Ruchome skrzydło

Forum poświęcone zagadnieniom technicznym towarzyszącym F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Ruchome skrzydło

Post autor: zu7 » ndz 18 paź, 2009 22:36

Tak jakoś sobie przypomniałem o możliwości ruszania przednim skrzydłem przez kierowcę, co jest zdaje się możliwe w obecnym sezonie. Nie wie ktoś jak to wygląda? Znaczy się czy jest to faktycznie wykorzystywane i co sądzą o tym kierowcy?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » ndz 18 paź, 2009 22:38

z tego co wiem to mclaren i williams to mają na pewno. Pokazywano fotki w którym F1R, jak wygląda cały mechanizm.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Erwb
Posty: 751
Rejestracja: wt 08 sty, 2008 17:39

Post autor: Erwb » ndz 18 paź, 2009 22:53

raz na jednym treningu w team radio było słychać rozmowę właśnie o zmianie ustawienia przedniego skrzydła przez kierowce wiec maja.
A co do zdania kierowców to czytałem gdzieś jak jeden kierowca mówił że mu to nie pasuje bo dodatkowo musi myśleć o tym ustawianiu

ptasior
Posty: 130
Rejestracja: wt 05 sie, 2008 15:02

Re: Ruchome skrzydło

Post autor: ptasior » ndz 18 paź, 2009 23:10

zu7 pisze:Znaczy się czy jest to faktycznie wykorzystywane i co sądzą o tym kierowcy?
Alonso wypowiadał się, że nie widzi korzyści z tego mechanizmu: "Nadal nie używam ruchomego skrzydła i nie potrafię znaleźć korzyści z jego stosowania". Kilka zespołów to ma, ale nie wyobrażam sobie, żeby jednocześnie koncentrować się na jeździe, używaniu KERSu i bawieniu się skrzydłami. Chociaż kiedyś bolidy były trudniejsze w prowadzeniu a jednak dawali radę.

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » ndz 18 paź, 2009 23:51

Jak ja pisałem że nikt nie będzie tego używał kilka razy na okrążeniu to mnie wyśmieli :P

Awatar użytkownika
Erwb
Posty: 751
Rejestracja: wt 08 sty, 2008 17:39

Post autor: Erwb » pn 19 paź, 2009 00:01

Invinciblee pisze:Jak ja pisałem że nikt nie będzie tego używał kilka razy na okrążeniu to mnie wyśmieli :P
Nikt nie będzie używał kilka razy na okr. bo przepisy mówią że można tylko 2 razy na okr :P

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pn 19 paź, 2009 18:39

Erwb pisze:
Invinciblee pisze:Jak ja pisałem że nikt nie będzie tego używał kilka razy na okrążeniu to mnie wyśmieli :P
Nikt nie będzie używał kilka razy na okr. bo przepisy mówią że można tylko 2 razy na okr :P
No i tor w Brazylii wydawałby się temu sprzyjać: jedna połowa szybka, druga kręta. W sam raz na dwie zmiany. Szkoda że nie mamy jakiegoś info ala KERS, który podobno dodaje ok 0,3 s. na okr. Jak to wyglądałoby w przypadku skrzydła. Może Swaveck by coś wiedział.

Awatar użytkownika
Erwb
Posty: 751
Rejestracja: wt 08 sty, 2008 17:39

Post autor: Erwb » pn 19 paź, 2009 18:59

zu7 pisze:
Erwb pisze:
Invinciblee pisze:Jak ja pisałem że nikt nie będzie tego używał kilka razy na okrążeniu to mnie wyśmieli :P
Nikt nie będzie używał kilka razy na okr. bo przepisy mówią że można tylko 2 razy na okr :P
No i tor w Brazylii wydawałby się temu sprzyjać: jedna połowa szybka, druga kręta. W sam raz na dwie zmiany. Szkoda że nie mamy jakiegoś info ala KERS, który podobno dodaje ok 0,3 s. na okr. Jak to wyglądałoby w przypadku skrzydła. Może Swaveck by coś wiedział.
Jakoś we wrześniu Alonso mówił że nie używa ruchomego skrzydła. Więc trudno powiedzieć ile mogło by dawać skoro nie jest wykorzystywane.
Te skrzydła miały pomagać w wyprzedaniu a praktycznie nic nie wnoszą ciekawego.

Dużo lepszym rozwiązaniem było by to które było proponowane teamom godzącym się na ograniczony budżet miały one mieć możliwość regulacji przedniego i tylnego skrzydła i z tego co pamiętam nie było limitu 2 razy na okr takie rozwiązanie mogło by dawać jakąś widoczna przewagę w czasie okrążenia.

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pn 19 paź, 2009 21:45

Erwb pisze: Dużo lepszym rozwiązaniem było by to które było proponowane teamom godzącym się na ograniczony budżet miały one mieć możliwość regulacji przedniego i tylnego skrzydła i z tego co pamiętam nie było limitu 2 razy na okr takie rozwiązanie mogło by dawać jakąś widoczna przewagę w czasie okrążenia.
Taaa. To byłoby niezłe. Jak już likwidują KERS (wielka szkoda!) to mogliby chociaż tym nadrobić. Jestem za!

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » pn 19 paź, 2009 23:05

Erwb pisze:
Invinciblee pisze:Jak ja pisałem że nikt nie będzie tego używał kilka razy na okrążeniu to mnie wyśmieli :P
Nikt nie będzie używał kilka razy na okr. bo przepisy mówią że można tylko 2 razy na okr :P
A dwa to nie kilka :P

Awatar użytkownika
Erwb
Posty: 751
Rejestracja: wt 08 sty, 2008 17:39

Post autor: Erwb » pn 19 paź, 2009 23:08

Invinciblee pisze:
Erwb pisze:
Invinciblee pisze:Jak ja pisałem że nikt nie będzie tego używał kilka razy na okrążeniu to mnie wyśmieli :P
Nikt nie będzie używał kilka razy na okr. bo przepisy mówią że można tylko 2 razy na okr :P
A dwa to nie kilka :P
szczegół
3 to też kilka :P

Awatar użytkownika
Rav
Posty: 353
Rejestracja: pt 03 sie, 2007 17:55

Post autor: Rav » wt 20 paź, 2009 19:18

Ostatnio na treningu albo kwalifikacjach z kamery na przednim skrzudle bylo widac w Brawnie ze na prostej płat skrzydła opada a zaraz przed punktem hamowania zdecydowanie sie podnosi. Az sie zdziwilem ze bylo to widoczne gołym okiem.

$herman
Posty: 12
Rejestracja: sob 26 wrz, 2009 21:00

Post autor: $herman » pt 29 sty, 2010 19:19

Było widać? A kojarzysz na jakim treningu to było widać? Bo bym sobie poszukał jakiegoś filmiku i obczaił to. :o

quentas
Posty: 1
Rejestracja: wt 20 kwie, 2010 16:40

Post autor: quentas » wt 20 kwie, 2010 17:06

Jak wygląda kwestia ruchomego skrzydła w tym sezonie? Jest dozwolone czy zabronione? Jeżeli dozwolone, to czy w tym sezonie zmieniły się "reguły" stosowania?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 20 kwie, 2010 17:07

oczywiście że jest dozwolone, oczywiście owa o przednim skrzydle.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

ODPOWIEDZ

Wróć do „F1 - forum techniczne”