Informacje o systemie KERS

Forum poświęcone zagadnieniom technicznym towarzyszącym F1.

Moderator: Moderatorzy

maciek18b
Posty: 1
Rejestracja: pn 05 gru, 2011 14:51

Informacje o systemie KERS

Post autor: maciek18b » pn 05 gru, 2011 15:01

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowym uzytkowniiem i szukam kilku informacji o systemie Kers.
1.Do czego służy ten system? O co w nim dokładnie chodzi? Moze ktoś ma jakieś schematy?
2.Po co był wprowadzony? Jaki problem rozwiazuje?
3. Jaki team jako ierwszy wprowadził KERS i kiedy? Podczas jakiego wyścigu?
4 Jakie teamy skopiowały te rozwiazanie?
5 jaki team ma teraz najlepszy KeRs

Z góry dziękuje za informacje, mam zamiar wykorzystać je do pewnego projektu który póżniej przedstawie na forum.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 05 gru, 2011 15:45

1. System odzyskuje energię kinetyczną z wału korbowego w czasie hamowania - czyli wtedy gdy wał się kręci ale nie napędza tylnych kół. Schemat jest banalny, KERS to po prostu zaawansowana prądnica która składuje energię w akumulatorach a po wciśnięciu guzika silnik elektryczny daje kopa o tych kilkanaście KM.

2. Był wprowadzony po to by urozmaicić walkę w F1 i podtrzymać mit, że technologia F1 ma przełożenie na cywilne auta

3. BMW, Ferrari i Mclaren. Pierwszy wyścig sezonu 2009.

4. Ciężko powiedzieć 'jakie teamy skopiowały', bo to w zasadzie nie teamy produkują czy tworzą te podzespoły. Wszystko zostało w zasadzie zlecone firmom zewnętrznym a zespoły martwią się tylko i wyłącznie o stworzenie odpowiednich baterii do swoich systemów., dodatkowo można powiedzieć, że Williams jako jedyny zaszalał i stworzył KERS z kołem zamachowym którego w F1 jednak nigdy nie użył.

5. Sprawność KERSu nie zależy od zespołu tylko zastosowanych baterii, a te są uzależnione od projektu samego bolidu. Najsłabszy KERS ma RBR(bo ma najmniejsze baterie), ale jednocześnie jako samo urządzenie do odbioru energii jest to identyczny układ z tym w LRGP czy Ferrari.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Sianokosy
Posty: 237
Rejestracja: pt 13 lut, 2009 17:29
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Sianokosy » wt 06 gru, 2011 11:12

hideto pisze:2. Był wprowadzony po to by (...) podtrzymać mit, że technologia F1 ma przełożenie na cywilne auta
Może nie na auta, ale znalazłem dziś coś kosmicznie głupiego,
Rower z KERSem!
http://www.joemonster.org/art/18790/8_d ... _produktow
Numer 4
Bycie normalnym to najgłupsza rzecz, do której można dążyć

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » wt 06 gru, 2011 11:29

Czemu głupiego? Skoro są rowery z akumulatorami, które jakośtam się ładują, to czemu by ich nie ładować w sposób analogiczny z KERSem?
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Sianokosy
Posty: 237
Rejestracja: pt 13 lut, 2009 17:29
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Sianokosy » wt 06 gru, 2011 13:01

Serio jest coś takiego?
To ja chyba jednak zbyt staromodny jestem ;p
Bycie normalnym to najgłupsza rzecz, do której można dążyć

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 06 gru, 2011 16:26

yarpen.zirgin pisze:Czemu głupiego? Skoro są rowery z akumulatorami, które jakośtam się ładują, to czemu by ich nie ładować w sposób analogiczny z KERSem?
Chciałem zauważyć, że ładować to się ładuje dokładnie tak samo.

Różnica polega tylko na tym, czy musisz dostarczyć momentu na silniku ręcznie (przy pomocy nóg) czy wykorzystywany jest moment wtedy gdy chcesz zwolnić czyli przy hamowaniu.


KERS to nic innego jak pięknie nazwana prądnica prądu stałego.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pt 30 gru, 2011 20:16

David Coulthard pisze:Moim zdaniem KERS to typowo marketingowa zagrywka. Tak naprawdę nie widzimy, kiedy kierowcy go używają, dopóki nie zobaczymy grafiki na ekranie telewizora. Kiedy naciskają przycisk KERS kamera na wlocie powietrza do silnika powinna jasno świecić.
W pełni się z tą wypowiedzią zgadzam. W pucharze Scirocco jest podobne rozwiązanie gdy kierowcy korzystają z systemu push-to-pass i naprawdę nieźle się to sprawdza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „F1 - forum techniczne”