Tory gokartowe w Polsce

Hyde Park to forum, na którym możecie poruszać każdy temat, nawet ten niezwiązany z F1 ;-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » czw 03 mar, 2011 00:50

doriano, Szczerze to pojechałbym na długodystansowy, wtedy myślę że ty, yarp i ja zbudowalibyśmy team Forum Dziel Pasję ;) Ale myślę tu o kwietniu/maju jak już.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

marcinos
Posty: 99
Rejestracja: czw 27 sty, 2011 16:36
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marcinos » ndz 27 mar, 2011 15:26

Zapraszamy do Szczecina,wrażenia super,przynajmniej dla mnie. :smile:
http://www.silverhotel.pl/gokart.html ,zerknijcie.

Awatar użytkownika
Alvaro
Posty: 312
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010 09:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Alvaro » pn 11 kwie, 2011 13:12

Byłem w ten weekend na torze Grand Prix "N-Gine" w Warszawie... Muszę przyznać że wielkiego doświadczenia w tym temacie nie mam, jedyny inny tor na którym byłem to ten w Piasecznie "Imola".

Ale wracając do tematu: Tor N-Gine naprawdę bardzo mi się spodobał. Układ toru trudniejszy niż ten na Imoli w Piasecznie. Spoko wózki i nawierzchnia która była tak nagumowana że byłem w szoku jak szybko można pokonać niektóre zakręty. Ogólnie profeska. Goście którzy już targają konkret zchodzą poniżej 20 sek. Z rzeczy bardziej przyziemnych: 40zł/ 8min.
"Dla Formuły 1 naprawdę ważne są dwie rzeczy... Jedną jest Ferrari, a drugą jest hałas" ~Bernie Ecclestone

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pn 11 kwie, 2011 17:32

Alvaro pisze:Tor N-Gine naprawdę bardzo mi się spodobał.
Dalej mają takie fajnie wyprofilowane bariery? Byłem tam raz jakoś latem ubiegłego roku i przesada na torze wiązała się z aktywacją brązowego alarmu. ;)

Awatar użytkownika
Alvaro
Posty: 312
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010 09:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Alvaro » pn 11 kwie, 2011 17:46

Mają wyprofilowane bandy... ale mnie najbardziej wkurzało to że rozstaw kółek z tyłu był dużo większy niż z przodu a nigdy wcześniej na takim nie jeździłem, w efekcie na ciasnych zakrętach tak wadziłem tyłem że szok. Albo na prostej jak chciałem zjechać do ściany żeby wejść szeroko to przód był daleko od bandy ale tyłem już na nią wjeżdżałem... wiem że to moja wina a nie toru czy wózków więc nie brałem tego pod uwagę wystawiając ocenę :razz:
"Dla Formuły 1 naprawdę ważne są dwie rzeczy... Jedną jest Ferrari, a drugą jest hałas" ~Bernie Ecclestone

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pn 11 kwie, 2011 18:03

Alvaro pisze:le mnie najbardziej wkurzało to że rozstaw kółek z tyłu był dużo większy niż z przodu a nigdy wcześniej na takim nie jeździłem, w efekcie na ciasnych zakrętach tak wadziłem tyłem że szok.
Czyli dalej te czarne Birele? :) Mnie się te wózki bardzo podobały, ale byłem już wcześniej przyzwyczajony do różnic w szerokości przodu i tyłu - w Tychach kiedyś mieli niemal identyczne wózki.

Jak tylko się o tym "pamięta", to bardzo przyjemnie się nimi jeździ.

Awatar użytkownika
Alvaro
Posty: 312
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010 09:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Alvaro » pn 11 kwie, 2011 19:01

Tutaj masz dokładny opis toru, markę barier i ich zdjęcie :wink:
http://www.grandprix.com.pl/Tor.105.0.html

Co do wózków to muszę powiedzieć że są na prawdę bardzo fajne jedyne to że nigdy takimi nie jechałem wcześniej i zapominałem o tej różnicy w szerokości... nie omieszkam jednak się tam jeszcze pojawić. Może będzie lepiej :wink:
"Dla Formuły 1 naprawdę ważne są dwie rzeczy... Jedną jest Ferrari, a drugą jest hałas" ~Bernie Ecclestone

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » pn 11 kwie, 2011 20:29

doriano, te wózki tam dalej są. Tylko że trochę wybebeszone.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pn 11 kwie, 2011 21:55

doriano, te wózki tam dalej są. Tylko że trochę wybebeszone.
Wiem, wiem. ;) Nie wiem tylko "po co"... Wmawiam sobie, że pan Łukasz W. ma zamiar założyć gdzieś niezbyt daleko jeszcze jeden tor - dwa dotychczasowe są naprawdę niezłe! :)

A propos torów WRT... Od jakiegoś czasu na tym Krakowskim jest nowy układ - dla mnie super. Może nie wymaga tak wielkich jonders jak ten stary, ale przyjemność z jazdy gigantyczna.

