Spyker (2007) / Force India (2008)

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

Kamil F1
Posty: 2249
Rejestracja: śr 27 gru, 2006 17:39
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Kamil F1 » czw 10 sty, 2008 17:16

Ismola pisze:19. Adrian Sutil
20. Giancarlo Fisichella
Z tymi numerami raczej będzie na odwrót ponieważ Fisichella zgromadził więcej punktów niż Adrian :wink:

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » czw 10 sty, 2008 17:26

No to co, że więcej? To team chyba ustala?

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » czw 10 sty, 2008 17:48

No to co, że więcej? To team chyba ustala?
No i ustalił że Fisi bedzie 1
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
broker
Posty: 1132
Rejestracja: wt 18 wrz, 2007 22:57
Lokalizacja: Bambucza

Post autor: broker » czw 10 sty, 2008 18:57

Kamil F1 pisze:
Ismola pisze:19. Adrian Sutil
20. Giancarlo Fisichella
Z tymi numerami raczej będzie na odwrót ponieważ Fisichella zgromadził więcej punktów niż Adrian :wink:
20. Fisichella
21. Sutil
BMW POWER

Awatar użytkownika
qTeCk
Posty: 163
Rejestracja: pt 21 gru, 2007 16:47

Post autor: qTeCk » czw 10 sty, 2008 22:53

Menson pisze:A konkretnie co oni "odziedziczyli" po Spykerze, bo nawet do końca nie wiem :mrgreen: ?

Jednego kierowcę, paru sponsorów i inżynierów (Gascoyne chociażby)
"Formula One is a sport from lights to flag. The rest of the time it is dog eat dog business like no other"

Ferrari
Posty: 49
Rejestracja: sob 22 mar, 2008 12:49

Post autor: Ferrari » ndz 30 mar, 2008 20:15

Podobnie jak Spyker w poprzednim sezonie tak Force India w tym będzie należeć do czerwonych latarni F1 i raczej ciężko będzie im zdobyć punkty w tym sezonie no chyba, że będzie więcej takich wyścigów jak w Australii, gdzie do mety dojeżdża mniej niż 8 kierowców to wtedy może uda im się dojechać do mety i zdobędą punkty. Wątpię, aby to, że w teamie jest Giancarlo Fisichella coś im dało w poprzednim sezonie Włoch jeździł słabo więc raczej w barwach Indyjskiego teamu jakiejś zwyżki formy nie powinno być. Sądzę, że może przy sprzyjających okolicznościach i jakimś nadzwyczajnym szczęściu może uda im się nie zająć ostatniego miejsca w klasyfikacji konstruktorów.

toldi
Posty: 62
Rejestracja: pt 31 sie, 2007 15:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: toldi » ndz 30 mar, 2008 21:41

No chyba raczej Super Aguri będzie ostatnie :razz: , a FI swoje punkty na pewno zdobędzie :wink: W zeszłym roku długo czekaliśmy na pierwszy punkt Spykera, ale się doczekaliśmy(pamiętne GP Japonii :mrgreen: ). Nie ma co skreślać Force India, bo oni jeszcze pokażą... :grin:

Kojag
Posty: 64
Rejestracja: pn 05 kwie, 2010 19:32

Re: Spyker (2007) / Force India (2008)

Post autor: Kojag » ndz 18 kwie, 2010 00:41

Denis pisze:Jaki sens jest tego, że startują w F1? Jeżeli ktoś mi powie że startują po to by się 'rozwijac' to moim zdaniem jest to bezsensowna wypowiedź gdyż są tak zacofani że nie dogonią nawet RedBulla a o BMW-Sauber to nawet nie wspomnę (nie mają szans gdyż żeby osiągnąc poziom Ferrari musieli by poświęcic na to z 7 sezonów, a Ferrari przeciez też się rozwija...)

Np. RedBull też jest słabym teamem i raczej nic wielkiego nie osiągną ale przynajmniej reklamują w F1 swoje drinki i dlatego wiadomo czemu startują :D A Spyker...?

Może trochę za dużo krytyki ale tak odczuwam ich obecnośc w F1. Kierowcy są przegrani już na starcie. Realizatorzy pokazują ich tylko w trakcie ich wypadków/defektów a komentatorzy o nich mówią tak: (defekt silnika u Albersa) "A, to tylko Albers - przejdźmy dalej do wyścigu" albo "ich obecnośc nie ma znaczenia"

Mam nadzieję że te nowe samochody co to oni zapowiadają będą w stanie konkurowac chociaż z Super Aguri :)



Teraz to się dziwnie takie teksty czyta. "RedBull też jest słabym teamem i raczej nic wielkiego nie osiągną ale przynajmniej reklamują w F1 swoje drinki i dlatego wiadomo czemu startują " heh

A teraz przechodzę do sedna...

