Dyskusja o lidze

WTCC - Liga Letnia 2009

Moderatorzy: Chipita, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » pn 20 kwie, 2009 21:56

Ja tam jednak bym się nie obraził jakbym miał z przodu kilka stopni mniej ;) A tył też by było fajnie jakby dał się jakoś na FL rozgrzać do 80.
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » pn 20 kwie, 2009 22:00

Xcore pisze:FL rozgrzać do 80.
robisz sobie miejsce z przodu przed jakims szybkim zakretem i puszczasz samochod delikatnym driftem - et voila

Awatar użytkownika
maka87-1992
Posty: 952
Rejestracja: czw 24 sty, 2008 16:56

Post autor: maka87-1992 » pn 20 kwie, 2009 22:12

Prośba była tylko o balans hamulców i tego się może trzymajmy :)

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » pn 20 kwie, 2009 22:16

jaro738 pisze:robisz sobie miejsce z przodu przed jakims szybkim zakretem i puszczasz samochod delikatnym driftem - et voila
No ta, tylko problem że w szybkim zakręcie i lekkim driftem, to raz że mało jest takich zakrętów, to dwa że trudno nie wypaść jak tyłkiem sobie zarzucisz.

Ej, tak mnie naszło, na Nordschleife jedziemy FL? :P
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 20 kwie, 2009 22:20

Xcore pisze:Ej, tak mnie naszło, na Nordschleife jedziemy FL? :P
a w głowę się nie uderzyłes ?
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Korbaczek
Posty: 892
Rejestracja: sob 29 wrz, 2007 16:47
Lokalizacja: Przeźmierowo
Kontakt:

Post autor: Korbaczek » pn 20 kwie, 2009 22:20

Już nie kombinujcie z tymi setupami, bo wiele osób po prostu przychodzi na wyścig i to są ich pierwsze kółka na torze. Nie ma to polegać na tym, że robię więcej kółek, lepiej ustawiam auto - jestem szybszy.

Była sugestia o zmianę balansu hamulców. Ja osobiście jestem przeciwny żeby zostało to odblokowane. Jak już jest z tym taki problem, to zmienić wartość i pozostawić zablokowane.

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » pn 20 kwie, 2009 22:20

5 razy :D
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » pn 20 kwie, 2009 22:43

Korbaczek, a jak ktoś chce się przygotować i zrobić 24563 okrążeń, to nie może? Po za tym jeśli wszyscy by jeździli takim samym samochodem, to luz. Problem w tym, że każdy rozsądny weźmie BMW, bo jest szybsze z mniejszą ilością paliwa o grubo ponad sekundę, do tego każdy ma swój styl kierowania. Czy walczysz o 15 miejsce czy o 1 ma to chyba znaczenie prawda?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 20 kwie, 2009 22:44

MikeF1 pisze:Czy walczysz o 15 miejsce czy o 1 ma to chyba znaczenie prawda?
no właśnie celem tej ligi jest to, by miało to jak najmniejsze znaczenie.

Nie czuje się 'nie rozsądnym' człowiekiem a jednak BMW nie wybrałem.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » pn 20 kwie, 2009 22:47

Ok hide, to zróbcie klasyfikację modeli aut albo w ogóle nie róbcie klasyfikacji ani kar wagowych, bo co to ma niby za znaczenie?

Awatar użytkownika
maka87-1992
Posty: 952
Rejestracja: czw 24 sty, 2008 16:56

Post autor: maka87-1992 » pn 20 kwie, 2009 22:47

Nie kazdy ma dobry sprzęt, ja mam padło, i przy balansie 53:47 jezdzi mi sie znacznie łatwiej, nie zalezy mi na lepszych czasach tylko na wiekszym komforcie, fakt faktem hamowanie i tak kosztuje mnie mniej stresu niż w GP2L :D

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » pn 20 kwie, 2009 22:48

btw w najbliższym wyścigu wezmę sobie BMW, chociaż mam swój team a Alfie, nie pogniewasz się? Bo nie widzę, żeby to gdzieś było zabronione.

Awatar użytkownika
Korbaczek
Posty: 892
Rejestracja: sob 29 wrz, 2007 16:47
Lokalizacja: Przeźmierowo
Kontakt:

Post autor: Korbaczek » pn 20 kwie, 2009 22:53

MikeF1 pisze:Korbaczek, a jak ktoś chce się przygotować i zrobić 24563 okrążeń, to nie może? Po za tym jeśli wszyscy by jeździli takim samym samochodem, to luz. Problem w tym, że każdy rozsądny weźmie BMW, bo jest szybsze z mniejszą ilością paliwa o grubo ponad sekundę, do tego każdy ma swój styl kierowania. Czy walczysz o 15 miejsce czy o 1 ma to chyba znaczenie prawda?
Ja jestem dość mało bystry i inteligenty, ale sądziłem, że ta liga nie ma polegać na - robię 300 kółek i jestem świetny. Miała polegać na jak najprostrzej zabawie z możliwie jak najmniejszą liczą opcji i zmiennych od jakich zależy wygrana. Z głównym naciskiem na umiejętności prowadzenia auta.

