Xeonn » pn 06 lut, 2012 19:30

ten RB8 ze zdjęć to wersja dla Marka, bo w czwartek bedzie juz nos poprawiony, aero polepszone no i oczywiście sprzęgło na starcie będzie się zachowywało inaczej :D

Awatar użytkownika
Kulfon
Posty: 458
Rejestracja: sob 08 maja, 2010 20:57

Post autor: Kulfon » pn 06 lut, 2012 20:08

gootek pisze:zapomniales dodac, ze przy dublowaniu vettela xD
Wszystkie znaki na niebie i na ziemi wskazują, że raczej podczas dublowania innych zawodników przez Vettela :)

Xeonn
Posty: 99
Rejestracja: pn 30 maja, 2011 19:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Xeonn » pn 06 lut, 2012 20:18

Kulfon pisze:Wszystkie znaki na niebie i na ziemi wskazują, że raczej podczas dublowania innych zawodników przez Vettela :)
niestety, Ilona ostatnio się na portalu nie udziela, czyli dział PR RB wie, że będzie lipa i bardzo dobrze tak w mojej ocenie :)

Awatar użytkownika
Leeloo
Posty: 1210
Rejestracja: pt 17 sie, 2007 19:51

Post autor: Leeloo » ndz 19 lut, 2012 22:22

bardzo fajny filmik :)

http://vimeo.com/32105591
"Kto walczy do końca, czasem przegrywa, kto się poddaje, przegrywa zawsze".

pjotrek
Posty: 2
Rejestracja: śr 14 mar, 2012 10:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pjotrek » sob 17 mar, 2012 19:02


nonam3k
Posty: 11
Rejestracja: sob 08 wrz, 2012 20:44

Post autor: nonam3k » pn 08 paź, 2012 11:57

No i Red Bull wyskoczył z podwójnym ddrs co skutkowało 2 zwycięstwami w ostatnich wyścigach. Wątpię ze Ferrari wprowadzi jakaś nowinkę która pomoże Alonso w obronie tytułu .

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 08 paź, 2012 12:02

Obronie ?!
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

nonam3k
Posty: 11
Rejestracja: sob 08 wrz, 2012 20:44

Post autor: nonam3k » pn 08 paź, 2012 12:09

ahh źle się wyraziłem , chodziło mi o to ze będzie miał ciężko utrzymać przewagę punktowa ...

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 08 paź, 2012 12:14

On aktualnie nie ma żadnej przewagi punktowej, a jakakolwiek przewaga w przeszłości nie wynikała z jego genialności czy szybkości auta, a błędów i głupot rywali. To coś jak Kubica w 2008, za wolny by wygrywać na luzie, ale za szybki by jakoś specjalnie być gryzionym z tyłu. Jak inni odwalają, to on zgarnia główną nagrodę. Tak czy siak radzę się pogodzić z 3 tytułem SV.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pn 08 paź, 2012 12:36

nonam3k pisze:No i Red Bull wyskoczył z podwójnym ddrs co skutkowało 2 zwycięstwami w ostatnich wyścigach.
Ekhm... szacun. Szaaaacun! Lotus jęczy o tym rozwiązaniu od cholera wie kiedy i gówno im z tego wychodzi. RBR zagrał tą akcją reszcie stawki mocno na nosie.

Mocno mi ta ekipa imponuje - przyznaję. Gdyby nie Marko to nawet dałoby się im kibicować. :P

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1885
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pn 08 paź, 2012 13:04

doriano pisze:Mocno mi ta ekipa imponuje - przyznaję.
Faktycznie, są świetnie zorganizowani. Newey ma autorytet, wolną rękę i wolność wydawania pieniędzy. Podobało mi się też jak po wypadku, który miał w czasie swoich prywatnych rozrywkowych jazd/wyścigów szefowie stwierdzili że nie zamierzają mu tego zabraniać.
Zresztą z tego co kojarzę do RBR trafiło wielu dobrych inżynierów z innych zespołów - ostatnio choćby James Key (w pewnym sensie), którego konstrukcje dobrze się sprawdzają.
RBR dobrze płaci i ma dobre wyniki. I o to chodzi :grin:
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
Angulo
Posty: 173
Rejestracja: pt 29 sie, 2008 17:32
Lokalizacja: Gołkowice (Śląskie)

Post autor: Angulo » pn 08 paź, 2012 16:55

Tak czy siak radzę się pogodzić z 3 tytułem SV.
Tak samo jak mówiłeś po kwalifikacjach przed GP Abu Zabi 2010, że losy tytułu sa rozstrzygnięte...