Czy myślicie, że troszkę słabsza forma Force India może byś spowodowana przeniesieniem lusterek?

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Spyker (2007) / Force India (2008)

Post autor: doriano » ndz 18 kwie, 2010 08:58

Kojag pisze:
Denis pisze:Jaki sens jest tego, że startują w F1? Jeżeli ktoś mi powie że startują po to by się 'rozwijac' to moim zdaniem jest to bezsensowna wypowiedź gdyż są tak zacofani że nie dogonią nawet RedBulla a o BMW-Sauber to nawet nie wspomnę (nie mają szans gdyż żeby osiągnąc poziom Ferrari musieli by poświęcic na to z 7 sezonów, a Ferrari przeciez też się rozwija...)

Np. RedBull też jest słabym teamem i raczej nic wielkiego nie osiągną ale przynajmniej reklamują w F1 swoje drinki i dlatego wiadomo czemu startują :D A Spyker...?

Może trochę za dużo krytyki ale tak odczuwam ich obecnośc w F1. Kierowcy są przegrani już na starcie. Realizatorzy pokazują ich tylko w trakcie ich wypadków/defektów a komentatorzy o nich mówią tak: (defekt silnika u Albersa) "A, to tylko Albers - przejdźmy dalej do wyścigu" albo "ich obecnośc nie ma znaczenia"

Mam nadzieję że te nowe samochody co to oni zapowiadają będą w stanie konkurowac chociaż z Super Aguri :)



Teraz to się dziwnie takie teksty czyta. "RedBull też jest słabym teamem i raczej nic wielkiego nie osiągną ale przynajmniej reklamują w F1 swoje drinki i dlatego wiadomo czemu startują " heh

A teraz przechodzę do sedna...

Czy myślicie, że troszkę słabsza forma Force India może byś spowodowana przeniesieniem lusterek?
Wyczytałem gdzieś kiedyś, że korzyść wynikająca z tego, że lusterka są zamontowane w miejscu, w którym stwarzają mniejszy opór aerodynamiczny wynosi około 0,05s. Niby jest to mało, ale nie zapominajmy, że mocowanie tych lusterek pomaga również kierować strugą powietrza opływającą bolid, więc zysk z mocowania lusterek poza kokpitem może być sporo wyższy niż te 0,05 sekundy.

FI twierdziło w ten weekend, że tor w Chinach im nie odpowiada. Jeśli dobrze pamiętam przed weekendem mówili jednak coś innego. Przypadek? Mam nadzieję, że nie, gdyż w takim wypadku Red Bull może nie miałby już takiej przewagi.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pn 19 kwie, 2010 11:53

Renault, czyli ich bezpośredni konkurenci też przenieśli lusterka. Także strategicznie raczej nie ma znaczenia.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pn 19 kwie, 2010 12:04

zderzack pisze:Renault, czyli ich bezpośredni konkurenci też przenieśli lusterka. Także strategicznie raczej nie ma znaczenia.
Z tego co wiem to Renault chyba nie miało zamontowanych lusterek na sekcjach bocznych, więc straty żadnej nie odnotowali (na pewno lusterka były zamontowane na kokpicie w Australii, Malezji i Chinach. Nie mogę znaleźć zdjęć z Bahrajnu, ale na testach przedsezonowych również stosowali konwencjonalne mocowanie). Zagrożeniem z tyłu jest właściwie tylko Force India, a Ci zmienili mocowanie lusterek. Z zespołów znajdujących się przed RF1 umiejscowienie lusterek zmienić muszą Ferrari i Red Bull, czyli zespoły do których RF1 traci najwięcej. IMO to całkiem dobre wiadomości. ;)

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Force India

Post autor: karolVTEC » czw 06 sty, 2011 13:32

Ze zdziwieniem zauważyłem że nie ma tematu poświęconego Force India... więc trzeba go założyć ;)

Ale rzeczą o której chciałem poinformować jest fakt że FI jako drugi zespół po HRT ogłosił że testy zacznie w starym bolidzie z sezonu 2010. Tłumaczą sie że chcą ten czas poświęcić na kolejne testy nowego samochodu w tunelu aerodynamicznym, ale mi to wygląda że mają problem, prawdopodobnie z finansami. I coś czuje że przynajmniej na początku przyszłego sezonu może okupywać ostatnie miejsca w 'starej stawce' i kto wie.. może nawet Lotus a nawet Virgin mogą im sie dobierać do skóry.
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » czw 06 sty, 2011 14:03

No właśnie, wydaje się że z ForceIndia coś cienko. Już ubiegły sezon nie wyglądał dobrze. A przecież po ciekawych występach w 2009 roku spodziewano się sporo i chyba były podstawy. A jednak było coraz gorzej. Odszedł Key. Nawet Sutil wspominał coś o stratach personalnych. Wygląda na to że nie dzieje się tam nic dobrego.
Założyłeś karolVTEC temat a tu się okaże że zespół znika/zmienia nazwę :???:
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » czw 06 sty, 2011 14:15

karolVTEC pisze:Ze zdziwieniem zauważyłem że nie ma tematu poświęconego Force India... więc trzeba go założyć ;)
Ależ oczywiście, że istnieje. ;) Scalone.