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » czw 14 kwie, 2011 01:00

doriano, O ironio miasto wojewódzkie toru nie ma!!! Natomiast miasta ościenne mają. Ja jeszcze rozumiem Tychy bo tam jakieś motoryzacyjne tradycje są ale Sosnowiec? W Katowicach mam przynajmniej 5 lokalizacji gdzie można by taki tor spokojnie ulokować. A gdyby chciał ktoś halę budować to na takie coś wystarczy budynek o lekkiej konstrukcji i sporo niższy a nie takie coś jak w Tychcach gdzie kiedyś to były magazyny i trzeba było w górę mieć te kilkanaście metrów.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » czw 14 kwie, 2011 08:28

Race klub w Sosnowcu

http://www.race-club.com.pl/

Podobno jeden z 3 torów. Jeszcze nie byłem, ale mają tam co środę otwarte zawody z wyścigami i faszystowskimi zasadami. Czyli to co lubię :)


Dodam jeszcze, że tor pod hotelem Forum w Krakowie został jakiś czas temu otwarty. Nowe ustawienie jest fajne a ponieważ tor jest na powietrzu, jest bardzo ślisko (ale nie tak jak w Tychach, gdzie trzeba wiedzieć gdzie jest ślisko... tutaj ślisko jest wszędzie). Frajda ogromna :)
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » czw 14 kwie, 2011 11:25

yarpen.zirgin, Race Club ma tragiczną nawierzchnię. Praktycznie każdy zakręt musisz shamować do 0 bo inaczej wbijesz się w bandy. Pierwsze 5min się bawiłem dobrze ale potem taka jazda zaczynała mnie nudzić.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » czw 14 kwie, 2011 11:29

Ale da się dalej robić epickie drifty? Rok temu pod tym względem zabawa była super. :mrgreen:

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » czw 14 kwie, 2011 11:50

doriano, Tsm po prostu płyniesz.
Aktualna konfiguracja to prota start/meta, łagodny w lewo 90st. łagodny nawrót w prawo, długa prosta, bardzo szeroki 90 w prawo i ostry nawrót w prawo. Jak po długiej prostej wpadłem pełnym w 90 prawo to pojechałem poślizgiem aż pod nawrót, wtedy puściłem kontrę i przejechałem nawrót. Co prawda skończyło się 3m dalej w oponach ale lans był :D
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » czw 14 kwie, 2011 11:59

To nie wiem czy tam się w najbliższym czasie nie wybiorę. Mam ochotę trochę się powygłupiać, a jazda bokami byłą kiedyś jedną z moich mocniejszych stron. ;)

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » czw 14 kwie, 2011 12:15

No moją niby też są ale w takiej sytuacji auto kopałbym lewą nogą po hamulcu żeby przenieść masę na przednią oś. Niestety w cartach hamulec działa trochę inaczej więc parkowanie w oponach było nieuniknione.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » śr 30 lis, 2011 11:21

Nowa konfiguracja toru w Tychach i MtK po półrocznej przerwie od cartów. Efekt 30.637sek na fest zimnym torze. Podoba mi się jazda w drugą stronę, jedynie nie ogarniam pierwszego nawrotu i trochę dziwnie jedzie się teraz tą szykanę po pierwszym nawrocie i łagodnym w prawo. Szykana jest prawo-lewo a potem nawrót w prawo. Dla osób lekkich (ja teraz 74kg) przejście z pełnym gazem to niezła zabawa choć raz za późno postawiłem kontrę i zamiast wejść w nawrót przeszedłem przez niego z hamplem i zbierałem syf z całego toru. Co raz lepiej na WRT.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » śr 30 lis, 2011 15:28

MtK, to będe musiał się tam wybrać w najbliższym czasie ;) A z tymi temperaturami to może być niezła zabawa i ślizgawa... :P
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » śr 30 lis, 2011 23:42

karolVTEC, Mieszanka opon jest tak dobrana żeby jadąc idealnie nic nie ślizgało ale drobny błąd kończy się kiepsko dla kogoś kto oscyluje w okolicach rekordu toru. Więc nawet przy 30 stopniach jest ok. Teraz na hali jest ok 10 st. więc granica błędu mocno się przesuwa bo znacznie trudniej utrzymać temperaturę opon. Ogólnie jak jeździłem ostatni raz w maju/czerwcu to mogłem spokojnie pojechać np. jedno okr. na rozluźnienie spokojnie żeby odpocząć i potem zacząć ostre okrążenie. Wczoraj taka próba skończyła się schłodzeniem opon więc trzeba ciorać równo.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
DaFy
Posty: 580
Rejestracja: pn 07 sie, 2006 11:00
Lokalizacja: Z dużego pokoju.
Kontakt:

Post autor: DaFy » wt 07 lut, 2012 00:06

http://www.icfkarting.pl/strona-glowna.html

Tor ICF Karting Rzeszów to pierwszy tego typu tor w stolicy Podkarpacia. Jego największą, bezdyskusyjną zaletą jest oczywiście fakt, że nie ograniczają nas warunki atmosferyczne, bo ścigamy się na hali. I to nie byle jakiej. Mamy do dyspozycji aż 2000 m. kw. A całkowita długośd toru (trasy do pokonania) wynosi 400 m. Sam tor został zaplanowany tak, by dostarczyć emocji wymagającym kierowcom i odwagi tym, którzy przygodę z kartingiem dopiero zaczynają. Przygotowaliśmy dla Was kilka odcinków prostych i trochę zakrętów

Obrazek
GO! Kubica GO! Hamilton

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » wt 07 lut, 2012 02:42

W KOŃCU :P

Wywi
Posty: 226
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 17:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Wywi » wt 07 lut, 2012 08:42

A z tego co słyszałem na mieście, tor na Wojska Polskiego w Szczecinie ma iść do likwidacji wraz z torem motocrossowym i schroniskiem dla zwierząt, a powstanie tam osiedle czyli w Szczecinie zostanie Silver :neutral:

marcinos
Posty: 99
Rejestracja: czw 27 sty, 2011 16:36
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marcinos » pn 19 mar, 2012 11:55

Może ktoś chętny wysłać zgłoszenie http://www.pikc.pl/

Awatar użytkownika
Alvaro
Posty: 312
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010 09:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Alvaro » wt 10 kwie, 2012 21:19

Witam,
nie wiem czy koleżanki i koledzy wiedzą, ale w Bielsko-Białej powstaje bardzo obiecujący tor kartingowy :smile: Ponoć ma to być najdłuższy tor w Polsce. Informacja o tyle bolesna, że parę miesięcy wcześniej sam byłem tą halą zainteresowany... dokładnie pod tym samym pretekstem. Ważniejsze jednak, że ktoś z odpowiednim budżetem się zainteresował :wink:
Z tego co wiem to spora część forum jest z śląska i okolic, więc może uda się w przyszłości zorganizować jakieś forumowe ściganie, a może i ktoś spoza śląska się skusi :wink:

Więcej informacji TUTAJ
"Dla Formuły 1 naprawdę ważne są dwie rzeczy... Jedną jest Ferrari, a drugą jest hałas" ~Bernie Ecclestone

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » wt 10 kwie, 2012 21:58

Największy w Polsce "wielopoziomowy tor". To nie znaczy, że największy w ogóle. ;) Co do torów wielopoziomowych to mam wyrobione bardzo negatywne zdanie po tym sosnowieckim crapie, no ale cóż... na pewno choć raz spróbuję. :mrgreen:

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » śr 11 kwie, 2012 02:31

Jeśli mamy się spotykać na śląsku to tylko WRT w Tychach wchodzi w grę. Jedyny tor do którego nie mam zastrzeżeń.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 11 kwie, 2012 07:54

MtK pisze: Jedyny tor do którego nie mam zastrzeżeń.
A byłeś w Sosnowcu na tym torze, który powstał blisko byłego Race Club`u? Nie chodzi mi o to dwupoziomowe coś.

Jeszcze tam nie byłem i zastanawiam się jak to wygląda.

Awatar użytkownika
Alvaro
Posty: 312
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010 09:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Alvaro » śr 11 kwie, 2012 09:48

doriano tak też właśnie myślałem :wink: Nie byłem pewien ale czułem, że dłuższe tory na bank gdzieś są.

MtK, Ten tor w Bielsku jeszcze nie jest otwarty, więc nie ma co mówić że tylko Tychy. Może się okaże (i głęboko w to wierzę), że będzie fajnie. Niedawno widziałem jakiś filmik z placu budowy... kładą zupełnie nową nawierzchnię, i ogólnie wyglądało to dość ciekawie. Ponoć mają być fajne nówki wózki, itd. Myślę, że trzeba będzie im dać szansę. Prawda jest taka, że powinno im naprawdę zależeć na tym, aby zrobić tam coć wyjątkowego bo niestety z samego Bielska nie wyżyją, muszą liczyć na przyjezdnych.
"Dla Formuły 1 naprawdę ważne są dwie rzeczy... Jedną jest Ferrari, a drugą jest hałas" ~Bernie Ecclestone

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » śr 11 kwie, 2012 16:25

Alvaro, spróbować można aczkolwiek samo otwarcie toru nawet lepszego nie oznacza że będzie tam od razu lepiej. Tor musi się dopiero nagumować, trzeba dobrać mieszanki gumy do danej nawierzchni, przełożenie w gocarcie itd. stawiam że do końca roku WRT będzie nadal bezkonkurencyjne w tym temacie
doriano, niestety nie trafiłem tam, z przyzwyczajenia śmigam już na WRT.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 11 kwie, 2012 17:17

MtK pisze: Tor musi się dopiero nagumować
No i tutaj jestem odmiennego zdania - nie ma nic przyjemniejszego od walki o przyczepność! :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyde Park”