Jak zrobić setup.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » czw 01 lis, 2007 11:46

Mam pytanie-zwiększenie, czy zmniejszenie steering lock zwiększa promień skrętu? Jak wczoraj podczas testów na Sugo net przesłał nam swój setup to on miał steering lock ustawiony na 20 i lepiej się nas nim skręcało niż na moim setupie, na którym miałem steering 11. Więc ods czego zależy jeszcze polepszenie promienia skrętu?

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » czw 01 lis, 2007 11:52

Zwiększenie sterring lock <censored> poprawia skręcanie.

Teraz moje pytanie: w czym pomaga pump i wolne obroty?
Ostatnio zmieniony czw 01 lis, 2007 13:41 przez Xcore, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » czw 01 lis, 2007 12:36

Xcore pisze:zwiększa promień skrętu i poprawia skręcanie
to co napisałeś wyklucza się nawzajem :)
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » czw 01 lis, 2007 13:41

fuj no tak poprawia skrecanie ;p (samo)
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » czw 01 lis, 2007 13:46

im większy steering lock tym większy kąt wychylenia będą miały koła podczas maksymalnego wychylenia kierownicy. co za tym idzie promień skrętu się zmniejszy.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

pyciek
Posty: 43
Rejestracja: śr 15 sie, 2007 09:54
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: pyciek » czw 01 lis, 2007 16:21

Im wiekszy steering lock tym lepiej bedziesz wchodził w ciasne zakrety mniejszy steering lock lepsze pokonywanie szybkich lukow
Teraz moje pytanie: w czym pomaga pump i wolne obroty?
Czy nie łaska zajrzeć w góre strony tam godzil tłumaczył

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » czw 01 lis, 2007 18:54

pyciek pisze:Im wiekszy steering lock tym lepiej bedziesz wchodził w ciasne zakrety mniejszy steering lock lepsze pokonywanie szybkich lukow
To nie do końca tak jest. Steering lock trzeba ustawić tak, żeby przy maksymalnym wychyleniu kół być w stanie wkręcić w najciaśniejszy zakręt na torze. Samego skręcania ani to nie poprawia, ani nie pogarsza. To jak szybko pokonujesz ciasne zakręty akurat w dość mały stopniu od tego zależy pod warunkiem, że nie masz steering lock zdecydowanie za nisko ustawionego.
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » ndz 04 lis, 2007 12:11

Xcore pisze: Teraz moje pytanie: w czym pomaga pump i wolne obroty?
Wcześniej już gdzieś to wałkowaliśmy. Wolne obroty, czyli jak szybko auto reaguje na gaz przy wolnych obrotach. Im mniej, tym szybciej. Za mało, auto będzie nadsterowne na wyjściu z wolnych zakrętów, łapało spina, etc.
Pump teraz nie pamiętam, jak jutro uruchomię rF to dam znać.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

AutoryteT
Posty: 3
Rejestracja: czw 27 gru, 2007 10:40

Post autor: AutoryteT » czw 27 gru, 2007 18:00

a ja dodam że to jak robić sety napisał ylid z f1wm :-D

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » pt 28 gru, 2007 19:50

hideto pisze:zbieżność kół
zwiększenie z przodu (+) - brak - poprawia skręcanie, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość
zwiększanie z tyłu (+) - brak - poprawia stabilność, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość
zmniejszenie z przodu (-) - brak - pogarsza skręcanie, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość
zmniejszenie z tyłu (-) - brak - pogarsza stabilność, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość
Czyli nie ważne czy zmniejszam czy zwiększam i tak w jednym i drugim przypadku zwiększam zużycie opony i zmniejszam prędkość? Czyli aby zmniejszyć zużycie opony i zwiększyć prędkość trzeba obydwa dać na 0?