Sama deklaracja o użyciu starego samochodu podczas pierwszych testów nie musi być postrzegana w czarnych barwach. RBR dwa lata z rzędu pokazał, że dodatkowe godziny w tunelu mogą być bezcenne. Wystawienie "trójki" da im za to możliwość przetestowania nowych opon i ewentualnego nowego kierowcy.

Nie zmienia to oczywiście faktu, że problemów to w tym zespole jest sporo.

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » czw 06 sty, 2011 17:21

Force India to mały zespół a do tego złapali poślizg przez wypruwanie sobie żył do końca w walce z Williamsem o 6 miejsce w klasyfikacji. Tak btw. to mieli wspaniały sezon- szczególnie pierwszą połówkę i nie należy spodziewać się po nich dalszego progresu co najmniej z kilku przyczyn.

Szczerze mówiąc każdy dzień testowy jest dzisiaj ważny, piekielnie ważny i każdy robi wszystko aby się wyrobić na początek. Sławetny przykład Red Bulla też jest dość chybotliwy. W Milton Keynes też się trochę poślizgnęli na skutek zawirowań z dostawcą silników i zaciętą walkę z Brawnem. Oczywiście tak czy siak mieli wyśmienity samochód, na tyle dobry, aby brak 1/4 możliwych testów nie był widoczny. Teraz jest jeszcze trochę trudniej bo mamy nowe opony, balans masy i szatański KERS.

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » pt 07 sty, 2011 01:16

Generalnie to że jadą starym bolidem jeszcze nic nie znaczy. Ja jeszcze pamiętam jak Ferrari z reguły na pierwszych testach używało bolidów z roku poprzedniego a w 2006 testowali na F2004 bo F246 był tragiczny. A do 2005 roku tradycją było iż dopiero w pierwszym europejskim wyścigu Ferrari wystawiało nowy bolid.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » pt 07 sty, 2011 01:28

Nie te czasy. Teraz to już znaczy dużo.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pt 07 sty, 2011 10:22

Eeee, nie ma co dramatyzować :P

Po pierwsze RBR prze ostatnie dwa lata też "olewało" pierwsze testy. Nie ma co porównywać Dawida z Goliatem, ale wcale nie musi to być jakiś regres znowu. Wolą popracować nad ukończeniem bolidu, a czy maja poślizg czy nie, to już nie wiadomo tak właściwie.

Myślę, że byłoby tak z większą ilością zespołów, gdyby nie zmiana opon. I właśnie też dlatego (dla opon czy testowania i pozwalania na zdobycie doświadczenia debiutantom) te zespoły wystawiają stare bolidy. Inne teamy, te które mają dać nowe (LRF1, Sauber) nie wiadomo czy nie robią tego tylko aby uniknąć negatywnego PR-u. Ich bolidy mogą być na tyle nieukończone (Pamiętacie R30 w lutym i marcu 2010r.? Ja tam widziałem trzy różne samochody!) co VJM04 czy autko HRT, jednak złożone i już jeżdżące.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
Sianokosy
Posty: 237
Rejestracja: pt 13 lut, 2009 17:29
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Sianokosy » sob 08 sty, 2011 13:06

Tymczasem DJ Mallya rozważał zatrudnienie Karthikeyana, ale stwierdził, że jest dla niego w Force India za wcześnie.
Tutaj o tym piszą

Jakoś nie bardzo go widzę w FI. Niby rodak, PR pójdzie w górę, ale ktoś, kto tyle lat nie jeździł w F1 wniesie "trochę" mniej w bolid, co np. taki Sutil.
Bycie normalnym to najgłupsza rzecz, do której można dążyć

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » sob 08 sty, 2011 13:16

Wydaje się, że Mallya po prostu nie chciał powiedzieć "za słaby". A powinien ;)
Zwyciężają tylko tacy, którzy nie tracą wiary.

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » wt 08 lut, 2011 16:40

nowe dzieło Force India
Obrazek
jak dla mnie nie wygląda zbyt innowacyjnie... troche szerszy nos i nieco malowanie zmienione a tak nuuda :P
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
DaFy
Posty: 580
Rejestracja: pn 07 sie, 2006 11:00
Lokalizacja: Z dużego pokoju.
Kontakt:

Post autor: DaFy » pt 03 lut, 2012 10:26

FI 2012

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt 03 lut, 2012 10:51 przez DaFy, łącznie zmieniany 4 razy.
GO! Kubica GO! Hamilton

Awatar użytkownika
eVo^
Posty: 168
Rejestracja: pn 22 lut, 2010 15:32
Lokalizacja: niewielko-polska

Post autor: eVo^ » pt 03 lut, 2012 10:34

Era dziobaków nastała .Ferrari ma za to ładnie poprowadzony wydech ,ale to nie ma wyglądać tylko jeździć, trzeba poczekać do testów przynajmniej.

