Williams

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » sob 18 wrz, 2010 21:57

No i jakby nie patrzeć, takie kwestie przekładają się później na wiele innych aspektów, jak chociażby późniejsze problemy ze sponsorami. Zresztą problemem jest też podejście Franka do wielu aspektów które zostawiły Williamsa w latach 80, no powiedzmy 90, a cała reszta poszła do przodu. Pod tym względem zespół już zawsze będzie z tyłu. Głównie dlatego, że nadrobienie strat potencjału, finansów i zarządzania to jednak spore wydatki na które Williamsa wg mnie po prostu nie stać. W tym sezonie niby dają radę, ale zasanawiam się na ile jest to zasługa samego williamsa a na ile to że np renault albo mercedes już położyli lachę w zasadzie na sezon (renault przez kilka GP nic nie przywoziło robiąc pakiet z kanałem...)
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
OldHorse
Posty: 475
Rejestracja: pt 10 kwie, 2009 19:35
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: OldHorse » ndz 19 wrz, 2010 00:24

hideto pisze: Pod tym względem zespół już zawsze będzie z tyłu. Głównie dlatego, że nadrobienie strat potencjału, finansów i zarządzania to jednak spore wydatki na które Williamsa wg mnie po prostu nie stać.
Tak naprawdę jedyną realną szansą dla Williamsa jest powrót do Mosleyowskiej idei limitu budżetowego. Wtedy to inni będą mieli problemy, tym większe, im więcej teraz wydają pieniędzy.
hideto pisze:W tym sezonie niby dają radę, ale zastanawiam się na ile jest to zasługa samego williamsa a na ile to że np renault albo mercedes już położyli lachę w zasadzie na sezon (renault przez kilka GP nic nie przywoziło robiąc pakiet z kanałem...)
Na pewno spora w tym zasługa Coswortha, który po raz kolejny pokazał, że potrafi czynić cuda i zrobił znacznie lepszy silnik, niż się wszyscy spodziewali.

Renault w przeciwieństwie do Mercedesa chyba jeszcze nie odpuściło, ale Boullier wspominał, że ten pakiet z kanałem, który zastosowali w Belgii, to był drugi zaprojektowany i wykonany, bo pierwszy się nie udał. To na pewno musiało kosztować kupę czasu.
Poprawki, przywiezione do Singapuru niewątpliwie będą ostatnimi, ale to z powodów oczywistych (koszty, logistyka) dotyczy wszystkich zespołów, za wyjątkiem tych bezpośrednio walczących o mistrzostwo.

p.s. dlaczego rozmawiamy o tym w temacie o Quick Nicku ? :wink: Niby jeździł dla Willa przez jeden sezon (a raczej dwie trzecie) i całkiem nieźle mu szło, ale mimo wszystko to dość luźny związek :grin:

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » ndz 19 wrz, 2010 00:31

OldHorse pisze:Tak naprawdę jedyną realną szansą dla Williamsa jest powrót do Mosleyowskiej idei limitu budżetowego. Wtedy to inni będą mieli problemy, tym większe, im więcej teraz wydają pieniędzy.
problem w tym, że ten limit 40M jeśli dobrze pamiętam, nie wróci.

Ekipy typu Ferrari, Mclaren, RedBull czy nawet RF1 nie potrafią pracować z takimi pieniędzmi, a te 4 zespoły to aż nadto by taki limit zablokować. Jestem więc przekonany że z tej idei ograniczenia budżetów nic nie zostanie. A jeśli nawet to nie na takim poziomie jaki obiecywano.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » sob 16 paź, 2010 17:57

Wszystko wskazuje na to że w nastepnym sezonie F1 będzie jeździł nowy paydriver. Według wenezuelskich źródeł Pastor Maldonado jako drugi wenezuelczyk w historii F1 będzie jeździł w Williamsie zamiast Nico Hulkenberga. Szkoda Nico bo jako debiutant prezentował się całkiem nieźle, ale strata przez Williamsa kilku sponsorów chyba nie dała im żadnego wyboru.