Awatar użytkownika
Frankozola
Posty: 222
Rejestracja: sob 12 sty, 2008 08:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Frankozola » pt 22 lut, 2008 18:45

ja mam pytanie do fas&slow bump/rebund jesli pisze zmiana na mniejsze powoduje cos tam to zmieniam i fast i slow bump czy naprzyklad tylko slow bump a fast zostawiam bez zmian

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pt 22 lut, 2008 23:34

Pierwszego postu przeczytać już nie łaska ?
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
wywrotowiec
Posty: 100
Rejestracja: śr 17 sty, 2007 11:09

Post autor: wywrotowiec » ndz 30 mar, 2008 10:59

Ile czasu zajmuje wam setup? Ja jeszcze poza podstawowymi opcjami z niego nie korzystałem, ale dziwne wydało mi się to że spod bolidu lecą iskry
..::Robert Kubica::..

Awatar użytkownika
Miszczuk
Posty: 739
Rejestracja: wt 07 sie, 2007 11:42
Lokalizacja: Kowary

Post autor: Miszczuk » ndz 30 mar, 2008 11:53

Jeżeli lecą iskry to zwiększ "ride hight", ale z doświadczenia wiem, że to głównie zależy od toru i one przeważnie lecą :)

netrush
Posty: 265
Rejestracja: czw 19 kwie, 2007 13:06
Lokalizacja: z Paddocku

Post autor: netrush » ndz 30 mar, 2008 12:55

Miszczuk nie tylko ride height może to poprawić także twardość sprężyn i amortyzatorów :P

Awatar użytkownika
Miszczuk
Posty: 739
Rejestracja: wt 07 sie, 2007 11:42
Lokalizacja: Kowary

Post autor: Miszczuk » ndz 30 mar, 2008 13:14

:), ale te iskry lecą zawsze, można zmienić chyba czy lecą non-stop czy tylko sporadycznie na jakimś garbie, dołku ;p

Awatar użytkownika
godzil2
Posty: 1353
Rejestracja: wt 23 maja, 2006 20:26
Kontakt:

Post autor: godzil2 » ndz 30 mar, 2008 23:24

jesli chodzi o iskry - mozna zastosować rownież podkladki. Nie tylko sprężyny i wysokość zawieszenia.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » ndz 30 mar, 2008 23:27

co do iskier, wiem, że zbyt pożądane ocieranie o podłoże nie jest, ale oglądając wasz Replay z GP Hiszpanii zauważyłem, że iskry spod bolidu lecą prawie non stop - u każdego i sie gubie

netrush
Posty: 265
Rejestracja: czw 19 kwie, 2007 13:06
Lokalizacja: z Paddocku

Post autor: netrush » czw 03 kwie, 2008 19:15

bo im wyżej dasz zawieszenie tym mniejszy masz downforce :P lepiej jednak troche trzeć o glebe i zyskiwać na szybkich zakrętach niż grzebać w ust. skrzydeł i zmniejszać prędkość w większym stopniu :)

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » czw 03 kwie, 2008 20:19

thx net

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » śr 10 wrz, 2008 19:02

Dwa malutkie drobniutkie tyci tyci pytania:

1.Jak to jest ze slow bump? Bo z tego co na początku jest napisane to coś nie moge zrozumieć, zmniejszenie bump "zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie przednich i tylnych opon" a zwiększenie "zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie przednich i tylnych opon, nie do przewidzenia " Jakie więc zmniejszenie na max ma wady, bo jakieś musi mieć? Bo z tego opisu wynika że opłaca się zmniejszyć na max i tyle, a przecie tak być nie może.

2.

Obrazek
Przy biegach, na konkretnym biegu mamy jakieś liczby, np 16/38 (9.262), I co to jest za Final, bo chyba nie bieg?
Zwyciężają tylko tacy, którzy nie tracą wiary.

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » śr 10 wrz, 2008 19:49

del pisze:Dwa malutkie drobniutkie tyci tyci pytania:

1.Jak to jest ze slow bump? Bo z tego co na początku jest napisane to coś nie moge zrozumieć, zmniejszenie bump "zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie przednich i tylnych opon" a zwiększenie "zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie przednich i tylnych opon, nie do przewidzenia " Jakie więc zmniejszenie na max ma wady, bo jakieś musi mieć? Bo z tego opisu wynika że opłaca się zmniejszyć na max i tyle, a przecie tak być nie może.
Ja tam bym na takie "złote rady" nie zwracał wielkiej uwagi. I tak z reguły empirycznie wychodzi, że ustawienia, które teoretycznie są wolniejsze są szybsze. Co do slow bump to chodzi o to, żeby bolid nie wpadał w drgania. Jak dasz zbyt miękko to będzie się bujał co będzie miało 1 podstawowy skutek - zmniejszony responsivness tzn, że będzie mniej ochoczo reagował na ruchy kierownicą co przeszkadza w szybkich łukach. 2.
del pisze:2.Przy biegach, na konkretnym biegu mamy jakieś liczby, np 16/38 (9.262), I co to jest za Final, bo chyba nie bieg?
Te liczby to przełożenie. Z grubsza tak jak w rowerze... Final drive to tez przełożenie ale na innej zębatce... ogólnie dla wszystkich biegów. Zresztą szczegóły np tutaj:
http://www.gears-manufacturers.com/gear-ratios.html
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » czw 11 wrz, 2008 09:31

Ja jeszcze dodam, że bump i rebound bardzo pomagają przy niestabilności w jakiejś konkretnej fazie zakrętu. Jak będę w domu, to podeślę stronkę, gdzie jest ładnie wytłumaczone, co za co odpowiada w zawieszeniu.

Final drive to przełożenie na dyferencjale :)
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

lopez
Posty: 69
Rejestracja: pt 04 lip, 2008 20:05

Post autor: lopez » ndz 26 paź, 2008 21:20

Witam.
Potrzebuje jak najlepszych albo jak najwiecej roznych setupów do gry f1 chalange 09-02.
moze ktos pomoc?

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » ndz 26 paź, 2008 21:26

Nie wiem czy nie widzisz, ale to dział rFactor. Pisz tu: http://f1forum.formula1.pl/viewforum.php?f=12
Zwyciężają tylko tacy, którzy nie tracą wiary.

Vocum
Posty: 1
Rejestracja: wt 25 lis, 2008 18:22

Post autor: Vocum » wt 25 lis, 2008 18:25

yarpen możesz podać link tej stronki gdzie jest wszystko ładnie opisane co i jak w zawieszeniu??

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » śr 26 lis, 2008 09:06

http://www.ozebiz.com.au/racetech/theor ... tune1.html <- tutaj o damperach

http://en.lfsmanual.net/wiki/Advanced_Setup_Guide <- tutaj o reszcie, chociaż w trochę skomplikowany sposób.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Rav
Posty: 353
Rejestracja: pt 03 sie, 2007 17:55

V-max

Post autor: Rav » pt 12 gru, 2008 22:58

Mam nastepujący problem, mainowicie chodzi o predkosc maksymalną w rFactor RFT2008... Cięzko jest wyciagnąc ponad 300 ustawiam tak przelozenia ze pisze V-mac np 303 a nie da sie wyciągnac wiecej niz dwiescie osiemdziesiat pare... robilem juz tak zeby 7 bieg mial niskie przelozenie ale wtedy 6 dlugo dochodzi i 7 nawet nie wskakuje limit obrotow mialem na 19000 probowalem tez na wyzszym i dalej to samo... sile docickajaca mam powiedzmy przod = 32 tyl = 28... Na wolnych torach np monaco houngaroring valncia czy singapore to nie jets az taki problem bo tam nizsza predkosc jest normalna ale jak w kanadzie w australii mam np 285 a na Monzy 320 to cos jest chyba nie tak... aha dodam ze chlodnice silnika i hamulcow mam na 1 bo to podobno zwieksza V-max. I mam prosbe moglby mi ktos podac ustawienie przelozenia... heh troche zal bo to powinno byc najlatwiejsze ale mi to jakos nie idzie z zawieszeniem dyferencjalem itp dalem sobie rado bez problemu ale z tym jakso nie moge. Z góry dzieki. ;-)

Awatar użytkownika
gootek
Posty: 784
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 10:09
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: gootek » sob 13 gru, 2008 11:03

Rav pisze:aha dodam ze chlodnice silnika i hamulcow mam na 1 bo to podobno zwieksza V-max.
Tak, zwiększa. O 0.000000001 km/h ;) Zmniejsz docisk i będzie dobrze, przy 32/28 300 to dobry wynik ;)

Zablokowany

Wróć do „Informacje prasowe”