Skoro BMW jest takie genialne, to dlaczego stawka wygląda mniej więcej: 40% BMW, 35% Seat, 25% Alfa? Cholera jakie my mamy głupie społeczeństwo, mogą wziąć genialne tylno-napędowe auto, a oni jeżdzą tym szajsem z napędem na przód, bo wolą się pobawić i mieć jakąś odmianę od tylno-napędowych bolidów F1/GP2... Kretyni.

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » pn 20 kwie, 2009 23:06

Korbaczek, co do tych 134235425 kolek - na imoli w secie nie zmienilem nic poza paliwem, na a1 - na Qual o jedna wartosc przestawilem Engine Brake Map, ale po Q wrócilem do ustawienia domyśłnego takze tragedi nie ma. na Yas Marina z mysla o tym wyscigu jeszcze nie jezdzilem, ale wydaje mi sie, ze skonczy sie na przesunieciu piątki i szóstki troche w strone wiekszej predkosci na prostej, takze dalej jest to malo jazdy chocby w poronaniu do GP2

co by dala mozliwosc zmiany balansu (chociaz ja jestem za zablokowaniem na 53:47) - przede wszystkim skrócenie drogi hamowania FWD bo teraz BMW po prostu sobie obok nas przejezdzaja na dohamowaniu, czyli:
a) wórwnanie osiagów
b) ostrzejsza i rowniejsza walke

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » pn 20 kwie, 2009 23:07

Korbaczek pisze:Ja jestem dość mało bystry i inteligenty, ale sądziłem, że ta liga nie ma polegać na - robię 300 kółek i jestem świetny. Miała polegać na jak najprostrzej zabawie z możliwie jak najmniejszą liczą opcji i zmiennych od jakich zależy wygrana.
Czyli jak ktoś się przygotowuje i działa wbrew założeniom (nigdzie nie pisanym), to nie może już jeździć tak? Po za tym twoja wypowiedź nie ma sensu, bo zmienne zawsze będą mieć znaczenie jeśli auta są różne. Każdy chce sobie pojeździć tak, żeby nie musiał się mordować z autem. Nie czujesz balansu samochodu na torze, to twoja sprawa, są tacy którym przeszkadza, że auto się nie prowadzi i tyle.

Jaro, najlepiej jest ustawić domyślnie FWD 53:47 i odblokować ustawienia balansu hamulców w czasie jazdy.
Ostatnio zmieniony pn 20 kwie, 2009 23:10 przez MikeF1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » pn 20 kwie, 2009 23:09

Ale ja nie widze problemu. Chcesz mieć Mike to BMW które jest lepsze o ponad sekunde, lepiej sie prowadzi, lepiej sie trzyma drogi, ma fontanne na dachu, czy tam w czym ono tam lepsze nie jest, to bierz BMW.

Wybór auta jest świadomy chyba i każdy mógł wybrać BMW. Ja szczerze mówiąc wcześniej w WTTC nie jeździłem, nie miałem pojęcia że BMW jest lepsze, tak sie dogadaliśmy Zeidem, to sobie teraz BMW jade. Czy to że jest szybsze od reszty pozwala mi w końcu powalczyć przynajmniej czasami z tyłem stawki nie wiem, być może, ale wiem, że jak bym miał tym samochodem być 1, to wolałbym sobie wziąć słabszy, powalczyć z większą ilością kierowców. Bo sukces, który przychodzi za łatwo też chyba troszkę mniej cieszy. A czy to tak naprawde ważne, czy tam po przejechaniu mety będzie się 1 czy 5? Chyba lepiej dobrze się bawić podczas wyscigu, bo temu ma WTTC służyć. A jeżeli uważasz, że lepszą zabawę dostarcza ci BMW to wybierz je, a nie narzekaj, że jest lepsze.
Zwyciężają tylko tacy, którzy nie tracą wiary.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 20 kwie, 2009 23:11