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 820
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » sob 16 paź, 2010 18:19

niedawno pisalem, ze jest o nim tak cicho, ze chyba juz dostal angaz w F1. Rozmowy musialy toczyc sie od dawna, bo "sponsorzy" Wenezuelczyka przestali robic szumny PR juz troche temu. Gdzies w polowie roku Chavez oficjalnie obiecywal ze przyszedl czas na krajana w F1.
Szkoda Hulka bo jakies postepy robil. Witalij nieudacznik zostaje. Sprawiedliwosci w F1 nie ma. Jesli Pastor sie nie sprawdzi to w nastepnym sezonie Williams bedzie mial podobny problem jak RF1 obecnie.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pn 18 paź, 2010 10:47

Jeśli byłaby to prawda, to szkoda... z przynajmniej dwóch powodów:

1. Finansowanie Williamsa nie jest takie wspaniałe, jak zdaje się uspokajać Adam Parr.
2. Szkoda Hulka. Bezsprzecznie najlepszy debiutant tego roku. W przyszłym roku myślę, że mógłby swobodnie prześcigać Barricza.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

kolek
Posty: 204
Rejestracja: czw 26 cze, 2008 20:03

Post autor: kolek » pn 18 paź, 2010 11:24

To jest strasznie przykre, wiadomo, pieniądze są ogromnie ważne, ale w dzisiejszych czasach taki Kubica czy Alonso by pewnie do F1 w ogóle nie weszli. Szkoda go, bo Hulkenberg od połowy sezonu zaczął już pokazywać przyzwoite osiągi i wyniki, a nie przyjeżdżał na każde GP z założeniem "pierwsze trzy dni weekendu będę się uczył toru" jak nasz rosyjski kierowca.

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pn 18 paź, 2010 12:20

Ciekawe czy Barrichello płaci za swe starty :roll: W każdym razie pewnie i tak nie mogą się go zbytnio pozbyć bo doświadczony kierowca bardziej przydaje się do rozwoju samochodu.
Co do Hulkenberga to uważam że jego nieciekawa sytuacja podobnie jak Sutila czy Heidfelda wynika chyba także z tego że są ... Niemcami. Jest ich naprawdę za dużo w F1. Zwłaszcza że 3 z nich czyli Schumacher, Rosberg i Vettel spokojnie mogą przyciągnąć całą niemiecką publiczność. Kolejni są zbędni, z marketingowego punktu widzenia pewnie nic nie wnoszą. Dodatkowo ostatnio nastała moda na takie pewnego rodzaju "narodowe" zespoły. Wszystko się ładnie zazębia. Sauber wchodzi w egzotykę. Williams stanie się płd. amerykański, FI powinno być azjatyckie itd. Dlatego Hulkenbergowi może być ciężko. Ja na jego miejscu postarałbym się chyba o wygryzienie Trullego z Lotusa.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pn 18 paź, 2010 15:15

zu7 pisze:ostatnio nastała moda na takie pewnego rodzaju "narodowe" zespoły. Wszystko się ładnie zazębia. Sauber wchodzi w egzotykę. Williams stanie się płd. amerykański, FI powinno być azjatyckie itd.
A Renault słowiańskie :P
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pn 18 paź, 2010 16:17

zu7 pisze:Ja na jego miejscu postarałbym się chyba o wygryzienie Trullego z Lotusa.
Albo Pietrowa z Renault. :mrgreen:

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pn 18 paź, 2010 16:37

doriano pisze:
zu7 pisze:Ja na jego miejscu postarałbym się chyba o wygryzienie Trullego z Lotusa.
Albo Pietrowa z Renault. :mrgreen:
To by złamało zasadę narodowości. Nie wiem jak ten cały Aloszyn. Może on do Renault?

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pn 18 paź, 2010 16:41

zu7 pisze:
doriano pisze:
zu7 pisze:Ja na jego miejscu postarałbym się chyba o wygryzienie Trullego z Lotusa.
Albo Pietrowa z Renault. :mrgreen:
To by złamało zasadę narodowości. Nie wiem jak ten cały Aloszyn. Może on do Renault?
Myślę, że złamałoby to sporo zasad, którymi kieruje się RF1. Opcja niemal niemożliwa, ale... mnie by się nawet podobało.