Awatar użytkownika
Alvaro
Posty: 312
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010 09:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Alvaro » pt 03 lut, 2012 11:09

Ten dziobak wygląda jakby jeszcze coś w gębie trzymał... :roll: Paskudne te bolidy jak na razie, jedyny McLaren się jeszcze prezentuje.
"Dla Formuły 1 naprawdę ważne są dwie rzeczy... Jedną jest Ferrari, a drugą jest hałas" ~Bernie Ecclestone

Awatar użytkownika
KRYNA
Posty: 154
Rejestracja: pn 01 lut, 2010 20:56

Post autor: KRYNA » pt 03 lut, 2012 17:50

Bolid, ma jeszcze takie jakby małe tylne "skrzydełko" pod głównym tylnym skrzydłem. Tego bodajże ani McLaren ani Ferrari nie posiadają.

Wie ktoś może co to skrzydełko ma dawać konkretnie względem tradycyjnego skrzydła ? :roll:
"(...) on po prostu żyje rywalizacją. Kocha karting, rajdy, Formułę 1." Eric Boullier o RK

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pt 03 lut, 2012 18:05

KRYNA pisze:Wie ktoś może co to skrzydełko ma dawać konkretnie względem tradycyjnego skrzydła ?
Zwiększenie docisku. ;) Nie jest to nowość - w ubiegłym roku taka konstrukcja również była stosowana.

Awatar użytkownika
Ferraristka
Posty: 1017
Rejestracja: sob 09 maja, 2009 17:33

Post autor: Ferraristka » wt 28 sie, 2012 20:49

Według nieoficjalnych informacji Team od bardzo długiego czasu nie płaci pensji kierowcom, części mechanikom oraz pracownikom w fabryce. Jeżeli nie znajdzie się żaden sponsor, Team upadnie za jakieś 3 tygodnie
"I'm so proud about the people around who support me more than ever,more than 100%,much more than I expected" F.Massa

Awatar użytkownika
Sianokosy
Posty: 237
Rejestracja: pt 13 lut, 2009 17:29
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Sianokosy » pt 12 paź, 2012 16:38

DJ Mallya ścigany listem gończym
Źródło i źródło
Bycie normalnym to najgłupsza rzecz, do której można dążyć

doa1996
Posty: 222
Rejestracja: ndz 01 kwie, 2012 16:02

Post autor: doa1996 » pn 22 paź, 2012 21:11

Podobno GP Indii chcą zakłócić pracownicy Kingfisher, mają zorganizować protest.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej są jednak pewne wątpliwości." - Albert Einstein

Awatar użytkownika
Sianokosy
Posty: 237
Rejestracja: pt 13 lut, 2009 17:29
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Sianokosy » pt 01 lut, 2013 17:12

Dyrektor techniczny zespołu Force India, Adrew Green, podczas dzisiejszej prezentacji nowego bolidu VJM06 dokładnie wyjaśnił dlaczego zespół z Silverstone w tym roku zdecydował się wykorzystać panel maskujący brzydki uskok w przedniej części auta.
(...)
Green zauważył także, że dzięki panelowi maskującemu, zespół mógł odważniej zaprojektować przednią część auta nie bacząc na efekt uboczny jakim był brzydki wygląd.

„Z tego powodu, wycisnęliśmy do absolutnego maksimum regulacje dotyczące podwozia. Nie zrobiliśmy tego w ubiegłym roku, gdyż bolid wyglądałby okropnie i wywarłby kiepski efekt na górnej części podwozia. W tym roku było inaczej: ‘Okay, nic nas nie wstrzymuje. Robimy to co możemy wycisnąć maksymalnie nie bacząc na wygląd’. Zrobiliśmy to wszystko i zamaskowaliśmy nos. Teraz wygląda to w miarę dobrze, a więc cały zysk jest pod spodem; to stanowi różnicę tym roku. W ubiegłym roku nie wyciągnęliśmy wszystkiego z regulacji dotyczących podwozia, ale w tym roku udało się nam.”
Oni tak na poważnie? Czy po prostu nie mają co powiedzieć, więc mówią cokolwiek? Bo to brzmi jak: "Mieliśmy do wyboru: albo ładny bolid, albo szybki. Wybraliśmy ładny". Choć do piękności to on też nie należał ;p
Bycie normalnym to najgłupsza rzecz, do której można dążyć

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”