MikeF1, ale czy ktoś komuś to auto narzucił przepraszam bardzo ? każdy sobie może pojechać czym chce. Netrushowi nie pasowała honda w nastepnym wyścigu pojechał seatem. Gosh, póki co sorry ale tylko ty biadolisz... nie ma zmiennych bo wszystko jest stałe, nie da się wycisnąć z BMW jeszcze 3 sekund, bo to było dziek isetupowi możliwe na A1. Można coś w BMW jeszcze osłabić, ew zmienić w innym samochodzie, ale nie będzie odblokowywania bo o tym od poczatku była mowa. Setup zablokowany po to, żeby trening polegał na jeździe a nie rozpaczliwym szukaniu czy pump jest lepszy jak ma 36 czy 37.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » pn 20 kwie, 2009 23:13

I wybiorę, bo FWD się nie prowadzą po kilku okrążeniach i traci się frajdę z jazdy. Wszyscy wybierali auta przed wprowadzeniem patch-a. Nie zdziw się, jak po kilku wyścigach BMW będzie już grubo ponad 50% na torze.

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » pn 20 kwie, 2009 23:15

No to niech będzie 50% BMW, niech będzie 100%, wydaje mi sie że dla mnie, jak i dla większości to bez różnicy, czym każdy sobie jeździ, bo to jego wybór.
Zwyciężają tylko tacy, którzy nie tracą wiary.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 20 kwie, 2009 23:15

MikeF1, a wiesz chociaz co zmienił patch ? czy bijesz pianę z ust dla samego bicia ?

poza osłabianiem BMW które wcześniej z marszu było sekunde z przodu a seaty tnąc co się dało robiły czasy o 0.2s gorsze, nie stało się nic.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
maka87-1992
Posty: 952
Rejestracja: czw 24 sty, 2008 16:56

Post autor: maka87-1992 » pn 20 kwie, 2009 23:18

Kłótnią na pewno do niczego nie dojdziecie, ale zmiana balansu w FWD 53:47 była by dobra, Jaro uzasadnił juz dlaczego.
Ostatnio zmieniony śr 22 kwie, 2009 11:04 przez maka87-1992, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Korbaczek
Posty: 892
Rejestracja: sob 29 wrz, 2007 16:47
Lokalizacja: Przeźmierowo
Kontakt:

Post autor: Korbaczek » pn 20 kwie, 2009 23:27

MikeF1 pisze: Czyli jak ktoś się przygotowuje i działa wbrew założeniom (nigdzie nie pisanym), to nie może już jeździć tak?
Nie wiem w którym miejscu to napisałem, a bardzo nie lubię jak są mi w usta wkłada nie moje słowa.

A kto Ci, bądź komukolwiek, broni się przygotowywać? Jak dla mnie to możesz jeździć 24h na dobe i tor pokonywać na wstecznym z zamkniętymi oczami siedząc na fotelu pasażera i mając 18tonową przyczepę na holu.
Masz czas, to sobie jeżdzaj. Z tego co widzę, to około 1/4 stawki takiego czasu nie ma, zabawe z danym torem rozpoczyna godzinę przed wyścigiem i też się bawią i są zadowoleni.

A co do balansu hamulców, napisałem już swoje zdanie - jeśli jest źle, to niech wartości zostaną zmienione. Ale odblokowaniu jestem przeciwny.

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » pn 20 kwie, 2009 23:30

hideto pisze:poza osłabianiem BMW które wcześniej z marszu było sekunde z przodu a seaty tnąc co się dało robiły czasy o 0.2s gorsze, nie stało się nic.
Nie no masz rację, nic, z symulacji zrobiło arcad-ówkę. Spoko temat można zakończyć, wybiorę teraz autko takie, jakie mi będzie pasować w prowadzeniu i tyle. Alfa była fajna, jak tylko ten balans się dało ustawić. Szkoda, że nie widzicie w swoim działaniu wielkiej niekonsekwencji. Osłabiasz BMW a potem piszesz, że przecież to nie ma znaczenia. Teraz okazuje się też, że to tylko wyścigi dla zabawy i miejsce nie ma żadnego znaczenia a klasyfikacje i kary wagowe obowiązują. Regulaminu napisanego nie ma a pojawiają się jakieś dziwne ostrzeżenia i kary z kosmosu. Co jeszcze wymyślicie na poczekaniu bez żadnego planu?

Awatar użytkownika
Korbaczek
Posty: 892
Rejestracja: sob 29 wrz, 2007 16:47
Lokalizacja: Przeźmierowo
Kontakt:

Post autor: Korbaczek » pn 20 kwie, 2009 23:34

Mike, ale ktoś Cie zmusza do jazdy w tej formie ligi? Z pewnością jest mnóstwo innych, bardzo profesjonalnych i w ogóle 'ochowych' lig.