Awatar użytkownika
Ataru
Posty: 171
Rejestracja: pn 17 maja, 2010 11:18

Post autor: Ataru » pn 18 paź, 2010 18:03

Predzej z Renault wywala Roberta niz Pietrowa.
McLfan pisze:Widzę zło w Alonso
Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji!

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » pn 18 paź, 2010 18:10

Zależy, jeśli Aloszyn spisze się jakimś cudem bardzo dobrze na testach młodych kierowców które niedawno wygrał w WSbR to wymiana jest bardzo prawdopodobna.

Tyle ze szansa że się spisze dobrze jest minimalna wg mnie, zeby wyjeździć sobie ten tytuł startował tam 4 lata, a poziom mistrzów WSbR ostatnio sufitu nie wybija.


Niestety, zatrudnienie w zeszłym roku Pietrowa może się dla Renault i Lopeza okazać wtopą na lata.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pn 18 paź, 2010 21:29

doriano pisze:
zu7 pisze:
doriano pisze:
zu7 pisze:Ja na jego miejscu postarałbym się chyba o wygryzienie Trullego z Lotusa.
Albo Pietrowa z Renault. :mrgreen:
To by złamało zasadę narodowości. Nie wiem jak ten cały Aloszyn. Może on do Renault?
Myślę, że złamałoby to sporo zasad, którymi kieruje się RF1. Opcja niemal niemożliwa, ale... mnie by się nawet podobało.
Hulka do Renault? Proszę bardzo. Pietrowa do Williamsa? A ja Cię Doriano miałem za pokrewną duszę...

Nie wystarczy, że od pięciu lat Williams jest poligonem dla przeróżnych paydriverów? Wszystko już wyglądało tak, że Hulk zaczyna dorastać do serii, w której si znajduje, a tu taka dupa... Jeszcze żeby przeciwwagą dla gryzipiórków był ktoś jak Kubica... zgoda, Barricz ma wielkie doświadczenie, ale mimo całej symaptii dla niego, to posiadanego doświadczenia nie wieńczy to coś, co pomogłoby wyjść ze środka stawki.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 18 paź, 2010 21:35

co do Aloszyna to jest ciekawa sprawa.

chłopak wygrał World Series by Renault 3.5 (tę samą którą w 2005 wygrał Kubica).

Nagroda to test bolidu RF1 (przypomnę Kubica kask fisico z naklejkami takt barcelona - montmelo).

No i tutaj pojawia się ciekawa rzecz. Otóż Aloszyn to dobry kierowca, może nie geniusz ale solidny zawodnik który swego czasu był nawet sponsorowany przez RBR, z racji cięcia kosztów go usunięto z tego zespołu. Nie jeździł w WSbR 10 lat (hiperbola jakby ktoś nie zauważył) by cokolwiek osiągnąć no i też jest rosjaninem...

Mówiąc krótko na miejscu Erica B. Po testach aloszyna, na które wysłałbym też vicie zadzwonił bym do wujka władymira i obdyskutował który z nich lepszy.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » pn 18 paź, 2010 22:28

Tylko 4 lata. Kolejno 11, 12, 4 i 1 w generalce, w między czasie w 2009 F2 3ci w generalce.

Pietrow w GP2 3,5 raza stawał w kolejce zeby się dorobic wicemistrzostwa. W pierwszym pełnym sezonie nie dał sobie rady z Pantano, w drugim z di Grassim.

Niby chłopak wygląda bardziej optymistycznie, ale od czasów Roberta orłów wśród mistrzów WSbR nie było, a przynajmniej jeszcze się nie zdecydowali ujawnić. Przedostatni mistrz (z 2009) poszedł smigać w Indycarach na ten sezon.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pn 18 paź, 2010 23:31

zderzack pisze:Hulka do Renault? Proszę bardzo. Pietrowa do Williamsa? A ja Cię Doriano miałem za pokrewną duszę...
Nigdzie nie napisałem, że chciałbym PIE w Williamsie. ;) Zresztą drugi fotel chyba i tak znalazł już tam nabywcę...