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » pn 08 paź, 2012 17:36

Angulo pisze:
Tak czy siak radzę się pogodzić z 3 tytułem SV.
Tak samo jak mówiłeś po kwalifikacjach przed GP Abu Zabi 2010, że losy tytułu sa rozstrzygnięte...
Kto mógł wtedy przewidzieć że stratedzy Ferrari zrobią taki koszmarny błąd?
Teraz jest jeszcze 5 GP i RBR zdecydowanie na fali wznoszącej a Ferrari nie jest w stanie nawet zbliżyć się poziomem do McLarena i RBR.
By the grace of God Almighty
And the pressures of the marketplace
The human race has civilized itself
It's a miracle

Awatar użytkownika
Kulfon
Posty: 458
Rejestracja: sob 08 maja, 2010 20:57

Post autor: Kulfon » pn 08 paź, 2012 17:54

Angulo pisze:Tak samo jak mówiłeś po kwalifikacjach przed GP Abu Zabi 2010, że losy tytułu sa rozstrzygnięte...
Odnieśmy się racjonalnie do tej wypowiedzi i zakamuflowanych w niej zamiarów - kto może zabrać tytuł Sebastianowi (pomijając jakieś nieprzywidywalne zwroty akcji w postaci, że np. nie będzie dojeżdżał do końca sezonu do mety). Lewis Hamilton - w normalnej sytuacji, pod względem czystej szybkości, nawet z taką różnicą punktową, absolutnie miałby szanse. Jednak w obecnych okolicznościach McLaren na niego kompletnie nie postawi. Drugi kandydat - Button - myślę, że jest za daleko w punktach i zbyt mało wyrazisty, że tak powiem w jeździe, żeby nadgonić taką różnicę. Jeździ konsekwetnie, ale bez błysku. To samo można powiedzieć o Alonso - wykorzystuje do maksimum możliwości bolidu i niepowodzenia innych, a jedyne sytuacji w których się to nie dzieje, to takie incydenty jak Belgia i Japonia.

Czy taka sytuacja się komuś podoba czy nie, niestety takie są fakty. W połowie sezonu autentycznie wierzyłem, że realnym zagrożeniem dla ALO jest Webber. Niestety od mniej więcej Węgier Kangur jeździ bardzo nieregularnie i nieskutecznie. Niestety to po prostu nie ten poziom co Vettel - jak czasem trafi mu się na prawdę dobry wyścig to potem przeplata go serią słabych występów.

Awatar użytkownika
swirek258
Posty: 646
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: swirek258 » śr 10 paź, 2012 17:59

Nie przekreślałbym Alonso i Hamiltona. Ten pierwszy jedyne DNF miał z powodu wypadków na starcie, a bolid Ferrari wydaje się być samochodem bezawaryjnym. Ferrari było w Japonii mocne, kwalifikacje mieli zaburzone przez żółte flagi, a Massa miał też mocno tempo wyścigowe(nawet nie biorąc pod uwagę fantastycznego startu, był później szybszy od Buttona i Kobayashiego). Hamilton ma sporą stratę, ale Alonso też niedawno miał niezłą przewagą i jak pokazuje ostatni wyścig może to się bardzo szybko zmienić. A McLareny tempem wcale tak bardzo nie odstają od Red Bulla:) No i pamiętajmy o sezonie 2007 gdzie wydawało się że wszystko jest pozamiatane dla McLarenów, a Raikkonen się odbudował z olbrzymiej straty:)

Awatar użytkownika
GhostRider
Posty: 389
Rejestracja: wt 16 wrz, 2008 19:17

Post autor: GhostRider » śr 07 lis, 2012 15:02

Co sądzicie na -> ten <-temat ? Bardzo zaciekawił mnie ten filmik...