Mi jak coś nie pasuje, to albo robię swoje, albo szukam takiej opcji, która mi będzie odpowiadać. Ty raczej przyjąłeś strategię - mi się nie podoba, to znaczy, że jest do dupy, a wy się nie znacie. Narzekasz do tej pory tylko Ty. Na wszystko. Inni przychodzą na wyścigi, przejadą te 20 kółek i są zadowoleni.

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » pn 20 kwie, 2009 23:46

A czy Ciebie ktoś zmusza, żebyś używał balansu hamulców jak by były odblokowane? To po co się sprzeciwiasz? Ucierpi na tym twój poziom "fun-u"?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 20 kwie, 2009 23:54

Kurde jak ja wiele razy mówiłem to już na tym forum...

"nie podoba się, to cię nikt na siłę nie trzyma..."
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Korbaczek
Posty: 892
Rejestracja: sob 29 wrz, 2007 16:47
Lokalizacja: Przeźmierowo
Kontakt:

Post autor: Korbaczek » pn 20 kwie, 2009 23:58

MikeF1 pisze:A czy Ciebie ktoś zmusza, żebyś używał balansu hamulców jak by były odblokowane? To po co się sprzeciwiasz? Ucierpi na tym twój poziom "fun-u"?
Tak ucierpi. Bo każdy kto przejedzie więcej kółek niż ja (co zbyt trudne nie jest) będzie miał przewagę jeśli chodzi o ustawienie samochodu.

I wyrażam swoje zdanie. Nikomu, w przeciwieństwie do niektórych, go nie narzucam i nie twierdze, że jak ktoś ma inne to jest - nierozsądny.

Jednym z pierwszych zdań wypowiedzianych w konktekście tej ligi było - blokujemy setupy. Nie było głosów sprzeciwu.

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » wt 21 kwie, 2009 00:00

MikeF1 pisze: Szkoda, że nie widzicie w swoim działaniu wielkiej niekonsekwencji. Osłabiasz BMW a potem piszesz, że przecież to nie ma znaczenia. Teraz okazuje się też, że to tylko wyścigi dla zabawy i miejsce nie ma żadnego znaczenia a klasyfikacje i kary wagowe obowiązują.
BMW zostało osłabione praktycznie na Twoje życzenie. Niewiele osób miało coś przeciwko staremu układowi sił.

Swoją drogą wspominałeś coś o arcade Mike, a mnie się wydaje, że zmiana tego balansu dopiero prawdziwe arcade z tego moda zrobi. Obecnie przynajmniej hamować trzeba umieć. Natomiast przy 53:47 heble do oporu i jazda. W sprawy ligi się nie wtrącam bo to nie ja ją organizuję. Tymi sprawami zajmują się Chip i Hide. Prawda jest jednak taka, że warunki są równe dla wszystkich. Jeżeli ktoś czuje się pokrzywdzony, ze BMW jest szybsze to niech jedzie BMW... przecież nikt nie broni. Ja osobiście jeżeli wystartuję w jakimś wyścigu to będzie to w Hondzie albo Chevrolecie. Dla czystego kolorytu :)
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » wt 21 kwie, 2009 00:05

Korbaczek pisze:Bo każdy kto przejedzie więcej kółek niż ja (co zbyt trudne nie jest) będzie miał przewagę jeśli chodzi o ustawienie samochodu.
Czyli jednak martwisz się o swoje miejsce na mecie? Ups...

Awatar użytkownika
Korbaczek
Posty: 892
Rejestracja: sob 29 wrz, 2007 16:47
Lokalizacja: Przeźmierowo
Kontakt:

Post autor: Korbaczek » wt 21 kwie, 2009 00:10

MikeF1 pisze:
Korbaczek pisze:Bo każdy kto przejedzie więcej kółek niż ja (co zbyt trudne nie jest) będzie miał przewagę jeśli chodzi o ustawienie samochodu.
Czyli jednak martwisz się o swoje miejsce na mecie? Ups...
A czy gdzieś napisałem, że nie? Oczywiście, że się ciesze gdy jestem wyżej. Aż tak nienormalny nie jestem wyobraź sobie. Co ma jedno do drugiego? Jak walczę o pozycję 1-3 to chce być pierwszy. Jak o 15-16 to chcę być 15. Jest w tym coś dziwnego? Chcę po prostu żeby rzeczywiście decydowały umiejętności jazdy, a nie liczba kółek przed wyścigiem, czyli przygotowany setup. A co do nierównego poziomu aut. Pełna dowolność. Ja wole Seata. Po starcie wszyscy mnie objeżdzają jak dziecko - trudno. Nawet jak będzie o 5s wolniejszy to i tak nim będe jeździł, bo mi się ta jazda podoba.

ODPOWIEDZ

Wróć do „WTCC - Liga Letnia 2009”