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 820
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » ndz 31 paź, 2010 15:58

http://www.formula1.pl/F1_news-10194-Wi ... trzem.html

wychodzi na to ze, albo Baricz dostaje kopa albo Hulk chce odejsc do innego zespolu. Jest jeszcze opcja ze plotka o Pastorze z Wenezueli to jednak tylko plotka.

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » pn 08 lis, 2010 10:19

Dosc ciekawy zwrot w Williamsie, Maldonado bedzie testowac HRT w Abu Dhabi
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88066

Awatar użytkownika
snajper
Posty: 215
Rejestracja: pn 12 lis, 2007 15:01
Lokalizacja: Opole

Post autor: snajper » śr 01 gru, 2010 16:43

Znany jest już skład zespołu Williams na sezon 2011. Obok Rubensa Barrichello, w miejsce Nico Hulkenberga, będzie startował wenezuelski kierowca Pastor Maldonado, który w tym roku zdobył tytuł mistrza serii GP2.
"Trzymaj się Robert, to twój najważniejszy wyścig, musisz go wygrać!"

Wywi
Posty: 226
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 17:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Wywi » wt 01 lut, 2011 10:04

Obrazek

Brzydal :roll:

Awatar użytkownika
jz10
Posty: 149
Rejestracja: sob 29 maja, 2010 22:20

Post autor: jz10 » wt 01 lut, 2011 10:36

Obrazek

przypomina mi to FW26 z poczatku sezonu. w kazdym razie nie napiekniejszy

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » wt 01 lut, 2011 10:50

Mi się podoba (malowanie). Zeszłoroczne również. Williams ma taki swój specyficzny surowy, klasyczny styl. Dla mnie ekstra.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 01 lut, 2011 10:53

spokojnie, to będzie malowanie tylko na testy, co roku w zasadzie williams przyjeżdża granatowy z sponsorami na biało ;-)
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » wt 01 lut, 2011 20:14

mi sie marzy aby wróciło malowanie z sezonu 2007 ;) naprawdę uroczo wyglądał by ten bolid :cool:

dla przypomnienia FW29:
Obrazek
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » czw 24 lut, 2011 14:20

No i mamy nowe malowanie. Przejściowe było fajne, takie surowe, ale ostateczna wersja również jest w porządku. Spora ilość bieli powinna sprawić że bolid będzie dobrze widoczny. Oby na czołowych miejscach. Ekipa Williamsa sprawia wrażenie zadowolonych i dość pewnych siebie. Może więc będą w stanie namieszać co nieco. Wydaje mi się że ich atutem mogą być silniki Coswortha. Mam wrażenie że nie podlegały one takim restrykcjom jak reszta i Cosworth ulepszył je na tyle że mają pewien nadmiar mocy, choć może spalają troszkę więcej. Narazie ich słabym punktem jest KERS, ale skoro sobie dobrze radzili w testach bez niego, to ze sprawnym KERSem może być tylko lepiej!
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
mago-san
Posty: 575
Rejestracja: wt 06 kwie, 2010 13:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: mago-san » pn 04 lip, 2011 16:04

http://www.gpupdate.net/en/f1-news/2635 ... -for-2012/
Williams z silnikami Renault od 2012 r. - oficjalnie
"Lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem." - RK
SZYBKIEGO POWROTU ZA STERY BOLIDU ROBERT!!!!

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » pn 04 lip, 2011 16:09

Czyli znów będziemy mieli zespół o mistrzowskiej nazwie Williams-Renault, jednak nie wydaje mi się, aby dzięki temu wrócili do formy z przed około 15-20 lat.
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pn 04 lip, 2011 16:43

karolVTEC pisze:jednak nie wydaje mi się, aby dzięki temu wrócili do formy z przed około 15-20 lat.
W przyszłym roku na pewno nie, ale już za dwa lata (lub trzy jeśli FIA wszystko połączy) będą spore zmiany regulaminowe...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”