Felga lotus 78

Forum poświęcone zagadnieniom technicznym towarzyszącym F1.

Moderator: Moderatorzy

Jacek Kempiński
Posty: 7
Rejestracja: ndz 04 sie, 2013 18:18

Felga lotus 78

Post autor: Jacek Kempiński » śr 07 sie, 2013 18:48

Mam pytanie związane z felgą dzieloną .Nie wiem jak to wygląda po odkręceniu tych śrubek.
Czy zewnętrzna cześć na której znajduje się opona jest w całości i dokręca się tę cześć tutaj czarną (piasta) czy to jest inaczej prosił bym możliwie o jakieś zdjęcia lub opis .


Obrazek

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » czw 08 sie, 2013 18:30

Generalnie do dziś robi się podobne felgi, są to tzw. felgi skręcane.
np
Obrazek
Poza walorem estetycznym nie wiem w jakim celu robi się felgi dwuelementowe.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » czw 08 sie, 2013 20:11

Bo można je tłoczyć, a nie odlewać.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » pt 09 sie, 2013 12:55

hideto pisze:Bo można je tłoczyć, a nie odlewać.
Chyba chodziło ci o kucie. Dzisiaj w czasach obrabiarek CNC łatwiej wyfrezować dowolny kształt felgi z półfabrykatu niż bawić się w skręcanie felg.
By the grace of God Almighty
And the pressures of the marketplace
The human race has civilized itself
It's a miracle

Jacek Kempiński
Posty: 7
Rejestracja: ndz 04 sie, 2013 18:18

Post autor: Jacek Kempiński » pt 09 sie, 2013 19:06

Ponieważ jestem modelarzem i chce wykonać model lotusa 78 zainteresowało mnie to dlaczego felgi są skręcane. Poszperałem w necie i to znalazłem .Felgi te pojawiły się w latach 70 najpierw w formule .Stosowano je dlatego ze dawały większą możliwość rożnego montażu
szerokości opon , przez to była możliwość stosowania różnych materiałów do piasty (piasta bardziej twarda ) i samej felgi( Lekki stop) Jakość wykonania ,precyzja eliminowała prawie bicie przy tak dużej masie . Koła w tamtych latach były trochę większe.Dzisiaj nie wiem dlaczego się je stosuje ale chyba coś z tego pozostało .

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » sob 10 sie, 2013 00:06

Zalatuje mi dorabianiem teorii do praktyki ;)


A to nie chodziło że o to że to po prostu było ogniwo ewolucji pomiędzy szprychami a normalną felą z jednego elementu? Gdzieś albo czytałem artykuł, albo oglądałem dokument o ewolucji kół motocyklowych i było tam to coś w ten deseń.

Po prostu tak było taniej, a przy ichniej technologi lżej.


O, jest - http://www.motocykl-online.pl/technika/ ... zek,3253,1

Blckshn88
Posty: 1
Rejestracja: pn 11 lis, 2013 06:09

Post autor: Blckshn88 » pt 22 sty, 2016 06:06


Agata
Posty: 1
Rejestracja: sob 06 sie, 2016 00:08
Kontakt:

Post autor: Agata » sob 06 sie, 2016 00:10

Użyteczne info. Nawet się wcześniej na tą felga nie zastanawiałam.

nikaenen
Posty: 8
Rejestracja: czw 01 wrz, 2016 12:00

Post autor: nikaenen » pt 02 wrz, 2016 11:41

Ja właśnie zbieram na dobre, skręcane felgi. Nie jakieś tam badziewia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „F1 - forum techniczne”