Wywi
Posty: 226
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 17:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Wywi » śr 07 lis, 2012 15:09

http://www.youtube.com/watch?v=4YUUcRxE ... re=related
Tutaj widać w zwolnionym tempie, jak czubek nosa "pracuje". Coś jest na rzeczy :roll:

Awatar użytkownika
DaFy
Posty: 580
Rejestracja: pn 07 sie, 2006 11:00
Lokalizacja: Z dużego pokoju.
Kontakt:

Post autor: DaFy » czw 08 lis, 2012 11:34

Obrazek
GO! Kubica GO! Hamilton

Awatar użytkownika
eVo^
Posty: 168
Rejestracja: pn 22 lut, 2010 15:32
Lokalizacja: niewielko-polska

Post autor: eVo^ » czw 08 lis, 2012 17:23

Przecież wiadomo nie od dziś że włókno węglowe się rozciąga i wygina(odkształca),w f1 od kiedy stosuje się lekkie materiały kompozytowe teamy eksperymentują z mieszankami polimerów organicznych które nadają też giętkość zachowując przy tym trwałość .Red Bull już od dawna ma giętkie przednie skrzydło a Newey jest znany z kartonowych konstrukcji.Przypomina mi to Torro Rosso z 2010 http://www.youtube.com/watch?v=yePHOYTUr-g tylko tu testowali wahacze góra dół ,które tez są z włókna węglowego.

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » czw 08 lis, 2012 17:27

eVo^, Z tego co pamiętam to taka konstrukcja nie jest legalna. Przypomina mi się sprawa Williamsa z 92-93 roku? gdzie podłoga po kilku okr robiła się elastyczna.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
eVo^
Posty: 168
Rejestracja: pn 22 lut, 2010 15:32
Lokalizacja: niewielko-polska

Post autor: eVo^ » czw 08 lis, 2012 17:34

Właśnie teraz tak patrze i wydaje mi się ze ten element za który chwyta mechanik powinien być sztywniejszy niż reszta skrzydła ,ale niech się wypowiedzą fachowcy.Jeśli jest to nielegalne to czekam na odzew innych ekip.

Awatar użytkownika
Leeloo
Posty: 1210
Rejestracja: pt 17 sie, 2007 19:51

Post autor: Leeloo » sob 10 lis, 2012 03:59

generalnie dziwnie zachowuje się ten "nos".
Aby przejść testy zderzeniowe musiałby być mocno stabilny i twardy aby absorbować siłę uderzenia i rozpadać się na kawałeczki. będąc elastycznym traci te właściwości. chciałbym zobaczyć ten nos w teście zderzeniowym bo dla mnie 99.9% nie przechodzi testu
"Kto walczy do końca, czasem przegrywa, kto się poddaje, przegrywa zawsze".

Awatar użytkownika
DaFy
Posty: 580
Rejestracja: pn 07 sie, 2006 11:00
Lokalizacja: Z dużego pokoju.
Kontakt:

Post autor: DaFy » sob 10 lis, 2012 09:24

Może ten nos zrobiono ze "Sprytnej Plasteliny" :)
Jest elastyczna a jak sie walnie młotkiem to twardnieje i się rozpada na kawałeczki.

;)
GO! Kubica GO! Hamilton

Awatar użytkownika
Sianokosy
Posty: 237
Rejestracja: pt 13 lut, 2009 17:29
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Sianokosy » sob 10 lis, 2012 09:28

Dziennikarz La Gazzetta dello Sport, Andrea Cremonesi, napisał, że takie zachowanie się tej części auta (czubka nosa) nie jest sprzeczne z regulaminem.

&#8222;Wieści z Paryża mówią, że części o których mowa nie są strukturalne i nie podlegają testom sztywności, jakie przechodzą inne części bolidu.&#8221;

&#8222;FIA dała do zrozumienia, że miękka charakterystyka nosa jest wymagana w celu uniknięcia poważnych konsekwencji, gdyby nos uderzył w bok innego bolidu&#8221; wyjaśniał Cremonesi.
Link
Bycie normalnym to najgłupsza rzecz, do której można dążyć

marcinos
Posty: 99
Rejestracja: czw 27 sty, 2011 16:36
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marcinos » sob 10 lis, 2012 12:45

Sianokosy pisze:&#8222;FIA dała do zrozumienia, że miękka charakterystyka nosa jest wymagana w celu uniknięcia poważnych konsekwencji, gdyby nos uderzył w bok innego bolidu&#8221;
Rozumiem że jest to wymóg FIA i wszystkie bolidy tak mają?

Tu fajnie widać jak pracuje nos razem ze skrzydłem
Obrazek

Awatar użytkownika
matteo98987
Posty: 118
Rejestracja: śr 10 paź, 2012 17:34
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: matteo98987 » pn 21 sty, 2013 19:02

To przez "krawężnik" :razz: A teraz nazwa tego zespołu o którym jest temat to:
Infiniti Red Bull Racing

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1885
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » wt 18 mar, 2014 14:15

Ciekawe jak się rozwinie sytuacja z tą apelacją dotyczącą przepływu paliwa. Czytnąłem sobie właśnie artykuł Sokoła, który mówi że RBR ma małe szanse na uznanie apelacji. A ja nie byłbym tego taki pewien. No bo jeśli RBR faktycznie nie złamał przepisów, czyli faktycznie jego przepływ mieścił się w tych 100kg/h no to czemu miałby być ukarany? Za to że kazano im używać wadliwego przepływomierza a RBR się nie dostosował? Według mnie to raczej FIA powinna zostać ukarana za dostarczenie wadliwego sprzętu.Przecież to mogło rzutować na osiągi samochodów i wcale nie jest jasne że rzutowało w tym samym stopniu na każdego.
Ja liczę na to że RBR wygra tą sprawę bo zwyczajnie to co odwala FIA to jakaś porażka. Najpierw ustalają sobie jakieś z sufitu wzięte liczby w stylu 100kg na wyścig i chwilowe 100kg/h a potem nie potrafią wdrożyć technologii do przepisów które sobie bez sensu wymyślili.
Czemu np. nie 120kg na wyścig i 120kg/h chwilowo? Dając więcej mocy i więcej rozrywki zarówno kierowcom jak i widzom.
Według mnie RBR ma rację bo jeśli tylko ich metoda pomiaru była w porządku i pokazywała dane zgodne z przepisami to znaczy to tylko że mogli wykorzystać moc silnika zgodnie z tym jak został zaprojektowany.
Można bowiem sobie wyobrazić coś takiego:
Silnik Merca czy Ferrari na pełnej mocy żre więcej paliwa niż na tej samej pełnej mocy silnik Renault. Moce są równe powiedzmy ale zużycie paliwa jest różne. Udajemy się do Melbourne gdzie tego paliwa spala się sporo. To może oznaczać że Merce będą na limicie i będą musieć oszczędzać paliwo, jechać z mniejszą mocą. Natomiast Renault nie. No ale montujemy te wadliwe czujniki, które sprawiają że nie można osiągnąć pełnego przepływu i pełnej mocy. Merc jest szczęśliwy gdyż dzięki temu odgórnemu ograniczeniu przepływu to wszystkie zespoły i silniki muszą ograniczyć moc. Takie Renault też. W ten sposób oszczędny silnik Renault traci swoją przewagę. Normalnie mogliby ciąć na maksa nie bawiąc się w oszczędzanie i w ten sposób zyskiwać nad zmuszonym do oszczędzania Mercem. No ale nie. Czujniki zmieniają to.
Zdaje się że z tym paliwem to może być trochę zabawy. Jeśli chodzi o moje zdanie to powinni zostawić to ograniczenie przepływowości. Nawet niech będzie to 100kg/h a zostawić wolną rękę co do ilości paliwa jakie można zabierać. To ograniczy kosztowne wysilanie silników ale też da wolną rękę zespołom i kierowcom dzięki czemu nie będą zmuszeni do oszczędzania paliwa. A jeśli już to tylko dlatego bo sami obiorą taką taktykę.
Tylko niech te czujniki będą w porządku!
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”